Звіт про проходження виробничої практики Загальна характеристика та фінансово-облікові аспекти в комунальному закладі «Обласний центр соціально-психологічної реабілітації дітей» Рівненської обласної ради
Код роботи: 5303
Вид роботи: Звіт про проходження виробничої практики
Предмет: Соціальна психологія
Тема: Загальна характеристика та фінансово-облікові аспекти в комунальному закладі «Обласний центр соціально-психологічної реабілітації дітей» Рівненської обласної ради
Кількість сторінок: 107
Дата виконання: 2016
Мова написання: українська
Ціна: 700 грн
Вступ
Розділ 1. Загальна характеристика діяльності КЗ «Обласний центр СПРД» та обліку його результатів
1.1. Характеристика функціонального призначення та особливостей діяльності КЗ «Обласний центр СПРД»
1.2. Права та обов’язки КЗ «Обласний центр СПРД», як розпорядника бюджетних коштів нижчого рівня
1.3. Характеристика організаційної структури установи
1.4. Оцінка фінансової та бухгалтерської роботи в бюджетній установі
1.5. Особливості організації та здійснення первинного, синтетичного та аналітичного обліку діяльності КЗ «Обласний центр СПРД»
Розділ 2. Фінансово-облікові аспекти діяльності КЗ «Обласний центр СПРД»
2.1. Здійснення планування діяльності установи
2.2. Фінансово-облікове забезпечення КЗ «Обласний центр СПРД»
2.3. Характеристика та облік власних надходжень КЗ «Обласний центр СПРД»
2.4. Здійснення внутрішнього та зовнішнього аудиту в комунальному закладі «Обласний центр соціально-психологічної реабілітації дітей»
2.5. Звітування про діяльність та фінансове забезпечення КЗ «Обласний центр СПРД
Розділ 3. Фінансово-господарське та обліково-аналітичне забезпечення КЗ «Обласний центр СПРД»
3.1. Характеристика порядку, строків складання та затвердження основних фінансових документів установи
3.2. Оцінка нормативності складання проекту кошторису
3.3. Оцінка плану асигнувань та лімітної довідки
3.4. Оцінка кошторису доходів та видатків
3.5. Горизонтальний та вертикальний аналіз активу балансу
3.6. Оцінка складу, структури та динаміки пасиву балансу
3.7. Оцінка звіту про фінансові результати КЗ «Обласний центр СПРД» Рівненської обласної ради
3.8. Оцінка стану кредиторської та дебіторської заборгованості
3.9. Методика нарахування заробітної плати працівникам установи та здійснення нарахувань і відрахувань
3.10. Оцінка звіту про виконання кошторису установи
3.11. Характеристика порядку складання та строків подачі звітності до податкових органів та фондів соціального страхування
3.12. Особливості нарахування та сплати податків в Комунальному закладі «Обласний центр соціально-психологічної реабілітації дітей» Рівненської обласної ради
Розділ 4. Шляхи вдосконалення обліку фінансово-господарської діяльності КЗ «Обласного центру СПРД» Рівненської обласної ради
Висновки
Список використаних джерел
Додатки
Згідно з бюджетним кодексом України, бюджетна установа — це орган, установа чи організація, визначена Конституцією України, а також установа чи організація, створена у встановленому порядку органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим чи органами місцевого самоврядування, яка повністю утримується за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевих бюджетів. Бюджетні установи є неприбутковими [2]. Тому, можна сказати, що їхня діяльність не має вагомого впливу на економічний стан країни. Але незважаючи на це є розпорядниками бюджетних коштів, та являються невід’ємною ланкою в існуванні держави, в чому полягає актуальність даного дослідження.
Місцем проходження виробничої практики є комунальний заклад «Обласний центр соціально-психологічної реабілітації дітей» Рівненської Обласної Ради. Діяльність цієї установи полягає в надані всесторонньої турботи про дітей, які потрапили у складні життєві обставини.
Обласний центр соціально-психологічної реабілітації дітей був створений 04.10. 2005 року. В ньому можна було отримати денну психологічну консультацію, але за дорученням голови обласної адміністрації від 30.04.2013р. №106/01-60/13 центр було розширено і передбачено стаціонарне перебування до 50 дітей.
