Курсова робота Праця в природі як один з основних методів екологічного виховання дошкільників
Код роботи: 4695
Вид роботи: Курсова робота
Предмет: Методика ознайомлення дітей з природою
Тема: Праця в природі як один з основних методів екологічного виховання дошкільників
Кількість сторінок: 59
Дата виконання: 2018
Мова написання: українська
Ціна: 400 грн
Вступ
Розділ 1. Значення праці в природі для розвитку дітей дошкільного віку
1.1. Погляди видатних вітчизняних і зарубіжних педагогів на значення праці дітей дошкільного віку
1.2. Праця як метод ознайомлення дітей з природою
Розділ 2. Методичні аспекти організації праці в природі дітей дошкільного віку
2.1. Види і зміст праці в природі у різних вікових групах
2.2. Педагогічні і гігієнічні вимоги до праці дітей в природі. Підбір обладнання
2.3. Форми організації праці дітей в природі. Методика їх проведення
Висновки
Список літератури
У наш час стало більш актуальне питання екологічного виховання дітей. Ознайомлення дітей з природою є одним з основних напрямків у виховній і освітній роботі дитячого закладу. Це важливий засіб всебічного розвитку дитини і формування його моральних почуттів.
Сучасна методика ознайомлення дошкільників з природою вважає природу важливим фактором всебічного розвитку, а тому процес ознайомлення дошкільників з природою спрямовує на здійснення розумового, морального, естетичного і фізичного виховання дошкільників.
Потрібно показати, який прекрасний і нескінченно різноманітний навколишній світ. Ввести дитину в цей світ, розкрити його красу, неповторність,навчити любити і берегти природу. Це важливе завдання і обов’язок дорослих: батьків,педагогів.
Найбільш сприятливі умови для активного виявлення якостей особистості являє праця. Вона повинна приносити кожній людині і дитині моральне задоволення.
Великий внесок у розвиток екологічного виховання дітей зробили такі педагоги: Є. І.Тихеєва, А. С. Макаренко, В. Г. Нечаєва, Т. А. Маркова, З. Н. Борисова, Я. З. Неверович, К. Д.Ушинський.
З дошкільного віку кожна дитина обов’язково повинна приймати участь в праці,і ті нескладні обов’язки,які виконує в дитячому закладі і в родині,повинні стати повсякденними. Тільки за цієї умови праця дає виховний вплив на дітей і готує їх до усвідомлення моральної її сторони.
Сучасні дослідження (П. Я. Гальперіна, В. О. Давидова, С. М. Ніколаєвої, К. Є. Фабрі, І. О. Хайдурової, Є. Ф. Терентьєвої) свідчать про те, що найбільший ефект у розвитку дітей досягається під час формування системних знань. Ще К. Д. Ушинський зазначав, що розум — це добре організована система знань.
Потрібно кожній людині зрозуміти, як праця пов'язана з природою і як люди залежать від неї. Зрозумівши і усвідомивши це,тоді буде даватися дітям правильне виховання не тільки в дитячому закладі,але і в родині. Завдяки цьому з легкістю будемо долати екологічні проблеми і вони перестануть бути глобальними.
Отже, актуальність теми зумовила вибору курсової роботи «Праця в природі як один з основних методів екологічного виховання дошкільників».
Об'єкт дослідження - проблема екологічної освіти дітей дошкільного віку.
Предмет дослідження - вирішення екологічного виховання через працю в природі.
Мета дослідження - виявити, як впливаєпраця на екологічне виховання дітей дошкільного віку.
Курсова робота складається зі змісту, вступу, двох розділів, висновків, додатків, списку використаної літератури.
Праця дітей в природі створює сприятливі умови для фізичного розвитку, удосконалює руху, стимулює дію різних органів, зміцнює нервову систему. У цій праці, як ні в якому іншому, поєднуються розумові і вольові зусилля.
Велике значення має праця в природі для розумового і сенсорного розвитку детей. Сістематіческая колективна робота об’єднує хлопців, виховує у них працьовитість і відповідальність за доручену справу, приносить їм задоволення і радість. Працюючи на ділянці (в городі, квітнику, ягіднику), а також в куточку природи, діти опановують найпростішими практичними навичками поводження з сільськогосподарським інвентарем, засвоюють прийоми догляду за рослинами, отримують багато відомостей про зростання і розвитку растеній.
Труд в природі сприяє і розвитку спостережливості, допитливості дітей, виховує у них інтерес до сільськогосподарської праці і повага до людей, які ним займаються. Праця в природі допомагає виховати любов до неї. Любити природу це означає відтворювати і примножувати багатство нашої Батьківщини, дбайливо ставитися до живого, до результатів труда. Труд з вирощування рослин та догляду за тваринами включає догляд за ними в куточку природи, пристрій городу та вирощування овочів, пристрій квітника і вирощування квітів, догляд за ягідників на плодово-ягідному участке. Наряду із спостереженнями праці оточуючих, велике місце займає власна трудова діяльність дитини. Дитячі садки мають природні куточки, городи, квітники, плодово-ягідні ділянки, де діти можуть працювати. У куточках природи живуть білки у вольєрі, пташки, маються акваріуми з рибками.
Все це надає Можливість для ознайомлення дітей з життям рослин і тварин і освоєння навичок по догляду за німі. Рассмотрім програмні завдання формування цих навичок і виховання дітей різного дошкільного віку в даному виді труда. Ребенка молодшого дошкільного віку привчають до виконання найпростіших доручень дорослих; за допомогою вихователя годувати риб, птахів, кроликів, поливати кімнатні рослини, витирати велике листя, сіяти великі насіння квітів, садити цибулю, поливати рослини на грядках, збирати овощі.
