Індивідуальна робота Адміністративно-господарські санкції
Код роботи: 5114
Вид роботи: Індивідуальна робота
Предмет: Господарське право
Тема: Адміністративно-господарські санкції
Кількість сторінок: 15
Дата виконання: 2014
Мова написання: українська
Ціна: 100 грн
ВСТУП
ПОНЯТТЯ ТА ВИДИ АДМІНІСТРАТИВНО-ГОСПОДАРСЬКИХ САНКЦІЙ
ВИСНОВОК
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Відповідальність у господарському праві базується на загальнотеоретичних засадах і визначається як обов’язок суб’єктів підприємництва за допущені ними правопорушення перетерпівати негативні обтяжливі для них наслідки, як правило, майнового або немайнового характеру, які передбачені санкцією норм права. Інакше кажучи, відповідальність – зафіксована в нормативних актах чи передбачена договором міра примусу, що застосовується до особи, яка вчинила правопорушення.
Характерними (видовими) ознаками господарсько-правової відповідальності є:
- сфера застосування – господарські правовідносини;
- юридична підстава – акти господарського законодавства та господарські договори;
- фактичні підстави – господарське правопорушення, склад якого залежить від виду (форми) господарсько-правової відповідальності;
- презумпція вини порушника та особливість визначення вини;
- суб'єктами господарсько-правової відповідальності є учасники господарських правовідносин;
- спрямованість господарсько-правової відповідальності переважно на майнову базу порушника і лише в окремих випадках на особу порушника;
- змістом господарсько-правової відповідальності є заходи впливу (санкції).
У Господарському кодексі України законодавець закріпив лише чотири форми господарсько-правової відповідальності, назвавши їх видами господарсько-правових санкцій: відшкодування збитків, штрафні санкції, оперативно-господарські санкції, адміністративно-господарські санкції.
У своїй роботі, я більш детальніше розгляну таку форму господарської відповідальності, як адміністративно-господарські санкції.
У своїй роботі більш детальніше розглянула питання поняття адміністративно-господарських санкцій та їх види. Отже, можна зробити такі висновки. Адміністративно-господарські санкції виступають засобом забезпечення виконання організаційно-господарських зобов’язань як договірних, так і не договірних, і можуть бути застосовані до будь-яких учасників цих зобов’язань – як до суб’єктів господарювання, так і до суб’єктів організаційно - господарських повноважень.
Основні характерні, специфічні риси адміністративно-господарських санкцій, що відрізняють їх від інших господарських санкцій, випливають з їхнього офіційного визначення, закріпленого у ч. 1 ст. 238 ГК України, та інших відповідних норм закону, а саме:
1) адміністративно-господарські санкції застосовують за порушення правил здійснення господарської діяльності, причому тих правил, які встановлені законодавчими актами, а не за порушення договірних або інших зобов’язань учасників відносин у сфері господарювання, чи інших правил ведення господарської діяльності;
2) адміністративно-господарські санкції застосовують лише до суб’єктів господарювання, до інших учасників господарських відносин вони застосовані бути не можуть;
3) адміністративно-господарські санкції застосовують уповноважені органи державної влади або органи місцевого самоврядування, а не інші органи чи сторона в зобов’язанні;
4) адміністративно-господарські санкції встановлюються виключно законами, а не підзаконними актами чи договором. Виключно законами (зокрема, ГК України) визначено й види адміністративно-господарських санкцій, умови та порядок їх застосування.
Також, слід зазначити, що є багато прогалин у законодавстві щодо регулювання окремих видів адміністративно-господарських санкцій.
1. Господарський кодекс України: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/436-15.
2. Бюджетний кодекс України: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/2542–14.
3. Закон України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності»: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/1775-14.
4. Закон України «Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту»: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/330-14.
5. Закон України «Про зовнішньоекономічну діяльність»: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/959-12.
6. Віхров О. П. «Адміністративно-господарські санкції як гарантія прав суб’єктів господарювання на економічну безпеку» Проблеми правознавства та правоохоронної діяльності – №3, 2012.
7. Веремеенко И. И. Административно-правовые санкции - М.: Юрид. лит., 1975. - 192 c.
8. Галянтич М. К., Грудницька С. М., Міхатуліна О. М. та ін Господарське право України: Підруч. для студ. вищ. навч. закл. / - К.: МАУП, 2005. - 424 с.
9. Добрянська Н. В. «Правова природа адміністративно-господарських санкцій»: http://archive.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/Jursci/2011_3/104-110.Pdf.
10. Задихайло Д. В., Пашков В. М., Бойчук Р. П. та ін.; за заг. ред. Д. В. Задихайло, В. М. Пашкова Господарське право: підручник – Х.: Право, 2012. – 696 с.
11. Мілаш В. С. Господарське право: Курс лекцій: У 2ч. - ч., - Х. Право, 2008. – 496 с.
12. Подоляка А. М. Господарсько-правова відповідальність та сучасні засоби її застосування - Наше право № 4 ч. 2 – 2010.
13. Рябченко О. П Правова природа адміністративно-господарських санкцій: деякі проблеми питання визначення - Вісник Запорізького національного університету - № 1 (І) – 2012.
14. Саніахметова Н. О. Господарське право України: Навчальний посібник - X.: «Одіссей», 2005. - 608 с.
15. Татькова З. Ф. Відповідальність у формі застосування адміністративно-господарських санкцій. – Форум права - №1 – 2011.
16. Шевченко Н. М. Господарсько-правова відповідальність та господарські санкції - Університетські наукові записки - № 3 (15) – 2005.
17.Щербина В. С. Адміністративно-господарські санкції організаційно-правового характеру: проблеми застосування. - Університетські наукові записки - №1(17) – 2006.
18. Щербина В. С. Господарське право: Підручник. — 2 - е вид., перероб. і доп. — К.: Юрінком Інтер, 2005. — 592 с.
19. Юшина С. І. «Адміністративно-господарські санкції та сфера їх застосування»: http://kul.kiev.ua/images/chasop/2010_2/202.Pdf.