Курсова робота Французький мюзикл на рубежі ХХ-ХХІ століть: особливості жанру на прикладі «Нотр-Дам де Парі» Р. Коччіанте – Л. Пламондона та «Ромео і Джульєтти» Ж. Пресгурвіка
Код роботи: 5786
Вид роботи: Курсова робота
Предмет: Історія світової музики
Тема: Французький мюзикл на рубежі ХХ-ХХІ століть: особливості жанру на прикладі «Нотр-Дам де Парі» Р. Коччіанте – Л. Пламондона та «Ромео і Джульєтти» Ж. Пресгурвіка
Кількість сторінок: 32
Дата виконання: 2019
Мова написання: українська
Ціна: 400 грн
Вступ
1. Мюзикл
1.1. Витоки мюзиклу
2. Жанр мюзикла у Франції
2.1. Становлення жанру
2.2. Специфіка жанру
3. «Собор Паризької Богоматері»
3.1. Історія створення. Національні версії
3.2. Сюжет
3.3. Пісні
3.4. Відмінності сюжету мюзиклу и роману
4. «Ромео і Джульєтта»
4.1. Історія створення та трактовка літературної першооснови
4.2. Сюжет
4.3. Відмінності постановок
Висновок
Список використаних джерел
Актуальність теми роботи. У сучасному світі жанр мюзиклу з кожним роком стає все популярнішим. Починаючи з 1960-х рр. мюзикл, котрий спочатку вважався виключно американським жанром, послідовно «завойовує» Європу, потім Росію, а після і країни Азії.
Спочатку європейські театри приймали у себе американські мюзикли. Але з 1985 року, коли на лондонській сцені відбулася прем'єра французької постановки «Знедолених» за мотивами однойменного роману В. Гюго, англо-американська монополія в цьому жанрі припинилася. За останні роки у Франції було створено більше десятка мюзиклів, велика частина яких була переведена і поставлена в інших країнах. У зв'язку з цим позначилася нова тенденція в галузі театрального мистецтва - досвід не тільки американських, але і французьких авторів мюзиклів використовується за кордоном для створення оригінальних творів (наприклад, «Monte-Cristo» в Росії). Можна говорити про те, що європейські, зокрема, французькі, мюзикли здатні гідно конкурувати з бродвейськими спектаклями.
У сучасній системі театральних жанрів мюзикл займає одну з лідируючих позицій. Науковий підхід до його вивчення важливий для подальшого розвитку театрального мистецтва.
Ступінь розробленості проблеми. Незважаючи на те, що жанр мюзиклу існує вже досить давно, робіт, присвячених йому, не так багато. В основному дослідження стосуються жанру мюзиклу в цілому, про американський мюзикл йдеться у зв'язку з народженням нового жанру, а європейські постановки лише згадуються. З найбільш популярних робіт варто згадати такі, як «Про мюзикл» Е. Кампуса, «Від водевілю до мюзиклу» Т.Н. Кудінової, дослідження М. Грінберга і М.Є. Тараканова, А.Н. Бурцева, Н.І. Єнукідзе та інші.
Об'єкт дослідження - процес розвитку і становлення мюзиклу як жанру.
Предмет дослідження - історія мюзиклу у Франції.
Мета роботи - проаналізувати процес розвитку і становлення мюзиклу у Франції.
Поставлена мета зумовила завдання дослідження:
- вивчити історичні передумови виникнення жанру мюзиклу;
- проаналізувати жанри, що стали основою для мюзиклу;
- порівняти особливості мюзиклу в США і в Європі;
- проаналізувати процес становлення жанру мюзиклу у Франції;
- виділити особливості французького мюзиклу (на прикладі таких популярних вистав, як «Romеo et Juliette: de
Мюзикл - жанр відносно молодий, популярний, активно розвивається, в кожній країні має свої особливості.
Сучасний мюзикл - це твір синтетичний, що увібрав окремі риси таких давно існуючих театральних жанрів, як баладна опера, «театр менестрелів», екстраваганца, бурлеск, водевіль, ревю, оперета.
Мюзикл повинен впливати на глядачів не тільки музикою і текстом, але кожним рухом акторів; адже руху, міміка і жести виконавців сприяють розкриттю характерів персонажів.
Відзначимо, що американські мюзикли - це скоріше ретельно зрежисоване шоу, розважальне комерційне підприємство, що представляє глядачам красиву картинку: нескладна інтрига, популярні пісенні мотиви, актори з приємною зовнішністю, яскраві костюми, ефектні декорації і сучасні спецефекти.
У свою чергу, європейські постановки, не володіючи, можливо, настільки значним бюджетом, підкуповують щирістю інтонацій, талантом акторів, які представляють своїх персонажів не як «маску», а як живу людину з її бажаннями, стражданнями, болісними суперечностями, гострою соціально-філософською проблематикою, яка зачіпає серця навіть сучасного вибагливого глядача. Шанувальники відзначають, що в цих спектаклях «є такий трагізм і душа, які змушують глибоко задуматися, а іноді і щось поміняти в житті».
На жаль, доводиться визнати, що в сучасному світі відбувається тотальна уніфікація. І на зміну перш камерним, тонким європейським творам приходить масовий, яскравий, комерційно успішний продукт. Все частіше люди губляться за витонченими костюмами, грандіозними декораціями, лазерними шоу. Залишається розважальна частина, а моменти, звернені до душі і серця глядачів, які змушують їх співпереживати героям, замислюватися над своїм життям і життям усього світу, відходять на другий план, як занадто «важкі» для сприйняття.
Залишається сподіватися, що процес уніфікації вдасться зупинити, і світ побачить ще не одне дійсно якісне, інтелектуальне твір, не позбавлене самобутнього характеру, яке буде цікаво суспільству.
1. Арто А. Театр і його двійник. - М., 1993.
2. Бояджиев Г. Н., Дживелегов А. К. Історія західноєвропейського театру. - М., 1991.
3. Бурцева А. Н. Витоки мюзиклу. Соціокультурний аналіз // Ломоносовський читання 2003.
4. Волинців А. В. Азбука жанру // Театр. 1967. - № 9.
5. Сайт композитора і музикознавця Сергія Долгушина. Лекція 1. Режим доступу: http://www.dolgushin.com/downloads/students/musical_01.htm.
6. Сайт композитора і музикознавця Сергія Долгушина. Лекція 2. Режим доступу: http://www.dolgushin.com/downloads/students/musical_02.htm.
7. Сайт композитора і музикознавця Сергія Долгушина. Лекція 3. Режим доступу: http://www.dolgushin.com/downloads/students/musical_03.htm.
8. Словники і енциклопедії - інтернет-портал. Режим доступу: Http://dic.academic.ru/dic.nsf/enc1p/31866.
9. Театральна бібліотека: п'єси, книги, статті, драматургія. Режим доступу: http://biblioteka.teatr-obraz.ru/node/5118.
10. http://files.school-collection.edu.ru/dlrstore/b2a15c03-fc5a-322b-2b1b-5f01767728e6/1010534A.htm.
11. http://musicals.ru/world/world_musicals/romeo_juliette.
12. https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BE_%D0%B8_%D0%94%D0%B6%D1%83%D0%BB%D1%8C%D0%B5%D1%82%D1%82%D0%B0_%28%D0%BC%D1%8E%D0%B7%D0%B8%D0%BA%D0%BB%29.
13. Шабаліна Т. Мюзикл // Енциклопедія Кругосвет. Режим доступу: http://www.krugosvet.ru/enc/kultura_i_obrazovanie/teatr_i_kino/MYUZIKL.html?Page=0,0.