Распечатать страницу

Тести з курсу Соціальна відповідальність

« Назад

Код роботи: 1503

Вид роботи: Тести

Предмет: Соціальна відповідальність

Тема: 65 питань

Кількість сторінок: 16

Дата виконання: 2016

Мова написання: українська

Ціна: 250 грн

Міждисциплінарний підхід до визначення поняття «соціальна відповідальність»

1. Обов'язок особи оцінити власні наміри та здійснювати вибір поведінки відповідно до норм, що відображають інтереси суспільного розвитку, а у випадку порушення їх — обов'язок звітувати перед суспільством і нести покарання – це

а) соціальна відповідальність

б) соціологія

в) правова відповідальність

2. З боку яких аспектів розглядається соціальна відповідальність?

а) соціального і філософського

б) перспективного і ретроспективного

в) проспективного і ретроспективного

3. Визначіть співвідношення між видами соціальної відповідальності та її визначенням

Вид соціальної відповідальності

Означення

1) юридична

б. вид соціальної відповідальності, що передбачений нормами конституційного прав, тобто відповідальність перед суспільством

2) моральна

г. вид соціально відповідальності, який полягає у відповідальності забезпечення реалізації релігійної сфери

3) політична

д. відповідальність тих, хто приймає бізнес-рішення, за тих, на кого безпосередньо чи опосередковано ці рішення впливають

4) релігійна

в. вид соціальної відповідальності, що полягає суспільному осуді та відмежуванні від суб’єкта, що порушив звичаї, традиції тощо.

5) корпоративна

а. різновид соціальної відповідальності, який закріплений у законодавстві і забезпечуваний державою юридичний обов'язок правопорушника пізнати примусового позбавлення певних цінностей, що йому належать

Держава як основний суб’єкт соціальної відповідальності макрорівня

4. Суть якого із підходів до визначення держави як суб’єкту соціальної відповідальності полягає в наступному: «свої права людина одержує від суспільства і держави, природа цих прав патерналістична»?

а) статичний

б) позитивістський

в) гуманістичний

5. Який із перелічених підходів до визначення держави як суб’єкту соціальної відповідальності характерний для демократичних держав?

а) статичний

б) позитивістський

в) гуманістичний

6. Ступінь, рівень відповідальності держави перед громадянином визначається

а) Можливістю громадян контролювати дії влади та мати можливість впливати на керівництво країною

б) рівнем зрілості громадянського суспільства, його самоорганізацією

в) активністю впливу на державно-правові механізми, взаємозв’язком суспільства, держави і громадян

Розвиток соціальних чинників виробництва – людського і соціального капіталу як складові соціальної відповідальності держави

7. Назвіть працю і автора, в якій вперше було використане поняття «соціальний капітал»

а) П. Бурдьє«Форми капіталу»

б) К. Маркс «Капітал»

в) Дж. М. Кейнс «Загальна теорія зайнятості, відсотка і грошей»

8. З яких компонентів, за твердженням Дж. Коулмена, складається соціальний капітал?

а) соціальний контакт;

б) набір соціальних норм;

в) соціальних обмінів;

г) базовий рівень довіри;

д) всі відповіді вірні.

е) немає правильної відповіді

9. Скільки відсотків становить людський капітал у національному багатстві розвинених країн з високою соціальною відповідальністю?

а) 30-40

б) 70-80

в) 65-80

Держава в особі локальних та регіональних органів влади як суб’єкт впливу на відносини підприємства з стейкхолдерами

10. Ринковий суб’єкт, який має інтерес до діяльності підприємства чи до деяких напрямів його діяльності, але цей інтерес не базується на бажанні отримати чистий дохід – це

а) венчурні підприємтсва

б) посередники

в) стейкхолдери

11. Які документи надаються громадським організаціям від підприємства для контролю своєї діяльності?

а) екологічні звіти

б) звіти зі специфічних питань

в) податкова звітність

12. За допомогою яких органів влади локального та регіонального рівня держава впливає на підприємства?

