Курсова робота Числове моделювання та аналітичне дослідження відділу менеджерів з продажу товарів як системи масового обслуговування
Код роботи: 5374
Вид роботи: Курсова робота
Предмет: Моделювання й оптимізація об’єктів управління
Тема: Числове моделювання та аналітичне дослідження відділу менеджерів з продажу товарів як системи масового обслуговування
Кількість сторінок: 51
Дата виконання: 2017
Мова написання: українська
Ціна: 450 грн
Вступ
Розділ 1. Аналітичне дослідження діяльності відділу менеджерів з продажу товарів як системи масового обслуговування
1.1. Постановка задачі
1.2. Теоретичні основи дослідження діяльності відділу менеджерів як системи масового обслуговування
1.2.1. Вхідний потік вимог на обслуговування
1.2.2. Канали (прилади) обслуговування
1.2.3. Черга заявок
1.2.4. Потік заявок
1.2.5.Черги вільних каналів
1.3. Аналітичні розрахунки
Розділ 2. Числове моделювання відділу менеджерів як системи масового обслуговування
2.1. Принципова схема n-канальної системи масового обслуговування
2.2. Модель системи
2.3. Організація оптимізаційного експерименту моделі
2.4. Організація презентації результатів симуляційного експерименту моделі
2.5. Результати оптимізаційного та симуляційного експериментів
Висновки
Список використаної літератури
Додатки
На сьогоднішній день, під час дослідження операцій неодноразово доводиться стикатися з системами, які призначені для необмеженого використання при вирішенні однотипних завдань. Процеси, що виникають при цьому отримали назву процесів обслуговування, а системи – систем масового обслуговування (СМО).
Кожна СМО складається з певного числа обслуговуючих одиниць (приладів, пристроїв, пунктів, станцій), які називаються каналами обслуговування. Каналами можуть бути лінії зв'язку, робочі точки, обчислювальні машини, продавці та ін. За кількістю каналів СМО підрозділяють на одноканальні і багатоканальні.
Заявки надходять у СМО звичайно не регулярно, а випадково, утворюючи так званий випадковий потік заявок (вимог). Обслуговування заявок також триває якийсь випадковий час. Випадковий характер потоку заявок і часу обслуговування призводить до того, що СМО виявляється завантаженою нерівномірно: в якісь періоди часу накопичується дуже велика кількість заявок (вони або стають в чергу, або залишають СМО не обслуженими), в інші ж періоди СМО працює з недовантаженням або простоює.
Мета даної роботи полягає в тому, щоб засобами AnyLogic побудувати імітаційну модель, яка б дозволяла досліджувати ефективність роботи відділу менеджерів при зміні вхідних параметрів.
Об’єктом дослідження курсової роботи є діяльність відділу менеджерів з продажу товарів.
Предметом – математичні методи і моделі, що дозволяють створювати та досліджувати імітаційні моделі.
Для досягнення поставленої мети необхідно виконати ряд завдань:
- здійснити постановку задачі;
- розкрити теоретичні основи дослідження відділу менеджерів як системи масового обслуговування;
- провести аналітичні розрахунки;
- навести принципову схему n-канальної системи масового обслуговування;
- створити імітаційну модель системи;
- здійснити організацію оптимізаційного експерименту моделі;
- розробити презентацію результатів симуляційного експерименту моделі;
- описати результати числового моделювання.
У даній курсовій роботі розглянуто діяльність відділу менеджерів як системи масового обслуговування.
З результатів аналізу діяльності зазначеного підрозділу встановлено, що він є багатоканальною СМО без обмеження на довжину черги, але з обмеженим часом очікування.
Аналітичне дослідження діяльність відділу менеджерів як системи масового обслуговування показало, що вигідніше коли буде працювати два менеджера, оскільки простою не буде і підприємство може заощадити 200 грн. на день.
Для перевірки результатів аналітичних розрахунків було розроблено імітаційну модель діяльності бухгалтерії підприємства в системі AnyLogic.
Імітаційні прогони проілюстрували, що робота двох менеджерів майже така ж ефективна як і робота двох касирів. Результати майже співпали із аналітичними розрахунками.
Зазначену модель можна використовувати на підприємствах, у аудиторських фірмах.
Удосконалити модель можливо за декількома варіантами, а саме змінити кількість осіб у відділі, щоб результати моделі були більш реальними. Також можливо внесення змін до умови і завдання курсової роботи.
1. Исследование операций в экономике: учеб. пособие / Е. В. Зандер, В. П. Злодеев, Л. И. Мошкович, А. Р. Семёнова. — Сибирский федеральний ун-т. Красноярск: 2007. – 202 с.
2. Карпов Ю. Г. Имитационное моделирование систем. Введение в моделирование с AnyLogic 5 [Текст] / Ю. Г. Карпов. – СПб.: БХВ-Петербург, 2005. – 400 с.
3. Маликов Р. Ф. Практикум по имитационному моделированию сложних систем в среде AnyLogic 6 [Текст]: учеб. пособие / Р. Ф. Маликов. – Уфа: Изд-во БГПУ, 2013. – 296с.
4. Осоргин А. Е. AnyLogic 6 [Текст]: лабораторний практикум / А. Е. Осоргин. – Самара: ПГК, 2011. – 100 с.
5. Форрестер Дж. Основи кибернетики предприятия (индустриальная динамика) [перевод с англ.] / Дж. Форрестер. – М.: Прогресс, 1971. – 340 с.
6. Введение в математическое моделирование. Интернет–Университет Информационних Технологий [Електронний ресурс] / Режим доступа: http://www.intuit.ru/studies/courses/1020/188/info.
7. Имитационное моделирование систем бизнеса [Електронний ресурс] // Применение имитационного моделирования. – Режим доступа: http://www.gpss.ru/.
8. Примеры имитационных моделей [Електронний ресурс] // примеры имитационных моделей, построенных в среде AnyLogic. – Режим доступа: http://headwire.narod.ru/, www.runthemodel.com.
9. The AnyLogic Company [Електронний ресурс] // Офіційний сайт компанії AnyLogic – Режим доступа: anylogic.com.