Курсова робота Значення театралізованої діяльності для естетичного виховання дошкільників
Код роботи: 2845
Вид роботи: Курсова робота
Предмет: Дошкільна освіта
Тема: Значення театралізованої діяльності для естетичного виховання дошкільників
Кількість сторінок: 40
Дата виконання: 2017
Мова написання: українська
Ціна: 400 грн
Вступ
Розділ 1. Теоретичні основи використаня театралізованної діяльності в естетичному вихованні дошкільників
1.1. Проблема естетичного виховання дошкільників через театралізовану діяльність в психолого-педагогічній літературі
1.2. Значення, види театралізованої діяльності дошкільників, їх характеристика
Висновки до 1 розділу
Розділ 2. Дослідження стану використання театралізованної діяльності дошкільників під час роботи з естетичного виховання (на прикладі КЗО ДНЗ №270) м. Дніпропетровськ
2.1. Загальні напрямки, методи, система безпосереднього та опосередкованого керівництва театралізованою діяльністю дошкільників
2.2. Аналіз роботи по використанню театралізованої діяльності дошкільників під ча роботи з естетичного виховання (на прикладі КЗО ДНЗ №270) м. Дніпропетровськ
Висновки до 2 розділу
Розділ 3. Робота з формування позитивного ставлення до навчання в школі у дошкільників
3.1. Визначення стану використання театралізованої діяльності під час роботи з естетичного виховання
3.2. Методичні рекомендації вихователям дошкільних закладів щодо використання театралізованої діяльності під час роботи з естетичного виховання дошкільників
3.3. Правила безпеки життєдіяльності під час навчально-виховного процесу в КЗО ДНЗ №270 м. Дніпропетровськ
Висновки до 3 розділу
Загальні висновки
Список використаної літератури
Додатки
Естетичне виховання − найважливіша сторона виховання дитини. Воно сприяє збагаченню чуттєвого досвіду, емоційної сфери особистості, впливає на пізнання моральної сторони дійсності (відомо, що для дошкільника поняття «гарний» і «добрий» майже ідентичні), і підвищує пізнавальну активність, навіть впливає на фізичний розвиток. Результатом естетичного виховання є естетичне розвиток.
Сучасна педагогіка визначає естетичне виховання як розвиток здатності сприймати, відчувати, розуміти прекрасне в житті і в мистецтві, як виховання прагнення самому брати участь в перетворенні оточуючого світу за законами краси, як залучення до художньої діяльності і розвиток творчих здібностей.
Питаннями естетичного виховання дошкільнят займалися такі вчені як Р. Рошаль, С. Шацька, М. Румер, Н. Преображенський, Н. Доломанова та ін.
Особлива роль в естетичному вихованні відводиться мистецтву. Хвилюючи і радуючи, воно розкриває перед дітьми соціальний сенс життєвих явищ, примушує їх пильніше вдивлятися в оточуючий світ, спонукає до співпереживання, до засудження зла.
В.А.Сухомлинський говорив: „Чуйність, сприйнятливість до краси в дитячі роки незрівнянно глибші, ніж у більш пізні періоди розвитку особистості. Потреба у прекрасному затверджує моральну красу, породжуючи непримиренність до всього вульгарного та потворного”.
Театральне мистецтво – один з самих демократичних видів мистецтва для дітей, він дозволяє вирішити безліч актуальних проблем сучасної педагогіки і психології, пов’язані з художньою освітою та вихованням дітей;формуванням естетичного смаку; моральним вихованням; розвитком комунікативних якостей особистості; вихованням волі, розвитком пам’яті, уяви, ініціативності, фантазії, мови (діалогу і монологу); створенням позитивного емоційного настрою, зняттям напруження, вирішенням конфліктних ситуацій через гру.
У наш час дуже важливо приділяти особливу увагу естетичному вихованню дітей, тому, що навколишній світ дуже різнобічний і діти повинні мати певні еталони вже у дошкільному віці, тому ця тема є актуальною.
Мета дослідження: науково обґрунтувати позитивний вплив театралізованої діяльності на естетичне виховання дошкільників.
Об’єкт дослідження: театралізована діяльність як засіб естетичного виховання.
Предмет дослідження: театралізована діяльність дошкільників.
Гіпотеза дослідження: використання театралізованої діяльності сприяє естетичному вихованню дошкільників.
Завдання дослідження:
1. На основі аналізу психолого-педагогічної літератури визначити роль театралізованої діяльності в естетичному вихованні дошкільників.
2. Визначити загальні прийоми керівництва театралізованою діяльністю дошкільників.
3. Визначити стан організації театралізованої діяльності у КЗО ДНЗ №270 м. Дніпропетровська та надати методичні рекомендації вихователям.
4. Визначити шляхи безпеки життєдіяльності під час роботи з дошкільниками під час формування позитивного відношення дошкільників до шкільного навчання в КЗО ДНЗ №270.
Методи дослідження:
- теоретичні методи (бесіда, аналіз наукової та методичної літератури з досліджуваної проблеми);
- емпіричні методи (спостереження та інші).
Теоретична значущість роботи: спробувати дослідити різні теоретичні та практичні підходи до театралізованої діяльності дошкільників в сучасному дошкільному навчальному закладі, а також виявити на основі дослідження позитивні і негативні сторони в роботі вихователів з проблеми дослідження.
Практична значущість роботи визначається в тому, що результати дослідження можуть бути використані у практиці дошкільного психолога або дитячої психологічної консультації, а також можуть бути корисні в практиці психокорекції.