Центр веде первинний бухгалтерський облік результатів своєї роботи, складає статистичну інформацію, а також надає відповідно до вимог закону фінансову звітність та статистичну інформацію щодо своєї діяльності, інші дані, визначенні законом.
Об’єктом виробничої практики є комунальний заклад «Обласний центр соціально-психологічної реабілітації дітей» Рівненської Обласної Ради, а предметом є особливості роботи та діяльності бухгалтерської служки установи.
Метою проходження виробничої практики є закріплення теоретичних знань, оволодіння сучасними методами та їхню практичну реалізацію в установі, формування на базі одержаних знань, професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень під час конкретної роботи та на основі вивчення особливостей функціонування КЗ «Обласний центр СПРД» Рівненської Обласної Ради.
Для досягнення поставленої мети необхідно виконати ряд завдань:
- поглиблення та закріплення здобутих теоретичних знань;
- збір та обробка матеріалів для оформлення звіту про проходження виробничої практики;
- розвиток навичок науково-дослідної діяльності через їхню практичну реалізацію;
- вироблення вміння ідентифікації проблеми, її деталізації, а також творчого підходу до розв'язання поставлених завдань.
Під час виконання дослідження були використані такі методи, як аналітичний, статистичний, порівняльний.
1. Булгакова С. О. Історія казначейства: [Електронний ресурс] / Булгакова С. О. – Режим доступу: http://readbookz.com/pbooks/book-24/ru/.
2. Бюджетний кодекс України. – Поточна редакція від 11.06.2016 року [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua.
3. Величко В. В. Економіка підприємства: [конспект лекцій] / Величко В. В. – Харків: ХНАМГ, 2004. - 114 с.
4. Джоги Р. Т. Бухгалтерський облік у бюджетних установах: [Електронний ресурс] / за заг. ред. проф. Р. Т. Джоги. – Режим доступу: http://ukrkniga.org.ua/ukrkniga-text/68/.
5. Кладницька Т. А., Основні напрямки реформування системи бухгалтерського обліку та фінансової звітності у бюджетній сфері/ Кладницька Т. А., // Економічні науки, Вісник Хмельницького національного університету - 2009. - № 6, с. 157-159 - [Електронний ресурс] — Режим доступу: http: //www.nbuv.gov.ua/.
6. Кучерявенко М. П. Податкове право: [Електронний ресурс] / Кучерявенко М. П. – Режим доступу: http://uristinfo.net/nalogovoe-pravo/141-mp-kucherjavenko-podatkove-pravo/3724-glava-16-podatkova-zvitnist.html.
7. Націоннальне Положення (Стандарти) Бухгалтерського обліку в державному секторі. – www.minfin.gov.ua.
8. Поддєрьогін А. М. Фінанси підприємств: [підручник] / Поддєрьогін А. М., Білик М. Д., Буряк Л. Д. та ін. – К.: КНЕУ, 2006. – 552 с.
9. Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/228-2002-п.
10. Про затвердження Інструкції з підготовки бюджетних запитів: Наказ Міністерства фінансів України від 06.06.2012 № 687 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z1057-12.
11. Про затвердження Положення (стандарту) бухгалтерського обліку: Наказ Міністерства фінансів України від 08.10.1999 № 237 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0725-99.
12. Про затвердження Порядку подання фінансової звітності: Постанова КМУ від 28 лютого 2000 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/419-2000-№D0№BF.
13. Про затвердження Порядку складання фінансової, бюджетної та іншої звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів: Наказ Міністерства фінансів України від 24.01.2012 № 44 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0196-12.
14. Про оплату праці: Закон України. – Поточна редакція від 01.01.15 року [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/108/95-№D0№B2№D1№80.
15. Сокоренко В. І. Особливості обліку та причини виникнення дебіторської та кредиторської заборгованості в бюджетних установах: [Електронний ресурс] / Сокоренко В. І. Режим доступу: http://repository.hneu.edu.ua.
16. Стратегія модернізації системи бухгалтерського обліку в державному секторі на 2007-2015 роки, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 16 січня 2007 р. № 34 // Офіційний вісник України. – 2007. – № 4. – 29 січня. – С. 29.
