Распечатать страницу

Курсова робота Мистецтво японської гравюри

« Назад

Код роботи: 5795

Вид роботи: Курсова робота

Предмет: Образотворче мистецтво

Тема: Мистецтво японської гравюри

Кількість сторінок: 42

Дата виконання: 2019

Мова написання: українська

Ціна: 550 грн

Вступ

Розділ 1. Гравюра, історичний аспект

Розділ 2. Створення японської гравюри в мистецтві Японії

2.1. Особливості мистецтва Японії

2.2. Створення японської гравюри

2.3. Техніка виконання японської гравюри

Розділ 3. Вплив японського мистецтва на сучасність

Висновок

Список використаної літератури

Додатки

Актуальність теми: Мистецтво - одне з найважливіших і цікавіших явищ в життя суспільства, невід'ємна частина людської діяльності, що грає значну роль в розвитку не тільки окремої особи, але і суспільства. Суть мистецтва визначається тим, що воно є якнайповнішим і дієву форму естетичного усвідомлення навколишнього світу. Само собою мистецтво повинне було прийняти різноманітні форми щоб втілити всі ідеї думки, відчуття людей не у вигляді абстрактних понять, а у цілком конкретній формі. Існує величезна кількість абсолютно різних видів мистецтва, при чому кожен з них володіє своїй специфікою, ставить власні завдання і створює для їх вирішення свої засоби і прийоми. Всі мистецтва мають свою власну мову і певну своєрідність художніх можливостей.

Перші згадки про Японію Європа почула ще в епоху Середньовіччя, пізнавши її разом зі сміливими мандрівниками як країну нечуваною ввічливості і казкового багатства. Ці уявлення домінували і тоді, коли в XVII-XVIII століттях спочатку португальськими, а потім голландськими купцями та місіонерами були обнародувані численні факти з життя та історії цієї далекої для європейців країни. Сьогодні кожен може дізнатися з відповідних джерел, що Японія (на Японському мовою Ніхон) - це острівна держава, яка займає частину островів Японського архіпелагу приблизно на 3400 км вздовж східної частини Азіатського материка, омитому водами Тихого океану. Японія першою зустрічає сонце з-за морського горизонту й тому носить горде ім'я «Країна висхідного сонця ». Національний прапор чудово відображає це в зображенні червоного овалу сонця на тлі білого полотна.

Невгасаючим інтерес до Японії в наш час отримав новий імпульс у розумінні її ролі як єдиної в східному регіоні високорозвиненої капіталістичної країни, яка змушує рахуватися з собою і її неординарним культурним комплексом.

Витоки японської культури сягають корінням в глибоку старовину. Найкращі ранні твори мистецтва належать до IV-II тисячоліть до нашої ери.

Найбільш тривалим і найбільш плідним для Японського мистецтва був період Середньовіччя (IV-XIX ст.).

Японський народ створив багатоликий і незвичайний світ художніх образів і форм, в якому, мабуть, втілилася вся історія його життя, вірувань і суджень про прекрасне. Японцям найвищою мірою притаманне особливе почуття любові до природи, точніше відчуття зв'язку людини з настроями і ритмами навколишнього його світу, що характерно для японської культури.

Японська культура яскраво вирізняється своєю незвичайної багатогранністю на загальному фоні світової культури, й у західної видається дуже загадкової і незбагненною. І самі японці вважають, що й культури і філософію не можна зрозуміти не японцю, цього потрібно народитися японцем.

І все-таки щоб спробувати зрозуміти сутність, і особливості японських національних культурних традицій необхідно поринути у безмежний океан Східної філософії - Східної мудрості, з якою японська культура нерозривно поєднана.

Мета курсової роботи: вивчити та охарактеризувати зародження мистецтва японської гравюри в аспекті формування особливостей японської культури.

Предмет дослідження: історія та розвиток мистецтва японської гравюри.

Об’єкт дослідження: японська гравюра в історії мистецтва японського народу і культури Японії.