а) споживачі

б) працівники

в) профспілкові організації

г) органи муніципального управління

д) районні та обласні адміністрації

Соціальне партнерство як інструмент формування соціальної відповідальності

13. В якому році почала розвиватись система соціального партнерства?

а) 30-40 р. ХХ ст..

б) 60-70 р. ХХ ст.

в) 65-70 р. ХХ ст..

14. В якій країні найбільш розвинена система соціального партнерства як інструмент формування соціальної відповідальності?

а) США

б) Німеччина

в) Австрія

г) Швеція

д) Японія

15. Головною функцією системи соціального партнерства є:

а) недопущення руйнівних страйків та створення умов для динамічного розвитку виробництва і забезпечення належного рівня доходів найманих працівників

б) виплата зробітної плати працівникам, які її не отримують від підприємства, де працюють та забезпечення роботою непрацюючих

в) Надання соціальної допомоги безробітнім, контроль за виконанням умов трудових угод та договорів

Колективні переговори як основний інструмент соціального партнерства в системі соціальної відповідальності

16. Відповідно до класичної моделі Міжнародної організації праці, колективні переговори упроваджуються на засадах

а) трипаратизму та біпаратизму

б) соціальної відповідальності та взаємовигоди

в) соціального партнерства та добробуту працівників

17. Скільки існує рівнів проведення колективних переговорів?

а) 6

б) 8

в) 4

18. За який термін до закінчення колективного договору будь-яка із сторін повідомляє іншу про початок колективних переговорів?

а) не раніше як за 4 місяці

б) не раніше як за 3 місяці

в) не пізніше як за 3 місяці

г) у термін, визначений даним договором

19. До агентів первинної соціалізації відносіть:

а) школа, державні установи, трудовий колектив;

б) школа, сім’я, ЗМІ

в) батьки, родичі, друзі

20. До агентів вторинної соціалізації відносіть:

а) школа, державні установи, трудовий колектив;

б) школа, сім’я, ЗМІ

в) батьки, родичі, друзі

21. Встановіть відповідність

а) Сім’я

б) Школа

в) ЗМІ

1) соціальний інститут, який прищеплює дитині навички групового спілкування, здатність до взаємодії з іншими, до спільної діяльності, формує уявлення про суспільні цінності.

2) формують споживацькі потреби, стереотипи поведінки, що часто відрізняються від тих, з якими вони стикаються у своєму безпосередньому реальному оточенні.

3) знайомить дитину з правилами поведінки у суспільстві, спілкування з іншими людьми, з моделями рольової поведінки.

4) у цьому середовищі людина навчається спілкуватися на рівних, а не за принципом ієрархії, як це відбувається у сім'ї чи школі, знайомиться із цінностями свого покоління.

22. У Законі України «Про інформацію» державна інформаційна політика визначається як …

а) сукупність основних напрямів і способів діяльності держави з одержання, використання, поширення та зберігання інформації.

б) публічно оголошувана, друкована та аудіовізуальна інформація.

в) офіційна документована державна інформація, що дає кількісну характеристику подіям та явищам, які відбуваються в економічній, соціальній, культурній та інших сферах життя країни.

23. У "Концепції національної інформаційної політики України" під національною інформаційною політикою розглядається:

а) як діяльність компетентних органів країн з контролю, регулювання та планування процесів у сфері інформації і комунікації, сукупністю основних напрямів і способів діяльності держави щодо одержання, використання та зберігання інформації.

б) стратегія, напрями і завдання держави у сфері збирання та поширення інформації та інформаційних ресурсів у суспільстві.

в) стратегія, напрями і завдання держави у сфері збирання, зберігання, використання та поширення інформації та інформаційних ресурсів у суспільстві.

24. Головними напрямами і способами здійснення державної інформаційної політики згідно із Законом України "Про інформацію" є:

а) зміцнення матеріально-технічних, фінансових, організаційних, правових і наукових основ інформаційної діяльності;

б) створення загальної системи охорони інформації;

в) сприяння міжнародному співробітництву в галузі інформації і гарантування інформаційного суверенітету України.

