Магістерська робота Управління вимогами в ІТ-проектах на прикладі ІС, призначеної для інтеграції та супроводу інформаційної інфраструктури навчального закладу
Код роботи: 5382
Вид роботи: Магістерська робота
Предмет: Управління проектами
Тема: Управління вимогами в ІТ-проектах на прикладі ІС, призначеної для інтеграції та супроводу інформаційної інфраструктури навчального закладу та якісного вирішення задач навчального процесу
Кількість сторінок: 102
Дата виконання: 2017
Мова написання: українська
Ціна: 2500 грн
Вступ
Розділ 1. Аналітичний огляд літературних та інших джерел
1.1. Інформаційні системи та управління проектами їх розроблення
1.2. Типи проектів
1.3. Рішення, що приймаються у проектах
1.4. Огляд нових технологій організації навчального процесу
1.4.1. Проблеми освіти напередодні ХХІ століття
1.4.2. Огляд ринку комп’ютерних вирішень для адміністрації навчальних закладів
Розділ 2. Аналіз проблеми та обґрунтування можливості її вирішення
2.1. Аналіз цілей розробки системи
2.2. Побудова інформаційної моделі предметної області
2.3. Використання UML для побудови логічної моделі системи
Розділ 3. Визначення та аналіз проектних вимог
3.1. Обґрунтування розроблення та впровадження системи
3.2. Планування проектних рішень
Розділ 4. Планування виконання проекту
4.1. Функціональні ролі та відповідальність
4.2. Ієрархія виконання робіт
4.3. Управління ризиками проекту
4.4. Результати виконання проекту та документи
Розділ 5. Виконання проекту та реалізація проектних рішень
5.1. Описання реалізації проектного завдання
5.2. Планування та призначення ресурсів
Розділ 6. Завершення проекту та аналіз результатів
6.1. Постановка задачі інформатизації навчального процесу
6.2. Вибір платформи та інструментальних засобів розв'язування задачі
6.3. Структура розробленої аплікації
Висновки
Список використаних джерел
Актуальність теми. Сьогодні розроблено безліч технологій ведення проектів по створенню програмних рішень. Незалежно від підходу, який використовується, на початковому етапі життєвого циклу будь-якого проекту проводиться обстеження проблемної області, формування і узгодження вимог до майбутньої системи. Розробка вимог є однією з ключових складових проектування автоматизованих систем. Етапу формування вимог передує етап обстеження об'єкту автоматизації. В процесі обстеження необхідно якнайповніше і однозначно визначити і зафіксувати потреби майбутніх користувачів. За результатами обстеження складаються вимоги до системи. На підставі виділених вимог визначається її функціональність.
Розробляти ПЗ можна за допомогою різних методологій. Як завжди, коли існує можливість вибору, неминуче виникає відповідальність за його результат. Невірно вибрана методологія може привести до перевитрати ресурсів, до затягування термінів виконання проекту і навіть до його повного провалу.
Інформація стала одним з найбільш значущих ресурсів людського співтовариства і у державному плані стає таким же стратегічним ресурсом, як традиційні матеріальні та енергетичні ресурси. Збереження, раціональне використання і розвиток цього стратегічного ресурсу є задачею величезного значення для будь-якого суспільства і держави.
Корпоративний світ давно вже будує прийняття рішень на збиранні й аналізі даних. У останні десятиріччя ця задача була суттєво полегшена, а її вирішення стало більш точним і ефективним завдяки швидкій обробці великих обсягів інформації з використанням нових технологій аналізу й інтерпретації даних.
Нові технології навчання спрямовані на створення віртуальних шкіл, які покликані вирішити багато проблем традиційної освіти, таких як переповнені класи, вимушене навчання в домашніх умовах, тощо. Це освітнє інформаційне середовище готує студентів до входження у високотехнологічну спільноту фахівців і допомагає залученню студентів до роботи в команді у online-режимі.
Впровадження інформаційних технологій у навчальному закладі дозволяє створювати програмні комплекси для автоматизації канцелярської діяльності, формування зведених довідок і звітів, забезпечення інформаційних потреб співробітників навчального закладу, що дозволяє заощаджувати їхній час і сприяє підвищенню ефективності управлінської і методичної роботи. Крім того, впровадження інтегрованих комп’ютерних вирішень закладає основу для створення освітньої інформаційної мережі.
Процес залучення нових технологій у діяльність навчального закладу повинен бути спрямований на його комплексну інформатизацію, створення зручного та ефективного інструменту підтримки прийняття управлінських рішень та планування навчального процесу.