Отже, з всього згаданого вище можна було зрозуміти, що філософські вчення Сходу, зокрема Японії, становлять практично єдине ціле з культурою й іноді неможливо визначити межу зримо від Західних канонів, що вихованому на західні цінності й, майже можливо зрозуміти ту бездонну глибину у філософській думці Сходу, оцінити її вроду й багатогранність.

Японська культура, в силу цілого ряду історичних і географічних чинників у вищій ступеня самобутня. Кожного, хто знайомиться із нею, вражає надзвичайно високий художній смак, яких вона відзначено, оригінальність і тонкість її естетичних принципів.

Нажаль, така сторона японської культури, як образотворче мистецтво висвітлюється в експозиціях російських художніх музеїв і галерей далеко в обсязі, потрібного у тому, щоб задовольнити дійсний інтерес європейських глядачів до таємничого і загадкового мистецтву Японії.

В сьогоднішньої Японії мистецтво японської гравюри стало предметом естетичного споглядання, настільки ж як культурні цінності й далекого минулого - картини і скульптури, які у музеях. Оригінальна мистецтво японських гравюр, має стати новим імпульсом до подальшому вивченню культури наших японських сусідів та творчої підвалинами роздумів про проблеми естетики сьогодні.

1. А. Савельева. Мировое искусство. Мастера японской гравюры. «Кристалл», 2007. - 208 с.

2. Бродский В. Е. Японское классическое искусство. Очерки. Живопись. Графика. - М., 1969.

3. Габриель Фар-Бекер. «Японская гравюра» Издательство «Арт-родник», 2005.

4. Графика. Декоративное искусство. Т. 2 - М.: Сов. энциклопедия, 1986 (рос).

5. Эрмитаж за 200 лет. История и состав коллекций. - Л.: Сов. художник, 1966, тираж 20 500, - с. 54-60 (рос).

6. Звонцов В., Шистко В. Офорт. Техника. История. - СПб: Аврора, 2004. (рос).

7. Кацусика Хокусай. 36 видов Фудзи. 100 видов Фудзи. - Москва: СЗКЭО «Кристалл», Оникс, 2006 г.

8. Михаил Успенский. Издательство Аврора, Санкт-Петербург. 2004. - 64 с.

9. Парыгин А. Б. Искусство шелкографии. ХХ век (история, феноменология. техники, имена). - СПб, - 2010, - 304 с. ил. (рос).

10. Поляков Европейская тиражная графика от Гойи до Пикассо. - Москва, 2002. - 284 с. (рос).

11. Очерки по истории и технике гравюры. - Москва: Изобразительное искусство, - 1987. (рос).

12. Флекель М. И. От Маркантонио Раймонди до Остроумовой-Лебедевой. Очерки по истории и технике репродукцтонной равюры 16-20 вв. - М.: Искусство, 1987 (рос).

13. Популярная художественная энциклопедия. Архитектура. Живопись. Скульптура.

14. Японская гравюра. - Москва: Арт-Родник, Taschen, - 2005 г.

15. Lambourne Lionel. Japonisme: Cultural Crossings Between Japan and the West. 16. London, New York: Phaidon Press, 2005. ISBN 0-7148-4105-6.

17. Newland Amy Reigle. The Hotei Encyclopedia of Japanese Woodblock Prints. Amsterdam: Hotei Publishing, 2005. ISBN 90-74822-65-7.

18. Roni Uever, Susugu Yoshida (1991) Ukiyo-E: 250 Years of Japanese Art, Gallery Books, 1991, ISBN 0-8317-9041-5.

19. Yamada Chisaburah F. Dialogue in Art: Japan and the West. Tokyo, New York: Kodansha International Ltd., 1976. ISBN 0-87011-214-7.

20. Smith Henry D. II Hokusai: One Hundred Views of Mt. Fuji. - Нью Йорк: George Braziller, Inc., 1988. - ISBN 0807611956.

21. Seiji Nagata Hokusai: genius of the Japanese Ukiyo-e. - Токіо: Kodansha International, 1999. - С. 96. - ISBN 9784770024794.