г) Немає правильної відповіді

д) правильні відповіді А і Б

е) Всі відповіді вірні

25. Інвестиційні фонди формують портфель цінних паперів за рахунок:

а) коштів інвесторів

б) коштів інвестиційних трастів

в) немає правильної відповіді

26. З точки зору суб’єктності у світогосподарській теорії і практиці розрізняють таких інвесторів:

а) індивідуальних, інституціональних, корпоративних інвесторів і уряд

б) інституціональних і корпоративних

в) індивідуальних, інституціональних і корпоративних.

27. Інституційний інвестор – це?

а) окрема юридична чи фізична особа, що самостійно (без посередників) здійснює інвестиційну діяльність.

б) юридичні або фізичні особи, які надають консультативні послуги під здійснення інвесторами інвестиційних операцій

в) фінансовий посередник, що акумулює кошти індивідуальних інвесторів і здійснює спеціалізовану інвестиційну діяльність, як правило, на операціях з цінними паперами.

28. Стейкхолдери – це

а) групи впливу, що існуютьусередині або поза компанією, які треба враховувати при здійсненні діяльності.

б) фізична особа або організація, що має права, частку, вимоги або інтереси щодо системи або її властивостей, що задовольняють їхнім потребам і очікуванням.

в) Усі відповіді вірні.

29. Стейкхолдери, які впливають на вартість сировини, терміни й умови постачання, що безпосередньо пов'язано з витратами компанії – це:

а) Постачальники

б) Засновники компанії

в) Посередники

30. Який принцип застосовується в комунікації при веденні переговорів по проекту з цією групою, якщо рівень важливості і рівень впливу є високим?

а) Підтримка

б) Консультування

в) Партнерство

31. В яких країнах існує плюралістична система?

а) США, Канада, Великобританія

б) Великобританія, США, Австралія

в) Канада, Австралія, Японія

32. Хто є переможцем в системі відносної більшості голосів за плюралістичною системою?

а) партія, що набрала найбільшу кількість голосів

б) кандидат, що набрав найбільшу кількість голосів, але обов'язково абсолютну більшість голосів.

в) кандидат, що набрав найбільшу кількість голосів, але не обов'язково абсолютну більшість голосів.

33. У науковій літературі виділяють такі головні ознаки політичного плюралізму:

а) виключення монополії якоїсь партії, групи чи лідера на владу, розвиток багатопартійності чи двопартійності; різноманітність каналів вираження інтересів, вільний доступ до них для всіх;

б) змагальність політичних суб'єктів як джерело плюралізму; різноманітність центрів влади, система ваг і противаг; розподіл влади;

в) різноманітність соціальних і політичних інтересів суб'єктів.

г) правильні А і В

д) всі правильні

34. Між ким була укладена Генеральна угода?

а) між Стороною власників в особі Кабінету Міністрів України та Стороною профспілок в особі Спільного представницького органу всеукраїнських профспілок і профспілкових об'єднань для ведення колективних переговорів та соціального діалогу

б) між Стороною профспілок в особі Спільного представницького органу всеукраїнських профспілок і профспілкових об'єднань та Верховною Радою України

в) між Стороною власників в особі Кабінету Міністрів України і Спільного представницького органу сторони роботодавців та Стороною профспілок в особі Спільного представницького органу всеукраїнських профспілок і профспілкових об'єднань для ведення колективних переговорів та соціального діалогу.

35. Сторони в період дії Угоди спрямовуватимуть скоординовані зусилля на:

а) забезпечення економічного зростання, прискорення людського розвитку та виконання першочергових завдань у соціально-економічній і трудовій сфері

б) підвищення рівня зайнятості населення та стале зростання заробітної плати працівників

в) забезпечення економічного зростання, прискорення людського розвитку та виконання першочергових завдань у соціально-економічній і трудовій сфері, зокрема підвищення рівня зайнятості населення та стале зростання заробітної плати працівників, досягнення стабільності та злагоди у суспільстві.