Метою магістерської кваліфікаційної роботи є дослідження вимог під час реалізації інформаційної системи, на прикладі ІС, призначеної для інтеграції та супроводу інформаційної інфраструктури навчального закладу та якісного вирішення задач навчального процесу.
Для досягнення мети в роботі поставлено наступні завдання:
1. Аналіз літературних джерел управління проектами;
2. Проведення системного аналізу предметної області з метою визначення основних модулів системи та проектних рішень;
3. Прийняття рішень реалізації проекту та опис можливих ризиків;
4. Обрання програмних засобів та реалізація системи.
Об’єктом дослідження даної магістерської роботи є вимоги під час реалізації проекту.
Предмет дослідження – дослідження вимог на прикладі розроблення проекту інформаційної системи автоматизації організаційно-адміністративних процесів у навчальному закладі.
Відповідно до мети роботи було розглянуто основні аспекти діяльності навчального закладу, здійснено аналіз стану цих процесів на прикладі школи, сформульовано ряд вимог до проектованої інформаційної системи, реалізовано прототип інформаційної системи автоматизації організаційно-адміністративних процесів у навчальному закладі, та розраховано очікувані ефекти від її впровадження. Створена система дозволить користувачам отримувати достовірну інформацію, вносити нові дані та редагувати вже наявні, система дозолить економити час, оскільки до її основних функції належатиме створення розкладу, облік вчителів, учнів та навчальних приміщень. Система надасть користувачам можливість отримувати необхідну інформацію, що зберігається у базі даних системи.
Розробка вимог є однією з ключових складових проектування автоматизованих систем. В результаті виконання магістерської кваліфікаційної роботи було досліджено вимоги під час проектування інформаційної системи, призначеної для інтеграції та супроводу інформаційної інфраструктури навчального закладу та якісного вирішення задач навчального процесу. Було детально розглянуто проблему управління проектом та рішення, які приймаються під час його реалізації та чинники, що впливають на прийняття відповідних рішень.
Для прийняття оптимальних управлінських рішень детально проведено системний аналіз предметної області, розроблено відповідні діаграми UML.
Визначено та детально проаналізовано проектні вимоги. Здійснено план проектних рішень та визначено основні вимоги до проекту. Обґрунтовано вибір технічних та програмних засобів для реалізації проекту.
Визначено ролі основних представників як зі сторони замовника, так із сторони виконавця. Здійснено перелік учасників проекту та роботи, які вони безпосередньо виконуватимуть. Описано послідовність виконання робіт. На основі сформованих робіт побудовано графік Ганта та відповідні діаграми витрат ресурсів. Визначено критичний шлях розроблення проекту на який необхідно звернути найбільшу увагу під час його реалізації. Проаналізовано можливі ризики під час виконання проекту та надано рекомендації щодо їх усунення.
Наведено результат виконання проекту та окремі модулі розробленого програмного забезпечення.
Запропонована система надає зручні засоби для вибору необхідної підмножини навчальних планів і побудови на ній розкладу. Також дозволяє вводити обмеження для вчителів, що дозволяє виставити небажані для них дні і уроки. Існує можливість обмеження максимального денного навантаження для вчителів і учнів. Правила розкладу роблять його налаштування ще більш гнучким, дозволяючи задати в принципі будь-яке ресурсно-часове обмеження на розкладі.
Система надає весь спектр спеціальних процедур для виконання традиційних операцій на початку і в кінці навчального року, зокрема, переведення учнів у наступні класи, формування атестатів і групове занесення нових учнів у базу даних за допомогою операцій імпорту даних.
Система передбачає активний обмін електронною інформацією з такими офісними програмами, як MS Word і MS Excel. Користувачі отримують знайомий зручний інтерфейс і можливість імпорту/експорту, копіювання і публікації шкільних даних у документах. А саме програмне забезпечення може використовуватися як у середніх школах, так і в районних (міських) відділах освіти для формування зведених звітів на основі інформації, яка надходить зі шкіл. Таким чином система створює передумови для розгортання єдиної інформаційної управлінської комп’ютерної мережі міста, яка дозволить запровадити електронний обмін інформацією між школами та управлінням освіти.
Отже, ефективне визначення та аналіз вимог до проекту, дозволив розробити систему, яка допоможе досягти реальної інформатизації навчального закладу, необхідність якої стає все більш відчутною в сучасному інформаційному суспільстві.
Замовити презентацію до роботи можна тут!
Список використаних джерел
1. Бабаєв В. М. Прийняття рішень: Конспект лекцій / В. М. Бабаєв. – Харків: ХНАМГ, 2007. – 185 с.