17. Федосов В. М. Бюджетна система: підручник / на наук. ред. В. М. Федосова, С. І. Юрія. - К.: Центр учбової літератури; Тернопіль: Економ. думка. 2012 – 693 с.
18. Хомуляк Т. І. Проблеми впровадження міжнародних стандартів Фінансової звітності в державному секторі // Вісник ЖДТУ. - 2010. - №3(53). - [Електронний ресурс] — Режим доступу: http: //www.nbuv.gov.ua/
Висновки
Основними завданнями Комунального закладу «Обласний центр СПРД» Рівненської обласної ради є надання комплексної допомоги (психологічних, соціально-побутових, соціально-педагогічних, соціально-медичних, інформаційних і юридичних послуг тощо) дітям, які опинилися у складних життєвих обставинах, що сприятиме якнайшвидшому їх поверненню до нормальних умов життєдіяльності.
Комунальний заклад «Обласний центр соціально-психологічної реабілітації дітей» є бюджетною установою та розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня, що фінансується із обласного бюджету шляхом асигнувань та за рахунок власних джерел надходжень. У зв’язку із цим, у нього постає ряд обов’язків, передбачених законодавством, а також і ряд прав, необхідних для виконання своїх функцій.
Діяльність Центру регламентується нормативно-правовими актами держави, а також підпорядковується Рівненській Обласній Раді. Директор Центру є одноосібним її керівником, проте разом із цим функціонують ряд відділів та підрозділів. З цього випливає, що в КЗ «Обласний центр СПРД» комбінована організаційна структура.
Ведення первинного бухгалтерського обліку фінансово-господарської діяльності КЗ «Обласного центру СПРД» та складання, відповідно до вимог закону, фінансової звітності виконує бухгалтерська служба Центру, як окремий структурний підрозділ та яка підпорядковується безпосередньо директору центру.
Особливості організації та здійснення первинного, синтетичного та аналітичного обліку діяльності КЗ «Обласного центра СПРД» визначаються Бюджетним кодексом України, Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», Наказом Міністерства фінансів «Про затвердження плану рахунків бюджетних установ» №611, в якому зазначено план рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ, наказом Державного казначейства України № 130, а також Положенням про облікову політику установи та іншими нормативними документами, що містять вказівки з обліку та відображення у звітності операцій бюджетних установ.
Основним джерелом фінансування комунального закладу «Обласний центр соціально-психологічної реабілітації дітей» здійснюється за рахунок коштів обласного бюджету. Разом з цим, установа має надходження від спеціального фонду, а саме отримує гуманітарну допомогу, тобто надходження отриманих від благодійних внесків, грантів та дарунків та власні надходження від реалізації в установленому порядку майна, крім нерухомого майна.
КЗ «Обласний центр СПРД» має власні надходження у вигляді надходжень отриманих від благодійних внесків, грантів та дарунків, а саме подарунки від спонсорів у матеріальній формі. Також, центр має власні надходження від реалізації в установленому порядку майна, крім нерухомого майна. До цієї підгрупи відносяться кошти, які отримує бюджетна установа від реалізації предметів та інвентарів.
В КЗ «Обласний центр СПРД» контроль за діяльністю здійснює Рівненська обласна рада. Контроль за правильним веденням звітності в комунальному закладі «Обласний центр соціально-психологічної реабілітації дітей» покладається на головного бухгалтера. Перевіряється правильність та достовірність ведення обліку фінансово-господарської діяльності Центру Казначейською службою України. Також. внутрішній контроль фінансово-господарської діяльності здійснюється складом внутрішніх перевірочних комісій, які визначаються окремим наказом директора та наданням їм статусу робочих підкомісій при проведенні інвентаризаційних заходів.
Бухгалтерська служба КЗ «Обласного центру СПРД» подає фінансову звітність у повному обсязі. Місячну фінансову звітність до органів Державної казначейської служби України, а квартальну і річну звітність до органів Державної казначейської служби України та Служби у справах дітей Рівненської обласної адміністрації.
Основними фінансовими документами КЗ «Обласний центр СПРД» так, як і в будь-якій бюджетній установі є бюджетний запит, лімітна довідка, кошторис та план асигнувань.
Всі етапи складання, розгляду та затвердження кошторису КЗ «Обласного центру СПРД» чітко регламентуються законодавством. Серед інших нормативно-правових актів основним є Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ».
