Распечатать страницу
Главная \ База готовых работ \ Готовые работы по естественным дисциплинам \ Экспериментальная психология \ 3076. Контрольна робота Умови розвитку лідерських якостей курсантів вищих військових навчальних закладів (на прикладі молодших командирів)

Контрольна робота Умови розвитку лідерських якостей курсантів вищих військових навчальних закладів (на прикладі молодших командирів)

« Назад

Код роботи: 3076

Вид роботи: Контрольна робота

Предмет: Експериментальна психологія

Тема: Умови розвитку лідерських якостей курсантів вищих військових навчальних закладів (на прикладі молодших командирів)

Кількість сторінок: 5

Дата виконання: 2016

Мова написання: українська

Ціна: безкоштовно

Актуальність. Науковці, які займалися вивченням проблеми лідерства у військовому середовищі, вказують, що за своїм статусом офіцер є формальним лідером свого підрозділу, але цього найчастіше виявляється недостатньо для ефективного керівництва підлеглими у складній обстановці. Така ситуація змушує спеціалістів шукати шляхи підвищення рівня розвитку молодших командирів. Дослідженням даної проблеми займались О.В. Бойко, А.Ю. Видай, Д.М. Коцеруба, О.К. Маковський, В.І. Осьодло та інші. Аналіз наукових літературних джерел свідчить про те, що проблема, пов’язана з розвитком лідерських якостей майбутніх офіцерів на сьогодні є недостатньо вивченою і потребує подальшого дослідження, що і обумовило актуальність даної роботи.

Об’єкт дослідження – лідерські якості особистості.

Предмет – психолого-педагогічні умови розвитку лідерських якостей молодших командирів - курсантів вищих військових навчальних закладів.

Мета дослідження полягає в розробці, науковому обґрунтуванні й експериментальній перевірці психолого-педагогічних умов розвитку лідерських якостей у курсантів вищих військових навчальних закладів.

Гіпотеза дослідження: створення психолого-педагогічних умов під час начально-виховного процесу у вищих військових навчальних закладах сприяє ефективному розвитку у курсантів лідерських якостей. Такими умовами є забезпечення у навчально-виховному процесі можливостей для проявлення курсантами ініціативи і самостійності, лідерської поведінки; ігрове моделювання у педагогічному процесі способів виконання курсантами лідерських функцій майбутньої професійної діяльності; індивідуалізація професійної підготовки курсантів на підставі діагностики та корегування їх лідерських якостей; підвищення психолого-педагогічної компетентності професорсько-викладацького складу щодо розвитку лідерських якостей у курсантів.

Завдання:

1. Розкрити сутність понять “лідерство”, “лідерські якості”.

2. Визначити перелік лідерських якостей, необхідних молодшим командирам в умовах професійної діяльності.

3. З’ясувати сутність і особливості розвитку лідерських якостей майбутніх офіцерів у період їх професійної підготовки.

4. Визначити рівень розвитку лідерських якостей молодших командирів.

5. Теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити психолого-педагогічні умови розвитку лідерських якостей майбутніх офіцерів.

Методи дослідження:

- метод спостереження;

- метод тестів;

- біографічний метод;

- метод експертних оцінок.

Методики дослідження:

1. “Оцінка загальної здібності до управлінської діяльності (ЗЗУД)” Л.Д. Кудряшової.

2. “Діагностика лідерських здібностей” (Є. Жаріков, Є. Крушельницький).

3. Анкета “Експертна оцінка рівня розвитку лідерських якостей військовослужбовців”.

4. “Шкала темпераментів” Л. Терстоуна (в адаптації Хойновського).

Вибірка складалася з молодших командирів чоловічої статі у кількості 57 осіб, вік яких становить 19-20 років. Досвід проходження військової служби − сухопутні війська, 1-1,5 року.

Основні змінні:

- незалежна − науково-обґрунтовані психолого-педагогічні умови, а саме: забезпечення у навчально-виховному процесі можливостей для проявлення курсантами ініціативи і самостійності, лідерської поведінки; ігрове моделювання у педагогічному процесі способів виконання курсантами лідерських функцій майбутньої професійної діяльності; індивідуалізація професійної підготовки курсантів на підставі діагностики та корегування їх лідерських якостей; підвищення психолого-педагогічної компетентності професорсько-викладацького складу щодо розвитку лідерських якостей у курсантів;

- залежна − рівень розвитку лідерських якостей курсантів вищих військових навчальних закладів.

Додаткові змінні:

- проміжні − чоловіча стать, статус курсанта, статус молодших командирів, вік;

- побічні (контрольовані) − рівень психолого-педагогічної компетентності професорсько-викладацького складу, навчальна програма, розклад дня курсантів.

Експериментальний план

ЕГRO1 X O3 О1 = О2

КГRO2 O4 О1 ≠ О3

ЕГRO1 - експериментальна рандомізована група, яка складається з молодших командирів чоловічої статі (курсантів вищих військових навчальних закладів) у кількості 68 осіб, вік яких становить 19-20 років. Досвід проходження військової служби − сухопутні війська, 1-1,5 року.

КГRO2 - контрольна рандомізована група, яка складається з молодших командирів чоловічої статі (курсантів вищих військових навчальних закладів) у кількості 67 осіб, вік яких становить 19-20 років. Досвід проходження військової служби − сухопутні війська, 1-1,5 року.

О1, О2 - вимірювання рівня розвитку лідерських якостей молодших командирів.

X - експериментальний вплив здійснювався шляхом створення психолого-педагогічних умов розвитку лідерських якостей у курсантів вищих військових навчальних закладів.

О3, О4 - повторне вимірювання рівня розвитку лідерських якостей молодших командирів.

О1 ≠ О3 - застосування у вищих військових навчальних закладах науково-обґрунтованих психолого-педагогічних умов у навчально-виховному процесі підвищує рівень розвитку лідерських якостей молодших командирів, що засвідчує істинність сформульованої гіпотези.