Курсова робота Особливості використання земель сільськогосподарського призначення Тлумацького району Івано-Франківської області
Код роботи: 4675
Вид роботи: Курсова робота
Предмет: Геодезія, картографія та землеустрій
Тема: Особливості використання земель сільськогосподарського призначення Тлумацького району Івано-Франківської області
Кількість сторінок: 42
Дата виконання: 2014
Мова написання: українська
Ціна: 350 грн
ВСТУП
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ СТРУКТУРИ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОГО ЗЕМЛЕКОРИСТУВАННЯ
1.1. Земельний кодекс
1.2. Структура землекористування
1.3. Землі сільськогосподарського призначення
РОЗДІЛ 2. ЧИННИКИ ФОРМУВАННЯ СУЧАСНОЇ СТРУКТУРИ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОГО ЗЕМЛЕКОРИСТУВАННЯ ТЛУМАЦЬКОГО РАЙОНУ
2.1. Фізико-географічні чинники
2.2. Соціально-економічні умови
2.3. Структура земельного фонду
РОЗДІЛ 3. СУЧАСНА СТРУКТУРА СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОГО ЗЕМЛЕКОРИСТУВАННЯ ТА ШЛЯХИ ЇЇ ОПТИМІЗАЦІЇ
3.1. Співвідношення земель на рівні сільських громад
3.2. Аналіз земельного кодексу
ВИСНОВКИ
ЛІТЕРАТУРА
Державний земельний кадастр включає такі складові частини:
1) кадастрове зонування;
2) кадастрові зйомки;
3) бонітування ґрунтів;
4) економічну оцінку земель;
5) грошову оцінку земель;
6) державну реєстрацію земельних ділянок;
7) облік кількості та якості земель.
Кадастрове зонування включає встановлення: місця розташування обмежень щодо використання земель; меж кадастрових зон та кварталів; меж оціночних районів та зон; кадастрових номерів.
Кадастрова зйомка - це комплекс робіт, виконуваних для визначення та відновлення меж земельних ділянок.
Важливе значення мають дані бонітування ґрунтів - порівняльної оцінки якості ґрунтів за їх основними природними властивостями, які мають сталий характер та суттєво впливають на урожайність сільськогосподарських культур. Бонітування ґрунтів проводиться за 100-бальною шкалою. Вищим балом оцінюється ґрунт з кращими властивостями, які мають найбільшу природну продуктивність.
Економічна оцінка земель - це оцінка землі як природного ресурсу і засобу виробництва за показниками, що характеризують продуктивність земель, ефективність їх використання та дохідність з одиниці площі Економічна оцінка земель різного призначення проводиться для порівняльного аналізу ефективності їх використання. Дані економічної оцінки земель є основою грошової оцінки земельної ділянки сільськогосподарського цільового призначення.
Одночасно з посиленням ролі даних державного земельного кадастру значно зросла роль грошової оцінки земельних ділянок. Залежно від призначення та порядку проведення грошова оцінка земельних ділянок може бути нормативною та експертною. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва, економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель тощо. Експертна грошова оцінка використовується при здійсненні цивільно-правових угод щодо земельних ділянок. Нормативна грошова оцінка земель сільськогосподарського призначення с.Вільхівці становить: ріллі - 2273632,4 грн., багаторічні насадження - 137773,1 грн., сінокоси - 24564,6 грн., пасовища - 130399,2 грн.
Значення даних державної реєстрації земельних ділянок особливо зростає тепер, із здійсненням земельно-правових угод. Це дуже важливо для забудованих земель, коли разом з купівлею-продажем об’єктів нерухомості продається-купується право власності на земельні ділянки. Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється у складі державного реєстру земель.
Державний реєстр земель складається з двох частин:
- Книги записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі із зазначенням кадастрових номерів земельних ділянок;
- Поземельної книги, яка містить відомості про земельну ділянку.
Облік кількості земель відображає відомості, які характеризують кожну земельну ділянку за площею та складом угідь.
Облік якості земель відображає відомості, які характеризують земельні угіддя за природними та набутими властивостями, що впливають на їх родючість, за ступенем забруднення ґрунтів.
Кошторис по нарахуванню заробітної плати та складання календарного графіку на виконання робіт по складанню технічної документації з грошової оцінки земель населеного пункту с.Вільхівці Городенківського р-ну подано в четвертому розділі дипломного проекту.
