Охарактеризуйте зовнішнє середовище організації
« Назад “Організація - група людей, діяльність яких свідомо координується для досягнення загальної мети або спільних цілей”. Ознаки організації - наявність мети - відособленість-саморегулювання - наявність адміністративного центру управління - організаційна культура. - сукупність цінностей, символів, які формують взаємовідносини колективу. Всі організації мають загальні для них характеристики: 1) чотири види ресурсів:людські ресурси;фінансові ресурси;фізичні ресурси (сировина, устаткування тощо);інформаційні ресурси. 2) є відкритою системою. Ресурси, які організація використовує для виробництва продукції (надання послуг) вона забирає із зовнішнього середовища. 3) горизонтальний і вертикальний поділ праці. 4) всі організації мають структуру (сукупність підрозділів та зв’язків між ними, а також взаємовідносин між рівнями управління та функціональними сферами діяльності). Глобальною метою - є досягнення успіху. Зовнішнє середовище організації - це сукупність елементів, які не входять до складу організації, але здійснюють певний вплив на неї. Зовнішнє середовище прямого впливу - середовище, яке включає в себе елементи, що безпосередньо впливають на операції організації а відчувають на собі прямий вплив операцій організації. Зовнішнє середовище опосередкованого впливу – сукупність факторів, які можуть не здійснювати прямий, тобто негайний вплив на операції організації, але з часом будуть відображатись на них. До факторів прямого впливу відносять споживачів (населення, держава, посередники), постачальників, конкурентів (прямі і які використовують товари-замінники), закон, держ органи - громадські організації (профспілкові організації). Фактори опосередкованого впливу можна проаналізувати за допомогою PEST- аналізу (P – політико-правові фактори, E – економічні фактори, S – соціально-культурні фактори, T – техніко-технологічні фактори). Споживачі - фіз або юр.особи, які використовують продукцію організації для особистих потреб або потреб своєї організації. Конкуренти-виробники подібної продукції на ринку. Постач - це фірми або окремі особи, які здійснюють постачання машин устаткування, інших мат.ресурсів для задоволення технологічних або особистих потреб організації. Стан економ - це тенденція та рівень інф-ї, ставки банк. |