Проаналізувавши кошторис за 2016 рік (Додаток Р) КЗ «Обласний центр СПРД», можна сказати, що кошти, які надходять до установи використовуються повністю протягом звітного періоду, це говорить про принцип плановості та цілеспрямованості бюджетних коштів. Також в Центрі бюджетні кошти не спрямовані на капітальні видатки, а повністю розподілені на поточні видатки.
Дослідивши актив балансу КЗ «Обласний центр СПРД» від 2013 року до 1 липня 2016 року, можна сказати, що, незважаючи на деяку варіацію показників, наявне позитивне зростання валюти Центру та постійне зростання частки основних засобів.
Проаналізувавши пасив балансу КЗ «Обласний центр СПРД» від 2013 року до 1 липня 2016 року, можна сказати, що протягом досліджуваного періоду спостерігається позитивна динаміка показників, а саме зростання власного капіталу та стрімкого зменшення зобов’язань, що відіграє велику роль у фінансово-господарській діяльності центру.
Проаналізувавши результати фінансової діяльності КЗ «Обласного центру СПРД» за перше півріччя 2016 року, видно, що фінансовий результат загального фонду від’ємний, тобто видатки перевищують доходи. В той час, як фінансовий результат спеціального фонду навпаки додатній, доходи перевищують видатки на 3808,99 грн. Отже, для КЗ «Обласного центру СПРД» є притаманною основа фінансової стійкості, тобто раціональна організація та раціональне використання оборотних коштів, що дозволяє успішно проводити свою діяльність.
Протягом своєї діяльності Комунальний Заклад «Обласний центр соціально психологічної реабілітації дітей» Рівненської обласної ради співпрацює з іншими суб’єктами господарювання. Дослідивши динаміку дебіторської та кредиторської заборгованості КЗ «Обласного центру СПРД» за 2013-2015 рр., спостерігаємо, що протягом досліджуваного періоду прослідковується тенденція до зменшення кредиторської заборгованості, що робить установу незалежною від кредиторів, з одного боку, але з іншого — стрімко зменшується рівень вільних коштів.
Виплата заробітної плати в центрі цілком відповідає законодавству України та забезпечує хорошу та злагоджену роботу його працівників та загальному функціонуванню центру.
Аналізуючи звіт про виконання кошторису КЗ «Обласного центру СПРД» Рівненської обласної ради за другий квартал 2016 року, можна зробити висновок, що кошторис виконувався в неповному обсязі, так як надійшло коштів менше ніж було затверджено, а це означає, що наявні проблеми із фінансуванням.
Комунальний заклад «Обласний центр соціально-психологічної реабілітації дітей» Рівненської обласної ради є юридичною особою, а отже, як і будь-яка юридична особа має обов’язок сплачувати податки. Центр сплачує такі податки: плата за землю, військовий збір — 1,5%, податок на доходи фізичних осіб — 18%, а також утримується єдиний соціальний внесок у розмірі 22%. Порядок та строки подання звітності проводяться відповідно із законодавством України.
Співробітництво установ бюджетної сфери України з міжнародними організаціями, поширення діяльності на міжнародних інвестиційних ринках потребують відповідності бухгалтерського обліку міжнародним стандартам. На даний час бухгалтерський облік у бюджетній сфері України складається з обліку виконання державного і місцевого бюджетів та бухгалтерського обліку бюджетних установ, що потребує удосконалення методології та переходу на єдині методологічні засади бухгалтерського обліку і звітності, а також створення уніфікованого організаційного та інформаційного забезпечення бухгалтерського обліку.
Реалізація реформ бюджетного обліку, а саме використання методу нарахувань, модернізація плану рахунків з бюджетною класифікацією, об'єднання бухгалтерського обліку виконання бюджету та бухгалтерського обліку в комунальному закладі «Обласний центр СПРД» рівненської обласної ради і загалом в бюджетних установах мають базуватися на досвіді і практиці обліку в Україні та поєднуватися з вимогами міжнародних стандартів бухгалтерського обліку. Наведені напрями реформування системи бухгалтерського обліку у бюджетній сфері та їх реалізація посилять бухгалтерського обліку в бюджетній сфері та дозволять забезпечити ефективне використання фінансових ресурсів держави.