План-конспект уроку Народно-сценічний танець
Код роботи: 3414
Вид роботи: План-конспект уроку
Предмет: Хореографія
Тема: Народно-сценічний танець
Кількість сторінок: 8
Дата виконання: 2017
Мова написання: українська
Ціна: безкоштовно
1. Бурля О. Хореографічне мистецтво / Бурля О. // Шкільний світ. – 2002. – №15. – 7 с.
2. Василенко К. Лексика українського народно-сценічного танцю / Кім Василенко – К.: Мистецтво, 1996. – 494 с.
3. Зайцев Є. В. Основи народно-сценічного танцю. Навчальний посібник для вищих навчальних закладів культури і мистецтв І-IV рівнів акредитації, а також для загальноосвітньої школи, позашкільних та професійних навчальних закладів, системи післядипломної педагогічної освіти / Є. В. Зайцев – Видання третє – Вінниця: НОВА КНИГА, 2007. – 416 с.
4. Камін В. О. Народно-сценічний танець: груповий розділ вправ біля станка: навч. посіб. / В. О. Камін – К.: ДАКККіМ, 2008. – 151с.
5. Тараканова А. П. Танцюйте з нами. Навчально-методичний посібник для вчителів хореографії (1–4 кл.) і керівників хореографічних гуртків (початковий рівень) загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладів / Тараканова А. П. – Вінниця: НОВА КНИГА, 2010. – 160 с., нот, іл.
6. Шевчук А. Дитяча хореографія: прогр. та навч.-метод. забезпеч. хореог діяльн. дітей від 3 до 7 років: навч.-метод. посіб. / А. Шевчук – К.: Шк. світ, 2008. – 128 с. – (Бібліотека « Шкільного світу»).
7. Ярмолович Л. Принципи музичного оформлення уроку / Л. Ярмолович – К.: Мистецтво, 1986. – 98 с.
Тема: підготовка до російського ключа.
Мета: навчити методично правильно виконувати підготовку до ключа; виховати шанобливе ставлення до мистецтва хореографії; розвивати ритмічність, а також пам’ять, мислення та ін.
Завдання:
1. Формувати у дітей правильну поставу під час виконання елементів народного танцю.
2. Розвивати у дітей вміння рухатись у відповідності з рухливим характером музики.
3. Навчити дітей методично правильно виконувати елементи народно-сценічного танцю.
Хід уроку
І. Підготовча частина
- Шикування учнів біля станка.
- Уклін.
У характері російського танцю.
Музичний розмір: 2/4.
Вихідне положення: шоста позиція ніг, корпус прямий, руки опущені вздовж тіла.
1-й такт.
На «раз-і» – праву руку провести в другу позицію долонею вгору.
На «два-і» – праву руку прикласти до грудей, не опускаючи ліктя.
2-й такт.
На «раз-і» – нахилити голову вперед.
На «два-і» – підвести голову.
- Розминка по колу.
Рух №1. Танцювальний крок.
Музичний розмір: 2/4.
Вихідне положення: VI позиція ніг.
Виконується на один такт.
На затакт «і» – відокремити від підлоги праву ногу.
На « раз» – невеликий крок правою ногою вперед з носка на всю ступню.
На «і» – крок лівою ногою вперед.
На «два-і» – повторити рухи, що виконувались на «раз-і».
Рух №2. Бігунець по колу.
Музичний розмір: 2/4.
Вихідне положення: VI позиція ніг.
На «затакт-і» – присісти на лівій нозі і, піднімаючи невисоко вперед праву ногу, вільну в коліні, зробити нею широкий крок вперед, ніби пролітаючи у довжину.
На «раз» – опуститися на всю ступню правої ноги, коліно трохи зігнути, носок спрямувати вперед за напрямком руху. Ліву ногу, вільну в коліні, підняти невисоко вперед.
На «і» – невеликий швидкий крок вперед лівою ногою на низькі півпальці.
На «два» – невеликий швидкий крок правою ногою вперед на низькі півпальці. Ліва нога швидко проноситься вперед.
На «і» – зробити широкий швидкий крок лівою ногою, як на «затакт-і».
Аналогічно рух виконується з лівої ноги.
Рух №3. Перемінний крок на всю ступню.
Музичний розмір: 2/4.
Вихідне положення: шоста позиція ніг, носки ледь розведені.
На «раз» – крок правою ногою вперед на всю ступню.
