Распечатать страницу

Лабораторна робота №13, Завантаження і початок роботи Visual Prolog 7.1

« Назад

Код роботи: 1121

Вид роботи: Лабораторна робота

Предмет: Технологія створення програмних та інтелектуальних систем

Тема: №13, Завантаження і початок роботи Visual Prolog 7.1

Кількість сторінок: 27

Дата виконання: 2016

Мова написання: українська

Ціна: 250 грн

Мета: Вивчити середовище візуальної розробки Visual Prolog 7. Створити проект і запустити його на виконання, виконати самостійне завдання, оформити і захистити звіт.

Хід роботи

1. Запуск візуального середовища розробки додатків Visual Prolog.

Для того, щоб запустити Visual Prolog, необхідно виконати наступні дії:

Пуск | Програми | Visual Prolog 7 .1 | Visual Prolog 7.1. При цьому відкривається основне вікно, яке називається вікном Task menu («меню задач») або IDE (Integrated Development Environment) (рис. 1).

Б1121, Рис. 1 - Вікно Task в Visual Prolog 7

Рис. 1 - Вікно Task в Visual Prolog 7

2. Створення нового проекту.

Пролог дозволяє працювати як з графічними додатками (Graphical User Interface (GUI)), так і з консольними додатками (Console). Так як графічні додатки додають деталі, які відволікають вашу увагу від важливих речей, розглянемо консольні додатки.

Для створення нового консольного додатка виберіть команду Project / New меню задач, як показано на рис. 2. Потім заповніть діалогове вікно Project Settings так, як показано на рис. 3. Натисніть кнопку ОК, і перед вами з'явиться вікно дерева проекту (див. рис. 4).

Б1121, Рис. 2 - Створення нового проекту в Visual Prolog 7

Рис. 2 - Створення нового проекту в Visual Prolog 7

Б1121, Рис. 3 - Налагодження консольного додатку в Visual Prolog 7

Рис. 3 - Налагодження консольного додатку в Visual Prolog 7

Б1121, Рис. 4 - Дерево проекту в Visual Prolog 7

Рис. 4 - Дерево проекту в Visual Prolog 7

Для того щоб скомпілювати програму, виберіть команду Build / Build (Ctrl + Shift + B) меню задач. Після цього в дереві проекту (списку файлів проекту) з'явиться файл main.pro (рис. 5)

Б1121, Рис. 5 - Нове дерево проекту в Visual Prolog 7

Рис. 5 - Нове дерево проекту в Visual Prolog 7

Приклад 1 – Виведення на консоль Hello, World!

Вивести на консоль “Hello, World!”

Рішення

Перейдіть до редагування файлу main.pro подвійним клацанням миші по файлу у дереві проекту і замініть його вміст наведеним кодом.

Б1121, 1

Як видно з коду програми, символ "%" використовується для створення однорядкових коментарів, для створення багаторядкових коментарів використовується "/ * ... * /".

Для запуску програми виберіть команду Build / Run in Window (Alt + F5), і на екрані з'явиться вікно, зображене на рис. 6.

Б1121, 2

Рис. 6 - Результат виконання програми з приклада 1

Приклад 2 – Обчислення суми двох змінних

Вводяться X і Y. Знайти їх суму.

Рішення

Створіть новий консольний додаток. Перейдіть до редагування файлу main.pro подвійним клацанням миші по файлу в дереві проекту і замініть його вміст наведеним кодом.

Б1121, 3

Для запуску програми виберіть команду Build / Run in Window, з'явиться запрошення ввести X і Y. Приклад результату виконання зазначено на рис. 7.

Б1121, 4

Рис. 7 - Результат виконання програми з приклада 2

Приклад 3 – Рішення логічних завдань

Як було продемонстровано в попередніх прикладах, Prolog дозволяє здійснювати введення / висновок, виконувати обчислення, але все-таки Prolog є мовою логічного програмування і основне завдання даної мови - вирішувати логічні завдання. Наступна програма визначає, чи є твердження вірним:

Б1121, 5

Б1121, 6

В результаті отримали, що bill любить бейсбол і на консоль виводиться true (рис. 8).

Б1121, 7

Рис. 8 - Результат виконання програми з прикладу 3

Логічні зв'язки

Ви вже знайомі з логічним И:

if ((X>2) && (X<4)) { … }

Нехай P1 і P2 — предикати. Тоді вираз «P 1 И P2» істенне, якщо істинні обидва вирази P1 і P2. Послідовність предикатів, з'єднаних логічним И, називається кон'юнкцією.

В Prolog предикати кон'юнкції розділяються комами. Тому вираз (X>2) && (X<4) приймає вид:

X>2, X<4

Логічне “ И” називається зв'язкою.

Зауваження 1 до прикладу 3

Якщо в прикладі 3 конструкцію if ...end if записати наступним чином:

Б1121, 8

то програма визначить, чи вірно, що bill любить бейсбол и john любить теніс (тобто кома “ ,” використовується як “И”).

Зауваження 2 до прикладу 3

Якщо в прикладі 3 предикат

Б1121, 9

Завдання

Змініть програму з прикладу 3, щоб перевірити, чи є вірними твердження:

1) tom любить бейсбол, і ellen не любить футбол, і mark любить теніс.

2) eric любить плавання, і bill не любить теніс, і ellen любить плавання.

3) ellen любить футбол, при цьому встановити, що ellen не любить те захоплення, яке любить mark.

Зміст звіту:

- титульний листок;

- мета роботи;

- екранні форми;

- лістинг програми;

- результат виконання.