ВСТУП
Актуальність дослідження. У період реформування земельних відносин однією з найважливіших проблем є проблема економічного використання і відтворення природних ресурсів. Зміни економічного механізму господарювання, перехід до економіки ринкового типу і докорінна перебудова соціально-економічної структури суспільства торкаються земельних відносин, управління земельними ресурсами й організації раціонального їх використання, землевпорядкування і земельёного кадастру. Сьогодні значно зростає роль державного земельного кадастру, оскільки він є інформаційною базою для ефективного управління земельними ресурсами, ведення земельної статистики, землеустрою, регулювання земельних відносин, підтримки податкової та інвестиційної політики держави, розвитку ринку землі і обґрунтування розмірів плати за землю. Це, у свою чергу, вимагає реформування існуючої системи землевпорядкування, створення нового її типу, який відповідав би сучасним умовам розвитку суспільства і земельних відносин. Виконання ролі державного земельного кадастру у суспільстві залежить від достовірності і повноти його даних, оперативності їх одержання і надання споживачу, а відповідно, й від рівня підготовки фахівців.
Турбота про збереження і примноження природних багатств зумовлює потребу в заходах з охорони і науково обґрунтованого, раціонального використання землі та її надр, водних ресурсів, рослинного і тваринного світу для збереження у чистоті повітря і води, забезпечення відтворення природних багатств і поліпшення навколишнього середовища. Вирішення цих питань вимагає всебічного вивчення надр, земельних, водних і лісових ресурсів.
Серед природних багатств особливе значення має земля. З часу прийняття Постанови Верховної Ради України від 18 грудня 1990 року "Про земельну реформу" в Україні створено умови рівності і розвитку всіх форм власності на землю. Понад 50% земель державної власності передано у приватну, 71% сільськогосподарських угідь є у приватній власності. Розпайовано 27 млн. га сільськогосподарських угідь. Майже 6,9млн. громадян набули права на земельний пай, 98% з них це право реалізували. Триває заміна сертифікатів на державні акти (вже видано 3,2 млн. актів - 47,2%), 11,4 млн. громадян набули у приватну власність земельні ділянки для житлового будівництва, ведення особистого селянського господарства, садівництва, дачного і гаражного будівництва (приватизовано понад 86% таких ділянок загальною площею близько 3 млн. га). Працівникам соціальної сфери села передано у власність та користування майже 843 тис. земельних ділянок загальною площею понад 580 тис. га. Для соціального захисту селян - власників земельних ділянок і земельних часток (паїв) запроваджено орендну плату не менше 1,5% грошової оцінки земель, яка в середньому за 1 га становить 136 грн. У результаті реформування створено понад 19 тис. нових агроформувань ринкового типу.
Згідно із Земельним кодексом України, прийнятим у 2001 році, для забезпечення раціонального використання земельних ресурсів введено державний земельний кадастр. Отже, державний земельний кадастр необхідно розглядати як одну із функцій загальної системи управління земельними ресурсами. Державний земельний кадастр призначений для забезпечення необхідною інформацією органів державної влади та органів місцевого самоврядування, зацікавлених підприємств, установ і організацій, а також громадян з метою регулювання земельних відносин, раціонального використання та охорони земель, визначення розміру плати за землю і цінності земель у складі природних ресурсів, контролю за їх використанням. Основними завданнями ведення державного земельного кадастру є: забезпечення повноти відомостей про всі земельні ділянки; застосування єдиної системи просторових координат та системи ідентифікації земельних ділянок; запровадження єдиної системи земельно-кадастрової інформації та її достовірності.
Новим імпульсом у запровадженні в Україні ринку землі повинна стати експертна грошова оцінка земельних ділянок. Однією з передумов запровадження ефективної системи земельно-кадастрових робіт є широке застосування сучасних і інформаційних технологій, в основному у рамках програми створення автоматизованої системи ведення державного земельного кадастру.
Обєктом дослідження є особливості використання земель сількогосподарського призначення Тлумацького району Івано-Франківської області.
Предметом дослідження є особливості використання земель сількогосподарського призначення за Земельним кодексом України.
Ціллю дослідження є особливості використання земель сільськогосподарського призначення Тлумацького району Івано-Франківської області за Земельним кодексом України.
Основними завданнями в роботі є:
- розглянути основні положення Земельного кодексу України щодо використання земель сількогосподарського призначення;
- структура землекористування землями сількогосподарського призначення Тлумацького району Івано-Франківської області
Необхідність даних державного земельного кадастру для потреб управління міським господарством є дуже актуальною у зв'язку з купівлею-продажем, даруванням, передачею у спадщину, обміном землі разом із нерухомістю, проведенням аукціонів, конкурсів міських земель. Об'єктивні дані державного земельного кадастру стануть базою функціонування не лише землевпорядних органів, але й таких структур, як земельний банк, земельна біржа, земельна поліція.
При розробці роботи використані наступні матеріали:
1. Проект формування території і встановлення меж Тлумацького району Івано-Франківської області.
2. Проект роздержавлення і приватизації земель для ведення товарного сільськогосподарського виробництва Тлумацького району Івано-Франківської області.
3. Технічний звіт по користуванню матеріалів крупномасштабного обстеження ґрунтів Тлумацького району Івано-Франківської області.
