Лабораторна робота №2, Cтратегічне планування ІТ і ІС
Код роботи: 2587
Вид роботи: Лабораторна робота
Предмет: Інформаційний менеджмент
Тема: №2, Cтратегічне планування ІТ і ІС
Кількість сторінок: 11
Дата виконання: 2017
Мова написання: українська
Ціна: 150 грн
Мета роботи: оволодіння навичками стратегічного планування ІС.
Завдання: розробити етапи для МУ «Гармонія» (Здійснюючого послуги в області психології).
Ціль програми:
- Підвищення ефективності діяльності психологічного центру
- Розширення клієнтури
- Захоплення нових сегментів ринку психологічних послуг.
Завдання програми:
- Удосконалювання регулювання в сфері інформаційних і комунікаційних технологій;
- створення умов для ефективної взаємодії між фахівцями психологічного центру і клієнтами на основі використання інформаційних і комунікаційних технологій;
- удосконалювання діяльності фахівців центру на основі використання інформаційних і комунікаційних технологій;
- підготовка фахівців з інформаційних і комунікаційних технологій і кваліфікованих користувачів;
- розвиток телекомунікаційної структури в рамках організації;
- розробка і створення системи електронних послуг;
- формування суспільної підтримки виконання заходів Програми
- залучення спонсорської допомоги для виконання заходів Програми
Строки і етапи реалізації Програми:
15.01.2008 – 15.12.2008 рік:
I етап – 15.01.2008- 15.03.2008 рік;
II етап – 15.01.2008 - 15.12.2008 рік.
Обсяги, джерела фінансування і напрямку витрат:
Усього за 15.01.2008 – 15.12.2008 рік – 80 тис. грн.
У тому числі за рахунок
- засобу, виділювані з муніципального бюджету – 40 тис. грн.
- доходи від виконання комерційних послуг – 15 тис. грн.
- Спонсорська допомога – 25 тис. грн.
Очікувані результати реалізації Програми:
- Підвищення ефективності керування за рахунок активізації впровадження і підвищення результативності використання інформаційних і комунікаційних технологій;
- створення умов для прискореного розвитку конкурентоспроможного надання психологічних послуг;
- підвищення інформаційної відкритості діяльності психологічного, ефективнісь його взаємодії із клієнтами;
- підвищення якості послуг за рахунок використання інформаційних і комунікаційних технологій;
Аналіз зовнішніх умов
I. Аналіз потреб ринку психологічних послуг:
Повсюдні неврози, проблеми усередині сім'ї, погроза депресій – усе це змушує людей замислюватися про своє психологічне здоров'я. Ринок психологічних послуг, озиваючись на запити часу, пропонує безліч видів і методів усунення щиросердечного дискомфорту. Незважаючи на достаток речень у сфері психологічних послуг, насправді спектр їх не так вже великий. До того ж, у цілому психічно здоровішим людям цікавими можуть бути тільки два види послуг: тренінги і психологічне консультування.
II. Аналіз конкуренції:
На сьогоднішній день у місті функціонують кілька організацій, що виявляють психологічні послуги, у тому числі:
1. Реабілітаційний Центр профпатологии Рівенської області, філія м. Кременець
2. Дитячий психологічний центр міста Кременця
1-ша організація, здійснює вузьке коло психологічних послуг, пов'язаних з методами оцінки персоналу, тому фактично не є нашим конкурентом.
2-га організація здійснює широке коло психологічних послуг для дітей. Отже, вона може скласти нам конкуренцію в області дитячої психології. ДПЦ м. Кременця має три персональні комп'ютери, не об'єднані в локальну мережу. На них встановлена операційна система Windows XP 2000, є найпростіша статична база використовуваних у роботі методичних матеріалів, електронні варіанти звітної документації і невелика кількість комп'ютерних психологічних тестів. Доступ до Інтернету відсутній.
Випливає так само проаналізувати діяльність організацій здійснюючих надання Інтернет - послуг, в області психології. У глобальній мережі існує безліч подібних ресурсів. Основними з них, є:
1. «Псі-фактор» поєднує висококваліфікованих фахівців з різних країн. У цей час вони здійснюють широкий комплекс послуг в області гуманітарних технологій: від індивідуальних психологічних консультацій по E-mail до виконання закритих науково-дослідних проектів для корпоративних клієнтів, включаючи організацію і проведення комплексних досліджень (збір інформації, аналітика, підготовка звітів) і польових робіт (експертні інтерв'ю, опитування, фокус-групи, спостереження в торговельних крапках).
2. Сайт Психолога Надії Юргиной. Фахівець виявляє різноманітні психологічні послуги індивідуальним клієнтам у всіх вікових групах, а також організаціям. Послуги надаються у вигляді індивідуальних консультацій (1000 грн./ч), online-консультацій(300 грн./ч) і електронних листів (300 грн. повний лист).
