Лабораторна робота №1, Знайомство з віртуальними організаціями
Код роботи: 1673
Вид роботи: Лабораторна робота
Предмет: Сучасні інтернет-технології
Тема: №1, Знайомство з віртуальними організаціями
Кількість сторінок: 11
Дата виконання: 2016
Мова написання: українська
Ціна: 200 грн
Мета лабораторної роботи: Ознайомитися з різними типами послуг, що надаються на сьогодні через Інтернет. Обрати напрямок діяльності віртуальної організації робочої групи.
Порядок виконання:
1. Кожна робоча група за погодженням з викладачем має вибрати один з напрямків діяльності віртуальних організацій з переліку (або інший):
Напрямок 5. Віртуальні платіжні системи на основі смарт-карток:
1) Interplat (www.interplat.com.ua)
2) Сберкарт (www.scserv.ru)
3) Mondex (www.mondex.com)
4) Visa Cash (www.visa.com)
2. Детально вивчити роботу декількох організацій обраного напрямку.
3. Виділити основні функціональні можливості, що надаються при віддаленій роботі клієнтам, працівникам, партнерам тощо.
4. Порівняти між собою 3 (4) організації за виділеними характеристиками, описати в таблиці (див. приклад нижче).
5. Проілюструвати за допомогою схеми та пояснити текстом взаємодію учасників віртуальної організації — компаній, клієнтів, партнерів, посередників (див. приклад нижче).
6. Оформити звіт та захистити перед викладачем.
Приклад виконання:
Для прикладу оберемо предметну область, пов’язану з організаціями, які надають можливість замовлення через Інтернет квитків на літаки.
Розглянемо 3 такі організації:
1) Lufthansa (рис. 1.1);
2) WebMoney Tour;
3) Germania Express (рис. 1.2).
Рис. 1 - Бронювання авіаквитків у системі Lufthansa
Рис. 2 - Пошук рейсів у системі Germania Express
Опис функціональних можливостей обраних віртуальних організацій подано в табл. 1.1.
Таблиця 1.1
Опис функціональних можливостей організацій
№ |
Характеристика |
Lufthansa |
WebMoney Tour |
Germania Express |
1 |
Посилання |
www.lcc.aqua.com.ua |
www.wmtour.ru |
www.gexx.de |
2 |
Регіон діяльності |
Підбір рейсів у будь-яку країну світу |
Поки що лише по країнах СНГ |
Країни Европи |
3 |
Можливості для клієнтів |
|||
3.1 |
Бронювання авіабілетів |
Он-лайн, e-mail, спілкування з оператором на сайті |
Он-лайн |
Он-лайн |
3.2 |
Оплата авіабілетів |
Готівка, безготівково, прийом платежів міжнародними платіжними картками систем Vіsa і Mastercard через систему «Портмоне» |
Лише через систему WebMoney, або готівкою кур’єру при доставці квитків |
Кредитною карткою (Eurocard, Vіsa); безготівково, роздруковується чек |
3.3 |
Інші |
— |
Бронювання турів, отелів |
Бронювання отелів, авто; карта для швидкого пошуку шляху |
4 |
Можливості для авіакомпаній |
Партнерство, реалізація квитків |
Партнерство, реалізація квитків |
Партнерство, Реалізація квитків |
5 |
Можливості для платіжних систем |
Партнерство, збільшення прибутків |
Партнерство, збільшення прибутків |
Партнерство, збільшення прибутків |
Таким чином, віртуальну організацію на Інтернет-ринку пасажирських авіаперевезень утворюють декілька типів суб’єктів (рис. 1.3):
- брокер-посередник (основа віртуальної організації);
- авіакомпанії;
- клієнти;
- платіжні системи.
Рис. 3 - Учасники віртуальної організації на Інтернет-ринку пасажирських авіаперевезень
Клієнти передають брокеру через Інтернет запит на потрібну кількість квитків на заданий час у певне місце тощо.
Брокер зв’язується через Інтернет з авіакомпаніями, які беруть участь у даній віртуальній організації та отримує інформацію щодо наявності у них квитків із заданими параметрами та їх цін. Аналізує отриману інформацію, ранжирує за критеріями та повідомляє клієнту. Після чого клієнт може вже безпосередньо замовляти квитки в обраної авіакомпанії та оплачувати їх зручним для себе способом, у тому числі через певну платіжну систему, яка є учасником даної віртуальної організації.
Завдання для перевірки знань
1. Дайте визначення поняття «електронна комерція».
2. У чому різниця між «електронною комерцією» та «електронним бізнесом»?
3. Що таке віртуальна організація?
4. Чи є віртуальною організацією віртуальний офіс? Віртуальний магазин? Віртуальний банк?
5. Які основні технології можуть використовуватися для створення віртуальної організації?