Курсова робота Вибір комунікативних заходів для просування товарів на прикладі підприємства АТ «Відін»
Код роботи: 4906
Вид роботи: Курсова робота
Предмет: Промисловий маркетинг
Тема: Вибір комунікативних заходів для просування товарів на прикладі підприємства АТ «Відін»
Кількість сторінок: 41
Дата виконання: 2014
Мова написання: українська
Ціна: 300 грн
Вступ
Розділ 1. Маркетингова політика комунікації підприємства
1.1. Сутність маркетингової політики комунікаційних засобів
1.2. Комплекс маркетингових комунікацій: реклама, пропаганда, стимулювання збуту, персональний продаж, прямий маркетинг
1.3. Етапи розробки комплексу комунікаційних засобів для просування товарів
Розділ 2. Аналіз ринкової діяльності підприємства
2.1. Аналіз конкурентного середовища АТ „Відін”
2.2. SWOT-аналіз підприємства і продукції
2.3. Аналіз комунікаційної політики підприємства
2.4. Витрати на просування товару
Розділ 3. Шляхи вдосконалення системи маркетингових комунікацій та просування товарів
3.1. Застосування різних видів Інтернет-реклами
3.2. Розміщення реклами у регіональній пресі
3.3. Перспективні напрямки маркетингових комунікацій
Висновки
Список використаної літератури
В умовах насиченого ринку недостатньо розробити новий якісний товар, встановити на нього оптимальну ціну і вибрати ефективні канали розподілу. Все більшої уваги в управлінні підприємством потребує така складова комплексу маркетингу, як методи просування товару, під якими розуміють сукупність маркетингових рішень.
Засоби комунікації слід розглядати як управління процесом просування товару на всіх етапах – перед продажем, у момент продажу, під час споживання, після споживання. Для найбільшої ефективності, комунікаційні програми необхідно розробляти спеціально для кожного сегменту, ринкової ніші і навіть окремих клієнтів.
При цьому дуже важливий як прямий, так і зворотній зв’язок між фірмою і клієнтами. Таким чином, першим етапом комунікаційного процесу є аудит усіх потенційних можливостей взаємодії компанії і її продукту з клієнтами. Неважливо, що збирається купувати споживач, але, насамперед йому необхідно вивчити рекламні проспекти, порадитись з компетентними особами, послухати радіо або подивитися телевізор.
Метою курсової роботи є дослідження та вибір оптимальних комунікаційних заходів для просування товарів на ринку.
Для досягнення цієї мети необхідно вирішити наступні завдання:
1. Охарактеризувати комплекс комунікаційних засобів для просування товарів на ринку;
2. Проаналізувати комплекс маркетингових комунікацій на АТ „Відін”;
3. Визначити шляхи вдосконалення комплексу маркетингових комунікацій на сучасному етапі.
Об’єктом курсової роботи є комунікаційні засоби.
В ході написання курсової роботи були визначені теоретичні основи формування системи маркетингових комунікацій та просування товарів, проаналізовано стан системи маркетингових комунікацій на АТ „Відін” та висунуто пропозиції щодо її вдосконалення. У якості висновку можна виділити наступне.
Система маркетингових комунікацій являє собою діяльність підприємства, спрямовану на інформування, переконання і нагадування споживачам про свої товари, стимулювання їхнього збуту і створення позитивного іміджу фірми.
Основними інструментами маркетингових комунікацій слугують:
1) Реклама – будь-яка платна неособиста форма поширення інформації про фірму і її товар.
2) Персональні продажі – усне уявлення товару в ході бесіди з одним або декількома потенційними покупцями заради продажу товару.
3) Комплекс стимулювання збуту – короткочасні примусові заходи заохочення споживачів до покупки / знижки в ціні, розпродажі, лотереї, тощо.
4) Пропаганда – будь-яка безкоштовна особиста форма поширення інформації про фірму і її товар.