3. Приватна психологічна майстерня Ігоря й Лариси Ширяевих "Успішні мозги™". Два фахівці спільно надають психологічні послуги, застосовуючи широке коло сучасних методик і напрямків психології, у тому числі психологічну консультацію, допомогу, індивідуальний тренінг і психодіагностику.
Аналіз внутрішніх умов:
На даному етапі психологічний центр «Гармонія» має організаційну структуру, зображену на рисунку 1.
Рис. 1 - Організаційна структура психологічного центру Гармонія, до реалізації СПІС
МУ «Гармонія» не має комп'ютерів і оргтехніки. Надання послуг проводиться на підставі застарілих методик, без використання ІС і ІТ і винятково в особистій формі. Звітність ведеться вручну. Керівництво здійснювалося на основі усних і письмових наказів і інструкцій завідувача.
Реалізація програми
I Етап:
На першому етапі формуються передумови для реалізації заходів Програми. Це припускає проведення аналізу нормативної правової бази з метою виявлення ключових проблем, що перешкоджають широкому впровадженню ІКТ, аналіз ефективності витрати наявних засобів, виділених на інформатизацію, аналіз закордонного досвіду реалізації подібних програм, вивчення досвіду роботи в сфері ІКТ різних організацій.
У ході першого етапу повинні бути сформовані системи моніторингу:
- світових тенденцій розвитку ІКТ і їх використання в психологічній сфері;
- рівня поширення ІКТ в аналогічних організаціях;
- ефективності витрати засобів у сфері інформатизації;
- ефективності використання ІКТ, інформаційних ресурсів в організаціях психологічні послуги, що виявляють.
Поряд з формуванням передумов для реалізації Програми на першому етапі буде підготовлений пакет нормативних документів, спрямованих на вирішення проблем, пов'язаних із впровадженням ІС і ІТ у діяльність МУ «Гармонія».
Почнеться розробка і реалізація програми підготовки і перепідготовки кадрів по ІС і ІТ.
II Етап:
На цьому етапі на основі проведеного аналізу І сформованої нормативної бази буде реалізований проект по впровадженню ІС і ІТ у МУ «Гармонія». Він буде складатися з декількох частин:
1. Технічна складова.
Необхідно придбати 8 комп'ютерів, три принтери, комутаційне встаткування й кабель, для створення локальної мережі (Рис. 2).
Рис. 2 - Локальна мережа МУ Гармонія після реалізації СПІС
Для придбання вище перерахованого, ми розмістили в системі закупівель для державних і муніципальних служб Рівенської області «Рефері», замовлення, способом запиту тендеру. У результаті Фірма Deacom, виграла тендер, запропонувавши нам необхідний товар на загальну суму 36275 грн.
У тому числі:
- 8 Моніторів Benq FP51G Silver-Black, 1024x768, 400:1, 250cd, 150h/125v, 12ms (б/у), за ціною 1800грн., кожний, разом 14400 грн.
- 8 Комп'ютерів ( готове рішення) Intel Celeron 900Mhz /64Mb /40Gb /64Mb Geforce 2 MX400 /CDRW /FDD /Sound /ATX, за ціною 2000грн., кожний, разом 16000
- 8 Монипуляторов «Миша» A4-tech OP-620D S Silver, PS/2, за ціною 50 грн., кожний, разом 400 грн.
- 8 клавіатур Defender Slim E KS-910 Black, PS/2, за ціною 80 грн., кожна, разом 640 грн.
- 3 принтера HP Deskjet D1460 Color, A4, 4800x1200, 16 ppm, USB 2.0, за ціною 1000 грн. кожний, разом 3000 грн.
- 2 комунікатора PCI IEEE1394 3port+USB 2.0 (4+1)port/PCI NONAME, за ціною 220 грн. кожний, разом 440 грн.
- Кабель Gembird UTP level 5Е Solid (100м) за ціною 600 грн.
- 30 Коннекторов RJ-45 5-й кат 8р8з, за ціною 50 коп. кожний, разом 15 грн.
- Gembird Гарнітура AP-860 регул. гучності., Шкіра, за ціною 130 грн.
- ADSL модем D-Link DSL-200 ADSL зовнішній USB модем, сплиттер, за ціною 650 грн.
Разом загальна сума: 36275.
2. Програмне забезпечення
На кожний комп'ютер необхідно встановити операційну систему. Ми розглянули різні варіанти ОС, такі як Apple Talk, Lantastic, Netware, OS/2 LAN Server, Windows NT Advanced Server, Windows Small Business Server 2003. При виборі мережної операційної системи ми виходили з наступних параметрів, що відповідають вимогою й можливостям нашої організації:
- Відсутність в основної частини персоналу професійних навичок у сфері ІТ, для роботи із серверною інфраструктурою;
- Помірна функціональність (необхідність збалансування ціни і якості);
- Невеликий розмір мережі;
- Використання лише одного сервера.