ЛІТЕРАТУРА
1. Аграрне право України: Підручник. / За ред. О. О. Погрібного. — К.: Істина, 2004. — 448 с.
2. Шеремет А. П. Земельне право України: Навч. посіб. — К.: ЦНЛ, 2005. — 632 с.
3. Земельний кодекс України: Навч. посіб. // ВВР України. — 2001.
4. Закон України "Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі" від 10.07.96 р. // ВВР. — 1996. — № 41.
5. Декрет КМУ "Про приватизацію земельних ділянок" від 26.12.92 р. // ВВР. — 1993. — №10.
6. Земельні відносини в Україні. Законодавчі акти і нормативні документи. // Держкомзем України. — К.: 1998.
7. Андрійцев В. І. Правові засади земельної реформи і приватизації земель в Україні. Навч.-практ. посібник. — К.: 1999. — 395 с.
8. Земельне право України: Підручник / М. В. Шульга і ін. — К.: Юрінком Інтер, 2004. — 368 с.
9. Про порядок паювання земель, переданих у колективну власність сільськогосподарським підприємствам і організаціям // Урядовий кур’єр. — 1995. — 8.12.07.
10. Земельное право. Учебник для вузов. / Под ред. С. А. Боголюбова. — М.: 1999. — 298 с.
11. Андрійцев В. І. Екологічне і земельне право України. Практикум для студентів вузів. — К.: 1998. — 317 с.
12. Гарланчук В. В. Розвиток землекористування в Україні. — К.: 1999. — 405 с.
13. Саблук П. Т. На шляху до нової аграрної політики. // Вісник аграрної науки. — К.: ІАЕ УААН. — 1999. — №8.
14. Третяк А. М. Розвиток ринку землі в Україні. // Землевпорядний вісник. — 2000. — №1.
15. Аграрне право України: Підручник для студентів юридичних спеціальностей вищих закладів освіти / В. М. Гайворонський, В. П. Жушман, В. М. Корнієнко та ін.; За ред. В. М. Гайворонського та В. П. Жушмана. — X.: Право, 2003. — 240 с.
16. Янчук В. З. Аграрне право України. К.: Юрінком Інтер. 2000. — 681 с.
17. Єрмоленко В. М. Аграрні майнові правовідносини в Україні: Монографія. — К.: Магістр-ХХІ сторіччя, 2007. — 200 с.
18. Проценко В. О. Організація корпоративних форм господарювання як фактор зростання економічної ефективності сільськогосподарського виробництва // Економіка АПК. — 2003. — № 10.
19. Сташевський А. М. Аграрне право України. — К.: Знання, 2005. — 173 с.
20. Земельний кодекс України з постатейними матеріалами / уклад. Д. В. Ковальський, Л. О. Панькова — К.: Юрінком Інтер, 2007 — 416 ст.
21. Аграрне право України: Підручник / В. З. Янчук, В. І. Адрійцев, С. Ф. Василюк та інші. — К.: Юрінком Інтер, 2000. — 720 с.
22. Указ Президента України "Про захист прав власників земельних часток (паїв)" від 21 квітня 1998 р., № 332/98.
23. Указ Президента України "Про порядок паювання земель, переданих у колективну власність сільськогосподарським підприємствам і організаціям" від 8 серпня 1995 р., № 720/95.
24. Шульга М. В. Актуальные правовые проблемы земельных отношений в современных условиях. — Харьков, 1998. — 220 с.
25. Проблеми права власності та господарювання у сільському господарстві. Монографія / Кол. авторів. Під ред. В. І. Семчика. — К.: Ін-т держави і права ім. В. М. Корецького НАН України. 2000. — 216 с.
26. Котюк, І. І. Курс правознавства. Частина ІІІ: Основи приватного права України: Навч. посіб. / І. І. Котюк, О. І. Котюк. - К.: Версія, Видавець Іван Котюк. - 2007. - 260 с.
27. Гнаткович Д. І., Возняк Р. П., Гулько Р. Й., Ступень М. Г. Науково-методичні положення оцінки земель України у світових цінах. Львів. - 1995. - 68 с.
28. Гнаткович Д. І. Земельна реформа в Україні. (Сучасний стан і перспективи). - Львів. 1993. - С. 36.
29. Ступень М. Г., Гулько Р. Й., Микула О. Я., Ковалишин О. Ф., Кисіль Л. Ф., Шпік Н. Р., Музика Н. М., Радомський С. С, Нестеренко Г. Б. Теоретичні основи державного земельного кадастру. - Львів. - 2003. - C. 166-288.
30. Шворак А. М., Сохнич А. Я., Кисіль Л. Ф. Моніторинг земель в системі управління земельними ресурсами / Використання та впорядкування земель. - Зб. наук праць. - Львів. - 1995.- С. 41-47.