Завдання Модель емпіричного психологічного дослідження
Код роботи: 5734
Вид роботи: Завдання
Предмет: Експериментальна психологія
Тема: Модель емпіричного психологічного дослідження
Кількість сторінок: 4
Дата виконання: 2015
Мова написання: українська
Ціна: безкоштовно
Тема дослідження: психологічний аналіз невербальної креативності дітей молодшого шкільного віку.
Актуальність дослідження: в сучасному світі проблема креативності з кожним роком набуває все більшого поширення. Адже, креативна особистість є важливим потенціалом для розвитку суспільства та країни загалом. Актуальність даного питання пов’язана із потребою суспільства у створенні нових підходів до виявлення та розвитку креативності. Особливо ця проблема стосується молоді та студентства, як нового покоління, на яке суспільство покладає надії щодо активного розвитку та перетворення сучасного світу. Проте, галузь креативності складна для дослідження й викликає численні суперечки, оскільки кількість фактів, що відносяться до даної проблеми, надзвичайно велика. Дослідження останніх років, що присвячені феномену креативності, переважно спрямовані на актуалізацію та розвиток креативності в період навчання, причому переважна більшість досліджень присвячена обдарованим дітям. Також висвітлюються питання ролі креативності в професійній діяльності, досліджують феномен креативності у дошкільнят та учнів молодших класів.
Об’єкт дослідження: невербальна креативність дітей молодшого шкільного віку.
Предмет дослідження: зв'язок готовності дитини до навчання в школі та рівня її невербальної креативності.
Ціль дослідження: виявити взаємозв’язок рівня готовності дитини до навчання в школі та рівня невербальної креативності.
Гіпотези дослідження:
1. Готовність дитини до школи залежить від рівня її невербальної креативності.
2. Розвиток готовності дитини до школи пов'язаний із рівнем її творчого мислення.
3. Існує взаємозв’язок між невербальною креативністю дитини та рівнем її адаптації.
Завдання:
1. На основі аналізу сучасної зарубіжної та вітчизняної літератури розглянути особливості феномену готовності до школи.
2. Виявити фактори, що впливають на прояву готовності до школи.
3. Виявити умови, що найбільш сприйнятливі для успішного формування готовності до школи.
4. Визначення особливостей готовності до школи дітей молодшого шкільного віку.
5. Визначення рівня невербальної креативності дітей молодшого шкільного віку.
6. Виявлення взаємозв’язку між рівнем креативності та готовністю до навчання в школі.
Теоретико-методологічну основу складають дослідження загальнопсихологічної теорії особистості, яка розвивається під впливом наукових робіт: К.А Абульханової-Славської, Б.Г. Ананьєва, Л.І. Анциферової, Л.С. Виготського, А.Г. Ковальова, А.Н. Леонтьєва, Б.Ф. Ломова, В.С. Мерліна, В.Н. Мясищева, А.В. Петровського, К.К. Платонова, Б.М. Теплова, С.Л. Рубінштейна та ін.
Методи:
а) теоретичні (аналіз, синтез, узагальнення, систематизація інформації), що сприяють науково-теоретичному осмисленню отриманих результатів;
б) емпіричні: тест невербальної креативності П. Торренса (коротка форма), якй дозволить встановити рівень невербальної креативності молодших дошкільників; та методика «Піктограма», яка визначає рівень невербальної креативності особистості; комплексна методика діагностики рівня готовності дитини до навчання в школі;
в) методи статистичної обробки кількісних даних.
Висновки: отже, нами складено програму емпіричного дослідження, яка дозволить виявити взаємозв’язок невербальної креативності та готовності до навчання в школі дитини молодшого шкільного віку.