5) “Паблік рілейшнз” – діяльність, спрямована на формування позитивного іміджу фірми у громадськості за допомогою ЗМІ.
Етапи розробки ефективної програми маркетингової комунікації можна розподілити таким чином:
1. Визначення контактної аудиторії;
2. Визначення цілей комунікації;
3. Створення звернення;
4. Вибір каналів комунікації;
5. Визначення загального бюджету, виділеного для комунікації;
6. Ухвалення рішення про змішані засоби просування;
7. Оцінка результатів просування;
8. Управління здійсненням комплексних маркетингових комунікацій і координація цього процесу.
Розробкою та реалізацією маркетингових комунікацій та заходів просування товарів на аналізованому підприємстві займається департамент маркетингу. Що стосується рекламної політики - підприємство використовує різноманітні засоби реклами: реклама на бігбордах, транспорті; банери; радіо- та телереклама; реклама у газетах; реклама в маршрутному таксі.
Активно застосовуються різні способи й методи зі стимулювання збуту. Спеціалістами з маркетингу постійно розроблюється гнучка система знижок на ту чи іншу продукцію. Кожного місяця проходять акції, згідно з якими ціни на той чи інший товар цього місяця знижені на 10-15%. Також АТ „Відін” є невід’ємною частиною кожної ярмарки, та приймає участь у всеукраїнських виставках.
Іншими формами реклами є випуск фірмових ручок, блокнотів, календарів, кружок, годинників, які містять зображення фірмових знаків та є способом ефективної реклами фірми.
В цілому ці заходи доволі ефективні, але деякі я все ж вважаю за доцільне вдосконалити. Це можна зробити завдяки наступним заходам:
1) Розміщення реклами у мережі Інтернет (контекстна, тизерна, вірусна та інші види реклами);
2) Використання регіональної преси для розміщення рекламних звернень підприємства;
3) Впровадження перспективних для АТ „Відін” напрямків маркетингових комунікацій (брендінг, директ-маркетинг, паблік рілейшнз, стимулювання збуту та спонсорство).
1. Аксенова К. А., Реклама и рекламная деятельность: Конспект лекций. - М: Приор-издат, 2005. - 96 с.
2. Антипова Л. В., Глотова І. А., Рогов І. А. Методи дослідження м’яса і м’ясних продуктів. – М.: Колос, 2001. – 211 с.
3. Бєлявцев М. І., Іваненко Л. М. Маркетинг: [Навчальний посібник]. – К.: Центр навчальної літератури, 2005. – 328 с.
4. Балабанова Л. В. Маркетинг: [Підручник]. – 2-ге вид., перероб. і доп. – К.: Знання-Прес, 2004. – 645 с.
5. Бондаренко І. В., Дубницький В. І. Сучасний маркетинг: [Навчальний посібник]. – Д.: Юго-Восток, 2002. – 324 с.
6. Багиев В. І., Тарасевич О. П. Маркетинг: [Підручник]. – К.: Центр навчальної літератури, 2002. – 268 с.
7. Басовський Л. Е. Маркетинг: Курс лекцій / Л. Е. Басовський – М.: ІНФРА-М, 1999. – 304 с.
8. Войчак А. В. Маркетинговий менеджмент: підр. / А. В. Войчак. – К.: КНЕУ, 1998. – 268 с.
9. Барден Фил. Наука о том, почему мы покупаем / Ф. Барден. − И.: Манн, Иванов и Фербер, 2014. − 304 с.
10. Гаркавенко С. С. Маркетинг: Підручник. – К.: Лібра, 2002. – 712 с.
11. Гашпаровічова Л. В. Переваги та проблеми розміщення реклами в регіональній пресі / Л. В. Гашпаровічова // Вісн. Київ. нац. ун-ту. – Серія Журналістика. – 1998. – Вип. 6. – С. 57-59.
