Распечатать страницу
Главная \ База готовых работ \ Готовые работы по компьютерным дисциплинам \ Искусственный интеллект \ 2352. Тези Використання технологій штучного інтелекту в управлінні організацією

Тези Використання технологій штучного інтелекту в управлінні організацією

« Назад

Код роботи: 2352

Вид роботи: Тези

Предмет: Штучний інтелект

Тема: Використання технологій штучного інтелекту в управлінні організацією

Кількість сторінок: 5

Дата виконання: 2017

Мова написання: українська

Ціна: безкоштовно

1. Гаврилова Т. А., Хорошевский В. Ф. Базы знаний интеллектуальных систем. — СПб.: Питер, 2001. — 384 с.

2. Достоверный и правдоподобный вывод в интеллектуальных системах / В. Н. Вагин, Е. Ю. Головина, А. А. Загорянский, М. В. Фомина. — М.: Физматлит, 2004. — 704 с.

3. Люгер Дж. Ф. Искусственный интеллект: стратегии и методы решения сложных проблем. — М.: Издат. дом “Вильямс”, 2003. — 866 с.

Інтелект - це притаманна людині і колективу людей здатність до здійснення процесу пізнання і до ефективного вирішення виникаючих проблем. Отже, самий логічний шлях зі створення штучного інтелекту - взяти за основу природний інтелект (як об'єкт живої природи) і цілеспрямовано перебудувати його мислення в необхідному напрямку [1].

Для створення діючого штучного інтелекту був використаний підхід, який враховує обмежуючі фактори, що визначають можливості людини по створенню штучних об'єктів:

- будь-який штучний об'єкт створюється на основі існуючих природних матеріалів;

- будь-який штучний об'єкт живої природи створюється на основі існуючого живого природного прототипу.

Наприклад, щоб створити новий штучний сорт пшениці, людина бере природне зерно пшениці і за допомогою спеціальної технології змінює його в потрібному для себе напрямку. Він змушений це робити, так як природні види рослин пристосовані до середовища проживання, їх завдання - виживання, а не підвищення своєї продуктивності. Тому людина цілеспрямовано задає новому штучному сорту потрібні властивості - стійкість до особливостей клімату, підвищену врожайність і т.д

У людському соціумі можна виділити інтелекти двох різних рівнів: індивідуальний і колективний.

Індивідуальне мислення нероздільно пов'язане з особистістю людини і говорити про його перетворення недоречно.

Колективне мислення не пов'язане з окремою особистістю, воно проявляється тільки в колективах. Академік РАН Моісєєв Н. Н. свого часу писав, що колективний розум (колективний інтелект) - "це система, що об'єднує людей інформаційними зв'язками, завдяки яким їм стають доступними загальні знання, загальне розуміння ситуації. У результаті неминуче виникає єдине бачення того, що відбувається як основа для спільних рішень і дій".

Перетворене колективне мислення стає штучним, так як в природних умовах (в рамках того чи іншого національного менталітету) воно з'явитися не може. Як наслідок, новостворене колективне мислення являє собою штучний колективний інтелект, або ж просто штучний інтелект. Він відповідає не тільки поняттю «штучний» (цілеспрямовано створений людиною), але і поняттю «інтелект», так як основа його - природне колективне мислення групи людей [2].

Створений штучний інтелект призначений для ефективного управління колективами (організаціями), тому він був названий штучним управлінським інтелектом.

При вирішенні задачі підвищення ефективності управління україн організаціями були проведені дослідження в галузі соціальної психології трудових колективів, вивчена дієвість систем управління в різних країнах, проаналізовано досвід транснаціональних корпорацій по створенню ефективних філій за кордоном і т. д. Дослідження дозволили визначити причинно-наслідкові зв'язки і підпорядкованість чинників розвитку процесу управління і, як наслідок, оптимізувати виробничу діяльність через розуміння її закономірностей.

Штучний управлінський інтелект створений для вирішення типової проблеми всіх українських компаній - негативного впливу існуючої організаційної культури на підсумкову ефективність підприємств. Проблеми, які слід було мінімізувати, були визначені наступні: відсутність дисципліни, низька старанність персоналу, недотримання інструкцій, виробничий брак, низька якість сервісу, повільне освоєння нових технологій і обладнання і т. д.

Колективи українських організацій не налаштовані на якісну роботу і не прагнуть підвищити свою ефективність. Звідси випливає фактична неефективність мотивації окремих працівників, поки колективне мислення в цілому налаштоване проти інтересів компанії. Тобто, щоб підвищити конкурентоспроможність українських компаній, необхідно було перетворити колективне мислення, взявши за зразок компанії тих країн, економіки яких довели свою ефективність [2].

Головний інструмент створення штучного управлінського інтелекту - раціональна модель трудових відносин для більш ефективного управління організацією. Це система управління персоналом, що змінює організаційну культуру в компанії і ототожнюються інтереси роботодавця та працівників через зміну недосконалої системи трудових відносин. Після впровадження моделі, кожен співробітник через якісну роботу на благо компанії отримує можливість задовольнити свої власні інтереси.

Раціональна модель трудових відносин являє собою комплекс типових правил, побудованих на нових для України принципах регулювання трудових відносин, які включають такі принципи, як принцип єдиноначальності, дотримання дисципліни і порядку, єдиних правил співпраці, відповідності винагороди за виконану роботу, персонального підходу до оплати і т. д. в результаті, через впровадження системи на підприємстві формується нова організаційна культура, нова модель поведінки і нові взаємини в колективі. Тим самим запускається "механізм" штучного управлінського інтелекту [3].

На закінчення підкреслимо, що для сучасного етапу розвитку економіки, який називають інформаційним, інноваційним, характерна принципова зміна функцій фахівців при прийнятті управлінських рішень. Їх завдання створювати інновацію, ідею, а всі розрахунки треба доручати комп'ютера у вигляді нейронного робота, штучному інтелекту.