36. Чи вірне твердження «Положення Закону поширюються на організації (підприємства, установи) незалежно від форм власності та сфери діяльності»?

а) Так

б) Ні

Механізми відтворення соціально-відповідальної поведінки особистості та параметри їх ефективності

37. Аналізуючи взаємозв'язок суспільства й особистості соціологія виховання виділяє:

а) два рівні;

б) три рівні;

в) чотири рівні;

г) п’ять рівнів.

Критерії та проблеми оцінювання ефективності соціальної відповідальності держави мікро-рівня: загальна характеристика

38. Критерії соціальної відповідальності:

а) добросовісна сплата податків, виконання вимог міжнародного, державного, регіонального законодавств;

б) виробництво якісної продукції (з мінімізацією негативного впливу на навколишнє середовище при цьому);

в) реалізація корпоративних програм підвищення фаховості співробітників, реалізація корпоративних програм з охорони та зміцнення здоров’я співробітників, реалізація корпоративних програм морального стимулювання персоналу;

г) всі відповіді вірні.

39. Чи вірне твердження? Соціальна відповідальність бізнесу – це спонсорство, благочинництво або соціальний брендінг, провідні міжнародні організації визначають СВБ як стратегічний підхід до управління.

а) Так

б) Ні

Основні проблеми дотримання стандатрів умови праці у межах управління корпоративною соціальною відповідальністю

40. Для соціально відповідальних підприємств бути соціально відповідальним роботодавцем значить:

а) створювати співробітникам гідні умови праці, та забезпечувати гідний рівень заробітної плати:

б) упроваджувати сучасні методи організації праці та розвивати корпоративну культуру, дотримуватися високих стандартів безпеки праці; надавати співробітникам рівні можливості , справедливо оцінювати внесок кожного в успішність бізнесу;

в) інвестувати в людські ресурси, навчати співробітників і надавати їм можливості розвитку, щоб кожен міг повністю реалізувати свій потенціал.

г) Всі відповіді вірні

41. Чи вірне твердження? Умови праці - це сукупність факторів зовнішнього середовища, що впливають на здоров'я та працездатність людини в процесі праці.

а) Так

б) Ні

Розрахунок соціального ефекту від інвестицій в системі розрахунку показників ефективності соціальної відповідальності

42. Чи вірне твердження? Мета інвестиційної діяльності полягає не в досягненні прибутку або соціального ефекту окремо, а в комплексному поєднанні цих категорій.

а) Так

б) Ні

Профспілки як суб’єкт соціальної відповідальності у системі соціального партнерства

43. Особливості профспілок:

а) це наймасовіше об'єднання трудящих, доступне для всіх;

б) це організація, яка за своєю метою та інтересами найбільше відповідає інтересам трудящих;

в) правильна відповідь А та Б;

г) немає правильної відповіді.

44. Чи вірне твердження? Основною метою, яку ставлять перед собою профспілки, є підвищення рівня заробітної плати, збереження робочих місць для членів профспілки, участь трудящих в управлінні виробництвом і розподілі виробленого продукту, а також покращання умов праці.

а) Так

б) Ні

Основні напрямки розвитку системи соціального партнерства в Україні

45. Чи вірне твердження? На сучасному етапі соціально-економічного розвитку України основними напрямами розвитку соціального партнерства має стати саме подолання перерахованих вище перешкод і проблем.

а) Так

б) Ні

46. Умови формування й розвитку системи соціального партнерства в Україні суттєво відрізняються від інших країн такими особливостями:

а) Україна тривалий час була охоплена глибокою і гострою соціально-економічною кризою, яка вразила не лише економіку, а й усі соціальні та політичні інститути одночасно, і нині ледь проглядаються початок стабілізації і покращання становища.

б) Ринкові відносини й інститути як необхідна умова широкого розвитку соціального партнерства ще лише формуються в нашій країні. Соціальна орієнтація ринкової економіки є скоріше декларацією, ніж фактом.

