Распечатать страницу
Главная \ База готовых работ \ Готовые работы по гуманитарным дисциплинам \ Политическая история Украины \ 4285. Курсова робота Студентські рухи, як каталізатор змін в Україні

Курсова робота Студентські рухи, як каталізатор змін в Україні

« Назад

Код роботи: 4285

Вид роботи: Курсова робота

Предмет: Політична історія України

Тема: Студентські рухи, як каталізатор змін в Україні

Кількість сторінок: 42

Дата виконання: 2018

Мова написання: українська

Ціна: 350 грн

ВСТУП

РОЗДІЛ 1. ЗАРОДЖЕННЯ ТА РОЗВИТОК СТУДЕНТСЬКОГО РУХУ В ПЕРІОД КРИЗИ РАДЯНСЬКОЇ СИСТЕМИ

1.1. Молодіжні організації

1.2. Голодування студентів

РОЗДІЛ 2. СТУДЕНТСЬКІ РУХИ В НЕЗАЛЕЖНІЙ УКРАЇНІ

2.1. Студентські протести, як прояв громадської позиції

2.2. «Помаранчевій революції» та студенство

2.3. Студенство як основна рушійна сила «Революції гідності»

ВИСНОВКИ

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

ДОДАТКИ

В боротьбі виростає сила.

Симон Петлюра

Актуальність теми дослідження. Студентська молодь у всі часи була каталізатором змін в Україні. Зокрема саме студенти першими виступили за демократичні права і свободи, а згодом і за відокремлення України від СРСР та становлення її як демократичної держави. На даний час ми також можемо спостерігати за активними діями молоді в економічному, соціальному, культурному та політичному житті країни, тому я вважаю тему дослідження актуальною та цікавою. Мій вибір теми зумовлено подіями сьогодення та особистим інтересом до студентських рухів і їх значення.

Мета дослідження. Дослідити зародження та розвиток студентського руху в період кризи радянської системи 1980-х років, розглянути студентські рухи в незалежній Україні. Оцінити вклад студентської молоді в державо творчих процесах України.

Завдання дослідження:

1. Дослідити причини і наслідки студентських рухів 1980-х років, «Революції на граніті».

2. Охарактеризувати участь студентів у «Помаранчевій революції», «Революції гідності» та студентські протести.

3. Підвести підсумки і визначити значення студентів у житті країни.

Об’єкт і предмет дослідження. Об’єкт дослідження вплив студентів на зміни в Україні, діяльність молодіжних організацій. Предмет дослідження студентські рухи 1980-х років та сьогодення.

Хронологічні рамки. Хронологічні рамки охоплюють період з 1980-х років до сьогодення.

Територіальні рамки. Територіальні рамки включають в себе всю територія України.

Методологічна основа. В ході написання роботи будуть використовуватися такі методи: аналіз, синтез, порівняння, характеристика.

Наукова новизна. Полягає в тому щоб по новому поглянути на діяльність студентської молоді,підсумувати та оцінити вклад студентської молоді в державо творчі процеси України з точки зору сучасних демократичних ідей європейської інтеграції в суспільстві, вплив конкретної людини чи соціальної групи на хід історії.

Прожити студентське життя – це заповітна мрія, яка не покидає кожного школяра і світить перед ним маяком. Студентські роки асоціюються завжди з такими чарівними словами, як перша любов, веселощі і молодістю. Можна лише заздрити тим, хто удостоївся щастя пройти цей шлях і відчути всі радощі студентського життя.

При згадках про студентів часто проглядається прирівнювання студентського життя до безконтрольного розгулу і безвідповідальної поведінки. Українські студенти доводять протилежне показуючи, що вони не лише не є пасивною проблематичною ланкою суспільста, а й активно приймають участь у його творенні, свідомо вважаючи себе творцями свого майбутнього і майбутнього своєї держави.

В результаті дослідження зародження та розвитку молодіжних організацій в період кризи радянської системи в 1980-х роках мною були зроблені висновки, що складності в економіці країни і як наслідок від цього погіршення життєвого рівня, значної частини населення, політична боротьба між різними гілками влади на вищому рівні, спровокували в кінці 80-х років, кількісне збільшення молодіжних об´єднань, що можна вважати важливим чинником громадської активності молодих людей, бажанням брати участь в управлінні суспільними справами в 80-х роках.

