Распечатать страницу

Охарактеризуйте зовнішнє середовище організації

« Назад

“Організація - група людей, діяльність яких свідомо координується для досягнення загальної мети або спільних цілей”. Ознаки організації

- наявність мети

- відособленість-саморегулювання

- наявність адміністративного центру управління

- організаційна культура.

- сукупність цінностей, символів, які формують взаємовідносини колективу. Всі організації мають загальні для них характеристики:

1) чотири види ресурсів:людські ресурси;фінансові ресурси;фізичні ресурси (сировина, устаткування тощо);інформаційні ресурси.

2) є відкритою системою. Ресурси, які організація використовує для виробництва продукції (надання послуг) вона забирає із зовнішнього середовища.

3) горизонтальний і вертикальний поділ праці.

4) всі організації мають структуру (сукупність підрозділів та зв’язків між ними, а також взаємовідносин між рівнями управління та функціональними сферами діяльності). Глобальною метою - є досягнення успіху.

Зовнішнє середовище організації - це сукупність елементів, які не входять до складу організації, але здійснюють певний вплив на неї.

Зовнішнє середовище прямого впливу - середовище, яке включає в себе елементи, що безпосередньо впливають на операції організації а відчувають на собі прямий вплив операцій організації.

Зовнішнє середовище опосередкованого впливу – сукупність факторів, які можуть не здійснювати прямий, тобто негайний вплив на операції організації, але з часом будуть відображатись на них.

До факторів прямого впливу відносять споживачів (населення, держава, посередники), постачальників, конкурентів (прямі і які використовують товари-замінники), закон, держ органи - громадські організації (профспілкові організації).

Фактори опосередкованого впливу можна проаналізувати за допомогою PEST- аналізу (P – політико-правові фактори, E – економічні фактори, S – соціально-культурні фактори, T – техніко-технологічні фактори).

Споживачі - фіз або юр.особи, які використовують продукцію організації для особистих потреб або потреб своєї організації. Конкуренти-виробники подібної продукції на ринку.

Постач - це фірми або окремі особи, які здійснюють постачання машин устаткування, інших мат.ресурсів для задоволення технологічних або особистих потреб організації. Стан економ - це тенденція та рівень інф-ї, ставки банк.