12. Глудкин О. П., Горбунов Н. М., Гуров А. И., Зорин В. Ю., Всеобщее управление качеством: Учебник для вузов. – М.: радио и связь, 2000. - 600 с.
13. Емченко С. Продвижение при помощи контекстной рекламы / С. Емченко // Новый маркетинг. - 2006. - №1. - С. 42-46.
14. Ерёмин В. Н., Маркетинг: основы и маркетинг информации: учебник / В. Н. Ерёмин. — М.: КНОРУС, 2006. — 656 с.
15. Катернюк А. В. Современные рекламные технологии: коммерческая реклама. Ростов н/Д.: Феникс, 2001. — 320 с.
16. Ковалев А. И. Анализ финансового состояния предприятия / А. И. Ковалев, В. П. Привалов. - М.: Центр экономики и маркетинга, 1997. – 492 с.
17. Котлер Филипп, 300 ключевых вопросов маркетинга: отвечает Филипп Котлер / Пер. с англ. — М.: ЗАО Олимп-Бизнес, 2006. - 224 с.
18. Куденко Н. В. Стратегічний маркетинг: [Навчальний посібник] / Н. В. Куденко. – К.: КНЕУ, 1998. – 252 с.
19. Курасова М. Организация рекламных кампаний в системе Интернет / М. Курасова // Маркетинг. - 2004. - № 4. - С. 76-80.
20. Ламбел Ж. Стратегический маркетинг / Ж. Ламбел. – СПб.: Наука, 1996. – 398с.
21. Лебедев-Любимов А. В., Психология рекламы. — СПб.: Питер, 2002. — 368 с.
22. Минько Э. В., Кричевский М. Л. Качество и конкурентоспособность. – СПб.: Питер, 2004. – 268 с.
23. Особов И. П., Долженко Г. Г., Луганский мясокомбинат. – Луганск: «Книжковий світ», 2007. – 112 с.
24. Парсяк В. Н., Рогов Г. К. Маркетингові дослідження: [Навчальний посібник]. – Х.: Олді-плюс, 2004. – 200 с.
25. Пешкова Е. П. Маркетинговый анализ в деятельности фирмы. – М.: Ось-89, 2004. - 438 с.
26. Покропивний С. Ф., Економіка підприємства, структурно-логічний навчальний посібник, - Київ: КНЕУ, 2001. - 457 с.
27. Пронина Е. Е. Психологическая экспертиза рекламы. — М.: РИП — холдинг, 2000. – 364 с.
28. Росситер Дж. Р., Перси Л. Реклама и продвижение товаров. – СПб.: Издательство «Питер», 2000. – 656 с.
29. Рябова Т. Ф., Стрелков Е. В. Маркетинг: словарь-справочник. — М.: Агентство массовой информации, 1992. - 256 с.
30. Савельєв Є. В. Маркетинг і стратегія конкуренції / Є. В. Савельєв, В. П. Д’яченко, В. Є. Куриляк. - К..: "Лібра", 1993. - 322 с.
31. Савицкая Г. В. Анализ хозяйственной деятельности предприятия. 2-е изд., перераб. и доп. / Г. В. Савицкая. - Мн.: ИП «Экоперспектива», 1997. – 498 с.
32. Сулягин Ю. А., Петров В. В. Реклама. — Учебник. СПб.: Издательство Михайлова В. А., 2003. — 383 с.
33. Сирохман І. В, Раситюк Т. М. Товарознавство м’яса і м’ясних товарів. Київ, 2004. – 382 с.
34. Тогунов И. А., Маркетинг: философия моделирования. – Владимир, 2000. – 172 с.
35. Фатхутдинов Р. А. Организация производства: Учебник. – 2-е изд., перераб. и доп. – М.: ИНФРА-М, 2005. – 528 с.
36. Цигилик І. І., Бибик Я. Р., Ємбрик М. Я. Економіка підприємства (в питаннях і відповідях). Навч. посібник – К.: Центр навчальної літератури, 2004. – 207 с.