2. Беркун С. Искуство управления ІТ-проектами / Скотт Беркун. – СПб.: Питер, 2007. – 400 с.
3. Буч Г. UML. Классика CS. 2–е изд. / Г. Буч, А. Якобсон, Дж. Рамбо. / Пер. с англ.; Под общей редакцией проф. С. Орлова – СПб.: Питер, 2006. – 736 с.
4. Буч Г. Язык UML. Руководство пользователя = The Unified Modeling Language user guide / Грaди Буч, Джеймс Рамбо, Айвар Джекобсон. – 2. – М., СПб.: «ДМК Пресс», «Питер», 2004. – 432 с. – ISBN 5–94074–260–2.
5. Вендров А. М. CASE–технологии. Современные методы и средства проектирования информационных систем / А. М. Вендров. – М: Финансы и статистика, 1998. – 176 с.
6. Верес О. М. Технології підтримання прийняття рішень: Навч. Посібник – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2010. – 252 с. – (Серія “Консолідована інформація”).
7. Верес О. М. Алгоритм укладання розкладу навчальних зайнять у ВНЗ. // Вісник ДУЛП № 330. Кафедра ІСМ, Львів, 1998.
8. Ерофеев А. А. Интеллектуальные системы управления / А. А. Ерофеев, А. О. Поляков. – СПб.: Изд–во СПбГТУ, 1999 – 264 с.
9. Калянов Г. Н. CASE: Структурный системный анализ / Г. Н. Калянов. – М. – 1996.
10. Катренко А. В. Системний аналіз: підручник – Львів: “Новий світ –
11. Катренко А. В. Теорія прийняття рішень: підручник з грифом МОН / Катренко А. В., Пасічник В. В., Пасько В. П., – Львів: “Магнолія
12. Катренко А. В. Управління ІТ-проектами. [Книга 1. Стандарти, моделі та методи управління проектами]: [підручник]. – Львів: «Новий Світ-2000», 2011. – 550 с.
13. Кузнецов С. Д. Основы современных баз данных // Информационно-анали-тические материалы Центра информационных технологий / С. Д. Кузнецов. – [Електронне джерело]. – [Режим доступу]. – http://www.citforum.ru/index.html.
14. Кумсков М. Унифицированный язык моделирования UML и его поддержка в Rational Rose’98 – CASE–средстве визуального моделирования / М. Кумсков. – [Електронне джерело]. – [Режим доступу]. http://www.interface.ru.
15. Ларман Крэг Применение UML 2.0 и шаблонов проектирования = Applying UML and Patterns: An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and Iterative Development / Крэг Ларман. – 3–е изд. – М.: «Вильямс», 2006. – 736 с. – ISBN 0–13–148906–2.
16. Литвин В. В. Інтелектуальні системи / В. В. Литвин, В. В. Пасічник, Ю. В. Яцишин. – Львів: Новий Світ-2000, 2008. – 408с.
17. Литвин В. В. Технології менеджменту знань: навч. посібник – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2010. – 260 с.
18. Литвин В. В. Проектування інформаційних систем: навч. посібник / В. В. Литвин, Н. Б. Шаховська. – Львів: “Магнолія
19. Мальцев Н. Г. Основы оптимального управления процессом автоматизированного проектирования / Н. Г. Мальцев, Н. В. Мицук. – М.: Эн. ат. изд, 1990.
20. Месарович М. Общая теория систем: Математические основы / М. Месарович, Я. Такахара. – М.: Мир, 1978. – 310 с.
21. Нікольський Ю. В. Дискретна математика / Ю. В. Нікольський, В. В. Пасічник, Ю. М. Щербина – Львів: Магнолія Плюс, 2007. – 608 с.
22. Пасічник В. В. Організація баз даних та знань / В. В. Пасічник, В. А. Резніченко. – Київ: BHV „ПИТЕР”, 2006. – 460 с.
23. Пиннингс И. Новая технология и организационные структуры / И. Пиннингс и др. – М.: Экономика, 1990.
24. Самофалов К. Г., Симоненко В. П. Автоматизация составления расписания в вузе // Методические разработки. К., 1972.
25. Смит А. Б. Реляционные, древовидные и объектно–ориентированные базы данных / А. Б. Смит // MSM–бюллетень, 1997. – №5. – с. 19-28.
26. Фаулер М. UML в кратком изложени / М. Фаулер, К. Скотт. – М.: Мир. – 1999, 340 с.
27. Яцишин Ю. В., Чип І. Є. Математична модель планування навчального процесу у вищому навчальному закладі: постановка задачі // Вісник ДУЛП № 330. Кафедра ІСМ, Львів, 1998.