Висувалася пропозиція, розбудовувати комп'ютерну мережу поетапно, здобуваючи продукти в міру розвитку. Тобто спочатку просто об'єднати комп'ютери в мережу під управлінням сервера, через якийсь час додати сервер електронної пошти, потім задуматися про підвищення безпеки й т.п. На жаль, це виявився найбільш складний і дорогий варіант, який вимагає з, однієї сторони, сумарних інвестицій в усі продукти, а з іншого, високої кваліфікації персоналу, тому що йому доводиться вирішувати багато завдань «проміжними» методами (наприклад, організувати електронну пошту до появи повноцінного поштового сервера). Але, головне, цей підхід приводить до того, що організація не повністю використовує всі можливості для бізнесу, які могла б надати їй грамотно працююча комп'ютерна інфраструктура.
Ми дійшли висновку, що простіше й вигідніше придбати, готовий продукт. Вивчивши всі варіанти, ми вибрали систему Microsoft Windows Small Business Server 2003 R2 Standard.
Її основними перевагами, є:
- Містить усі базові серверні продукти Microsoft (Windows Server 2003, Exchange Server 2003 і ін.) без яких-небудь обмежень по функціоналу;
- Значно дешевше, чим купувати продукти окремо;
- Спрощений процес установки й виконання базових завдань, таких як підключення до Інтернету, заклад поштових скриньок, збору статистики й ін.
Обмеження системи:
- Працює тільки з невеликими мережами ( до 75 комп'ютерів)
- Об'єднання мереж різних організацій не підтримується
- Робота термінального сервера додатків можлива тільки на додатковій операційній системі
- Продукт повинен бути встановлений на один сервер
Проаналізувавши обмеження системи, можна зробити висновок, що вони повністю задовольняють вимогою нашої мережі.
Для придбання і установки системи ми звернемося у фірму - партнер компанії Microsoft, IMANGO. Вартість продукту 8 000 грн.
Крім ОС необхідно придбати програмне забезпечення:
- MS Office 12000 (На всю мережу);
- Eset Software Антивірус NOD32 Standard newsale for 1 user [NOD32-STD-NS-1-1] 850 грн., на один комп'ютер, разом 6800 грн.;
- 1С Бухгалтерія, базова версія 3000 грн.;
- Opera browser: Homepage – умовно безкоштовний продукт;
- ISQ - умовно безкоштовний продукт;
- Skype - умовно безкоштовний продукт;
- Winrar – 850 грн.
Разом по програмному забезпеченню 30650 грн.
3. Бази даних:
Необхідно створити 2 бази даних:
1. База даних психологічних інструментів.
Вона повинна містити в собі повний список тестів і методик, які використовують психологи.
Необхідна можливість сортувати дані, по профілю психолога, що використовує їх, по тематиках, виді й алфавіту. Крім доступу до інструментів з бази даних, фахівець, так само повинен мати можливість, переглянути характеристику интересуемого продукту.
2. База даних клієнтів.
Вона повинна містити список клієнтів організації й усю необхідну інформацію про них. У дані про клієнтів необхідно включити:
- Ім'я
- Прізвище
- По батькові
- Дату народження
- Прізвище психологів, що працювали з ним
- Результати тестувань, тренінгів ит.буд.
- Коротка характеристика психолога.
Записи потрібно згрупувати відповідно до консультуючого психолога, причині звернення до центру й цільової групи.
4. Сайт:
Передбачається створення Web – сайту, МУ «Гармонії». На ньому буде розташована вся необхідна інформація про психологічний центр, у тому числі останні новини, а також запропановані варіанти online – тестів і тренінгів. Сайт буде містити в собі форум, де потенційні й дійсні клієнти зможуть задати всі їх питання, що цікавлять, і обговорити роботу МУ «Гармонії». Важливою перевагою цього інформаційного ресурсу стане можливість online – консультацій. Людей зможе не виходячи із власного будинку, одержати кваліфіковану допомогу психолога.
5. Персонал:
Для ефективного функціонування МУ «Гармонія», в умовах сучасної економіки, і повноцінного використання впроваджуваного комплексу ІС і ІТ, необхідно провести реструктуризацію персоналу організації. По-перше, необхідно розширити й спеціалізувати психологічний персонал. У зв'язку із цим, було ухвалене рішення, відправити на курси підвищення кваліфікації працюючих у МУ «Гармонія» психологів (у результаті потрібно одержати фахівців у підлітковій і дорослій психології), а так само найняти ще 3 фахівця, в області дитячої психології, роботи з організаціями й психолога широкого профілю, з наступним його навчанням для online – консультацій. Для обслуговування локальної мережі, навчання й наступного консультування її користувачів, а так само іншої допомоги в роботі з ІС і ІТ, необхідно найняти Фахівця в області ІТ, на посаду системного адміністратора. У зв'язку з розширенням діяльності організації, ростом її персоналу, ускладнюється документообіг, тому необхідно прийняти на постійній основі бухгалтера. У результаті організаційна структура МУ «Гармонія» зміниться й прийме вид, зображений на рисунку 3.
Рис. 3 - Організаційна структура МУ Гармонія, після реалізації СПИС