Наслідком цих подій можна вважати «Революцію на граніті», яка відбулась 2 жовтня 1990 року. Революція це приклад того, що активній, патріотично налаштованій студентській молоді (основними учасниками і організаторами акції були студенти) вдалося замислити, організувати та успішно завершити акцію, яка була найуспішнішою акцією з часів боротьби за незалежність. Тобто це приклад того, що Україна боролася і постійно перебувала в контраргументації до московських істориків і політологів. Але, на жаль, через зраду депутатів від опозиції українська «оксамитова революція» так і не була доведена до логічного завершення.

Наступним завданням мого дослідження було охарактеризувати революції, що сколихнули вже сучасну незалежну та демократичну Україну. Першою революцією в історії незалежної України була «Помаранчева революція». Приводом до неї стали фальсифікації на президентських виборах 2004 року. Активними учасниками революції були студенти, вони, як свідомі громадяни, стали першими, хто вийшов на майдан Незалежності, розуміючи що якщо один раз дозволити владі обдурити свій народ вона робитиме це і надалі. Отже, перемога в «Помаранчевій революції» безумовно не обійшлась без участі студенства, молоді. Активні, цілеспрямовані вони хотіли змін і не лише в «помаранчевому» 2004р., студенство завжди було рушійною силою починаючи з початку свого існування і до сьогодення.

Наступною революцією, яку я досліджувала і яка сколихнула всю Україну була «Революція гідності». Це була дійсно справжня революція, яку, я вважаю, можна прирівняти до Великої французької революції, бо вона так само перевернула Україну, як колись у свої часи змінилась Франція. Ще однією спільною рисою можна вважати те, що обидві революції, на жаль, були криваві і в них загинуло чимало людей. Мене цікавила саме участь студентів в «Революції гідності».

В результаті дослідження, я можу з впевненість сказати, що без студентської молоді, цих безстрашних молодих людей, які були готові відстоювати справедливість навіть ціною власного життя, революція не була б вдалою, а можливо і взагалі б не почалась. Адже ми пам’ятаємо, що саме студенти, за прикладом своїх попередників, першими вийшли на майдан Незалежності з гаслом «Україна – це Європа». Таким чином, ми бачимо, щостудентство, яке було мотором протестних акцій, змусило змінюватися усе суспільство. Саме молодь розбудила країну, саме вона стала каталізатором Майдану. І саме на ній лежить найбільша відповідальність за майбутнє країні.

Також мені було цікаво, чи активні студенти в повсякденному житті, а саме чи відстоюють вони свої права в навчальних закладах, тому я вирішила дослідити і це питання в своїй роботі. Результат виявився позитивним. В ході дослідження мною були зроблені висновки, що студенти активно приймають участь в самоврядуванні навчальних закладів, відстоюють свої права, можуть в разі чого організувати акцію протесту і законним та мирним шляхом відстоювати свої позиції. Також, приємним висновком було те, що керівництво закладів в більшості прислуховується до своїх вихованців і враховує їхню думку.

Отже, студенти справді є каталізатором змін в Україні, вони саме ті молоді та креативні люди, які будують незалежну та демократичну Україну. Саме з них варто брати приклад, і я вважаю, що ми повинні пишатися тим, що молоде покоління нашої держави - це свідомі громадяни, яким небайдужа доля України.

1. Бебик В. І. Історія формування державної молодіжної політики в Україні / В. І. Бебик, О. І. Ребкало, М. С. Яременко. // Столиця. – 1997. – №18. – С. 34.

2. Бекешкіна І. Майдан був Революцією Гідності, але усіх цілей і досі не виконав / Ірина Бекешкіна. // Правда. – 2015. – №9. – С. 13.

3. Головенько В. А. Український молодий рух: історія та сьогодення / Володимер Анатолієвич Головенько. // Правда Укаїни. – 1997. – №45. – С. 26 – 45.

4. Грамотнєв В. Революція та гідність / Віталий Грамотнєв. // НоСЕП. – 2015. – №32. – С. 17.

5. Григоренко Т. А. Молодіжний рух України: історія та сучасність. / Тарас Анатолієвич Григоренко. // Столиця. – 1999. – №62. – С. 68 – 107.

6. Громенко С. Перший Майдан. 25 років Революції на граніті / С. Громенко, Л. Бондарук. // «Дзеркало тижня. Україна». – 2014. – №41. – С. 4.