в) В Україні сформувалася вкрай поляризована соціальна структура, відбулося недопустиме для цивілізованих країн майнове розшарування населення.

г) всі відповіді вірні

47. Чи вірне твердження? Нинішній стан відносин соціальних партнерів у сфері праці в Україні слід охарактеризувати як переважання формальних процедур соціального партнерства, які не мають вагомих реальних економічних наслідків.

а) Так

б) Ні

48. Мезорівень соціальної відповідальності визначається:

а) місцевим законодавством, традиціями, менталітетом

б) двосторонніми угодами між суб’єктом господарювання і окремими зацікавленими особами

в) законодавством країни, культурою народу

49. Мікрорівень соціальної відповідальності визначається:

а) місцевим законодавством, традиціями, менталітетом

б) двосторонніми угодами між суб’єктом господарювання і окремими зацікавленими особами

в) законодавством країни, культурою народу

50. Макрорівень соціальної відповідальності визначається:

а) місцевим законодавством, традиціями, менталітетом

б) двосторонніми угодами між суб’єктом господарювання і окремими зацікавленими особами

в) законодавством країни, культурою народу

51. Цілями реалізації концепції корпоративної соціальної відповідальності є:

а) суспільна злагода

б) стале соціально-економічне зростання

в) розвиток соціальних чинників виробництва

г) всі вірні

52. Формами прояву соціальної відповідальності у зовнішньої сфері є:

а) корпоративне громадянство

б) соціальна політика підприємства

в) гуманізм

53. Формами прояву соціальної відповідальності у внутрішній сфері є:

а) корпоративне громадянство

б) соціальна політика підприємства

в) гуманізм

54. Корпоративна соціальна відповідальність можлива за умови

а) миру, безпеки, благополуччя громадян

б) соціальної політики підприємства

в) гуманізму

55. Реалізація корпоративної соціальної відповідальності повинна відбуватись за умови:

а) не втручання держави до оперативної діяльності компанії.

б) втручання держави до оперативної діяльності компанії

в) не втручання податківців до оперативної діяльності компанії

56. Впровадження принципів КСВ дозволить:

а) збільшити виручку, стимулювати інноваційний розвиток

б) знизити витрати, операційні ризики,

в) всі вірні

56. Корупція мегарівня пов’язана із:впливом зовнішнього середовища

а) впливом зовнішнього середовища

б) неефективним використанням організаційного і кадрового потенціалу

в) рівнем міжгрупової взаємодії професійних груп

58. Корупція макрорівня пов’язана із:впливом зовнішнього середовища

а) впливом зовнішнього середовища

б) неефективним використанням організаційного і кадрового потенціалу

в) рівнем міжгрупової взаємодії професійних груп

59. Корупція мезорівня пов’язана із:впливом зовнішнього середовища

а) впливом зовнішнього середовища

б) неефективним використанням організаційного і кадрового потенціалу

в) рівнем міжгрупової взаємодії професійних груп

60. Конституційно-правова характеристика соціальної держави передбачає ряд постулатів, серед яких:

а) соціальної функції приватної власності

б) соціальне партнерство

в) всі вірні

61. Однією з основних функцій соціальної держави є:

а) функція комуністичного забезпечення

б) функція соціального забезпечення

в) функція податкового забезпечення

62. Соціальне забезпечення - це:

а) висока податкова ставка

б) розподіл матеріальних ресурсів

в) задоволення життєво необхідних особистих потреб

63. Профспілки утворюються з метою:

а) здирання грошей з робочих

б) захисту економічних і соціальних прав

в) отримання прибутку

64. Ефективне функціонування системи соціального партнерства забезпечується:

а) рівноправністю та нерівноцінністю сторін

б) нерівноправністю та рівноцінністю сторін

в) рівноправністю та рівноцінністю сторін

65. Соціальне партнерство — це система взаємозв'язків між:

а) представниками найманих працівників

б) роботодавцями та їх об'єднаннями

в) державою та органами місцевого самоврядування

г) всі вірні