На «і» – крок лівою ногою вперед на всю ступню.
На «два» – крок правою ногою вперед на всю ступню.
На «і» – пауза.
Хід продовжується з лівої ноги; корпус підтягнутий, голову злегка підняти вгору. Цей хід так само виконується й назад, танцюрист ступає на низькі півпальці.
ІІ. Основна частина
- Виконання елементів біля станка (demi plie та grand plie, battement tendu №4, battement tendu jete).
Demi plie та grand plie.
У характері російського танцю.
Музичний розмір: 2/4.
Вихідне положення: перша позиція ніг.
Підготовка – 4 такти.
1-2-й такти – стояти у вихідному положенні (ліва рука – на станку, права – в підготовчому положенні).
3-й такт – праву руку відкрити через першу позицію в другу, долонею вгору.
4-й такт – руку закрити на талію (чотири пальці – спереду, а великий – ззаду).
1-й такт.
На «раз-і» – demi plie.
На «два-і» – підвестися з demi plie.
2-й такт.
На «раз-і» – demi plie, водночас праву руку вивести вперед у першу позицію долонею вгору.
На «два-і» – підвестися з demi plie, водночас праву руку відвести вбік на рівень другої позиції долонею вгору.
3-й такт.
На «раз-і-два-і» – grand plie, водночас праву руку повільно опустити до підготовчої позиції.
4-й такт.
На «раз-і-два-і» – підвестися з grand plie, водночас праву руку підняти вперед у першу позицію і відвести вбік на рівень другої позиції долонею вгору та закрити на талію.
Так само рух виконується за другою та п’ятою позиціями.
Battement tendu №4 (виведення ступні вперед і переведення з: носка на п’ятку та з п’ятки на носок).
У характері польського танцю.
Музичний розмір: 2 /4.
Вихідне положення: третя позиція ніг, права нога попереду.
Підготовка – 4 такти.
1-2-й такти – стояти у вихідному положенні.
3-й такт – злегка зігнути коліна, праву руку провести з підготовчої в першу позицію, ледь нахиливши корпус ліворуч, голову повернути до лівого плеча.
4-й такт – рвучко вирівняти коліна обох ніг, корпус відхилити праворуч, водночас праву руку перевести вбік (хвилеподібний рух) у другу позицію долонею вгору, голову повернути праворуч.
На «раз» – провести права нога вперед на носок.
На «і» – перевести ступню з носка на п’ятку.
На « два» – перевести ступню з п’ятки на носок.
На «і» – поставити праву ногу в третю позицію попереду лівої
Так само рух виконується убік та назад.
Battement tendu jete (маленькі кидки з акцентованим ударом п’ятки опорної ноги).
У характері молдавського танцю.
Музичний розмір: 2/4.
Вихідне положення: третя позиція ніг, права нога попереду.
Підготовка – 2 такти музичного вступу.
1-й такт – праву руку через першу позицію відкрити на другу позицію долонею вгору.
2-й такт – праву руку закрити на талію, коліна зігнути, п’ятку лівої ноги відділити від підлоги.
Протягом усього часу виконання руху коліна напівзігнуті.
На «раз» – п’ятку опорної ноги з ударом опустити на підлогу, праву ногу рвучко винести вперед на 45º, коліно витягнути.
На «і» – праву ногу підтягнути в третю позицію попереду лівої, поставивши на всю ступню.
На «два-і» – повторити рух, що виконувався на «раз-і».
Так само рух виконують убік та назад.
- Вивчення нового елементу – підготовка до ключа.
Підготовка до ключа.
Музичний розмір: 2/4 (або 4/4).
Вихідне положення: шоста позиція ніг.
У характері російського танцю.
Підготовка – 2 такти.
1-й такт – праву руку відкрити в другу позицію долонею вгору.
2-й такт – праву руку покласти на талію, затиснувши пальці в кулачок.
На «раз» – удар правою ногою за шостою позицією. Коліна напівзігнуті.
На «і» – підскочити на лівій нозі, водночас праву ногу відділити від підлоги, підводячи ступню до коліна лівої ноги (не виворітне положення) і спрямувавши праве коліно вперед.
На «два» – вдарити правою ногою об підлогу. Ліву ногу ледь відділити від підлоги.
На «і» – вдарити лівою ногою.
Вправу виконують 16 разів.
ІІІ. Заключна частина
- підведення підсумків уроку;
- виставлення оцінок;
- уклін в характері російського народного танцю.