Дошкольнікі середньої групи виконують трудові доручення самостійно, дбають про рослини і тварин. У них потрібно виховувати наполегливість і звичку докладати трудові зусилля для досягнення мети, навички нескладної колективної роботи. Дітей цього віку необхідно поступово готувати до розуміння того, що для життя і росту рослин потрібно створювати сприятливі умови (певна грунт, сонячне світло, тепло, волога і т. д.).
При цьому треба дбати про те, щоб діти відчували радість від труда. старших дошкільників (5-7 років) необхідно виховувати звичку працювати за власним рішенням, а не тільки за пропозицією вихователя, виконувати роботу старанно, акуратно, берегти матеріали і предмети праці, прибирати їх на місце після роботи, виховувати готовність брати участь у спільній трудовій діяльності нарівні з усіма, чи не уникаючи неприємної роботи, вміння домовлятися, розподіляти обов’язки для виконання роботи, дружно працювати, допомагаючи один одному, домагатися якісного виконання роботи. При цьому потрібно розширювати коло уявлень дітей про догляд за рослинами і тваринами, встановлюючи зв’язок між правильним доглядом за ними і їх розвитком.
1. Вересов М. М. Основи гуманітарного підходу до екологічного виховання старших дошкільників // Дошкільне виховання - 1993. - № 7. - С. 39 - 43.
2. Дерябо С. Д., Ясвін В. А. Екологічна педагогіка та психологія. - Ростов-на-Дону: Изд-во «Фенікс», 1996. - 480 с.
3. Зацепина В. Планета Земля - наш спільний Дім (з досвіду роботи) // Дошкільне виховання. - 1996. - № 7. - С. 29-36.
4. Світ природи і дитина (Методика екологічного виховання дошкільнят) / Под ред. Л. М. Маневцовой, П. Г. Саморукова. - СПб.: «Дитинство - прес», 2000. - 319 с.
5. «МИ». Програма екологічної освіти дітей / М. М. Кондратьєва та ін - 2-е вид., Испр. і доп.- СПб: «Дитинство-прес», 2001. - 240 с.
6. Миколаєва С. М. Місце гри в екологічному вихованні дошкільнят. - М.: Нова школа. - 1996. - 48 с.
7. Миколаєва С. М. Методика екологічного виховання дошкільників. - М.: Видавничий центр «Академія», 1999. - 184 с.
8. Смирнова В. В., Балуєва Н. І., Парфьонова Г. М. Стежка в природу. Екологічна освіта в дитячому садку: Програма та конспекти занять. - СПб.: Вид-во РГПУ ім. А. І. Герцена; Вид-во «Союз», 2001. - 208 с.
9. Саморукова П. Г. Як знайомити дошкільників з природою. М. «Просвещение», 1983 – 208 с.
10. Васильєва М. А., Гербова В. В., Комарова Т. С. Прграмма виховання і навчання в дитячому саду - М., Мозаїка-Синтез, 2007 – 230 с.
11. Ільченко В. Р., Гуз К. Ж. Довкілля 6 (Основні системи природи) / За ред. С. С. Морозюк. – К.: 304 с.: іл. – (Трансформація гуманітарної освіти в Україні).
12. Базовий компонент дошкільної освіти України // Дошкільне виховання - № 1. – 1999. – С. 59.
13. Без природи життя неможливе // Дитячий садок. – Липень, число 25-26. – 2004. – С. 9.
14. Біла І. Вчимо дивитися, бачити й творити // Дошкільне виховання. -№ 4 – 2004. – С. 14 –18.
15. Веретеннікова О. О. Ознайомлення дітей дошкільного віку з природою – К.: Вища школа. – 1979. – С. 365.
16. Дитина. Програма навчання і виховання у дитячому садку. К.: Освіта, 1993. – С. 266.
17. Досвід екологічного виховання в ДНЗ // Бібліотека вихователя дитячого садка. № 1-2. – 2005. С. 12.
18. Дорога в дивосвіт // Дитячий садок. - № 37. С. 24.
19. Дивний світ природи // Бібліотека вихователя дитячого садка № 13 – 14. 2006. С.80.
20. Дядечко Т. Мандруємо екологічною стежиною // Дошкільне виховання - № 5. – 2002 - С. 28.
21. Земля – наш дім. Збірник / Укл. А. І. Алексеев, Ю. М. Головіна: під загальною редакцією А. С. Онегова. М., 1983.
22. Лисенко Н. Використання спостережень в роботі з екологічного вихованняя дошкільників // Дитячий садок. 2004. - № 25-26. – С. 10 – 44.
23. Марковская М. М. Уголок природы в детском саду // Книга для воспитателя детского сада. - М.: Просвещение, 1989, - С. 12, 16-20.
24. Романовська Д. Світ навколо нас – і я його частинка. Еколого – психологічний тренінг // Психолог № 9. - №9.- 2006. - С. 5-7.
25. http://vuwenka.io.ua/s487100/pracya_za_programoyu_ukraenske_doshkillya_ta_vpevneniy_start_pracivniki_sadochka_vishenka_pracyuyut_za_programoyu_vihovannya_i_navchannya_ditey_vid_2_do_5_rokiv._vpevneniy_start_-_vid_5_do_7_rokiv.