7. Дацюк С. Революція Гідності – два роки після початку [Електронний ресурс] / Сергій Дацюк // Українська правда. Блоги. – 2015. – Режим доступу ресурса: http://blogs.pravda.com. ua/authors/datsuk/564eefdd68ef5/.

8. Єригін О. П. Особливості формування і діяльності студентських громадсько-політичних об’єднань в умовах становлення багатопартійності в Україні / Олег Петрович Єригін. // Кентавр. – 1992. – №43. – С. 16.

9. Завальнюк О. В. Перша річниця Революції Гідності: підсумки та перспективи / Олексій Васильович Завальнюк. // Вісник. – 2015. – №109. – С. 23 – 93.

10. Задорожна Д. Помаранчева Революція. Причина і результат / Дарина Задорожна. // ХайВей. – 2008. – №6. – С. 84.

11. Зисельс Й. Чи перемогла Революція Гідності? / Йосип Зисельс. // Буревісник. – 2015. – №51. – С. 10.

12. Зінченко О. Революція на граніті: нас можна назвати циніками, які готові загинути за ідею / Олександр Зінченко. // Українська правда. – 2013. – №148. – С. 86 – 93.

13. Коляка А. А. Студентський рух в Україні (кінець 80-х – початку 90-х рр.) / Антон Андрійович Коляка. // Наукова думка. – 1996. – №31. – С. 31 – 78.

14. Коркач Д. М. Студентські протести 2011: статистичні дані / Д. М. Коркач, В. Д. Іщенко. // Освіта. – 2012. – №72. – С. 56.

15. Корнієвський О. А. Український молодіжний рух: історія та сьогодення / Олександр Анатолієвич Корнієвський. // Громада. – 1994. – №59. – С. 26 – 45.

16. Косичка В. Д. Виклики історії: Революція гідності. / Володимер Дмитрович Косичка. // Історик. – 2015. – №41. – С. 2 – 6.

17. Лук'янюк В. Помаранчева революція / Володимир Лук'янюк. // Лише факти. – 2015. – №22. – С. 3.

18. Любка А. Євромайдану – рік: радісні й невтішні висновки про українську революцію та її наслідки / Андрій Любка. // Сезон. – 2015. – №54. – С. 15.

19. Лялька Т. Київ, «Революція гідності» / Тетяна Лялька. // Мрія. – 2015. – №91. – С. 8.

20. Магрицька І. О. Революція гідності: рік по тому / Ірина Олександрівна Магрицька. // Море. – 2015. – №73. – С. 76.

21. Манойленко І. А. Помаранчева революція / Ірина Анатолівна Манойленко. // Історична Правда. – 2010. – №21. – С. 32.

22. Полюхович Д. Стаття про студентське голодування 1990 року / Дмитро Полюхович. // Громадянин. – 1991. – №14. – С. 10 – 17.

23. Помаранчева революція. Мої спогади... [Електронний ресурс]. – 2011. – Режим доступу до ресурса: http://politiko. ua/blogpost12457.

24. Прокопчук Н. О. Революція Гідності – подвиг українського народу! / Наталія Олександрівна Прокопчук. // Водограй. – 2015. – №16. – С. 8.

25. Солов’яненко А. "Революція гідності" в Україні відбулася, тепер час Еволюції гідності у нашій свідомості / Анатолій Солов’яненко. // Корреспондент. net. – 2014. – №78. – С. 7.

26. Хмельовська О. Д. Ми знаємо свої права / Оксана Дмитрівна Хмельовська. // Тиждень. – 2010. – №48. – С. 23 – 32.

27. Чайковська В. Фінал "Революції гідності". Політики та експерти про уроки та підсумки Майдану / Віолетта Чайковська. // Разом. – 2015. – №81. – С. 6.

28. Шамайда Т. Помаранчева революція і Євромайдан: відмінності, що можуть коштувати перемоги / Тарас Шамайда. // Фрагмент. – 2013. – №91. – С. 25 – 56.

29. Шафранський О. М. Нове покоління незалежної України / Олег Мирославович Шафранський. // Майстерня. – 2001. – №10. – С. 187.

30. Якушик М. В. Молодіжний рух та політичні об’єднання в сучасній Україні / М. В. Якушик, Ю. М. Колесникова. // Маестро. – 1992. – №83. – С. 123.