Сценарій проведення уроку Обережно: Вогонь! Друг чи ворог?
Код роботи: 3886
Вид роботи: Сценарій проведення уроку
Предмет: Виховна робота класного керівника
Тема: Обережно: Вогонь! Друг чи ворог?
Кількість сторінок: 5
Дата виконання: 2017
Мова написання: українська
Ціна: безкоштовно
Презентація на тему: "Обережно: Вогонь! Друг чи ворог?" можна замовити тут!
Урок проводиться з допомогою тематичного теоретичного матеріалу, а також наочної презентації по темі.
Вчитель 1: З давніх давен вогонь служив людині. Я вважаю, що вогонь людині друг. Він зігріє в холод, нагодує в голод. Вогонь завжди потрібний людині, бо він дає тепло і світло. Без вогню людині жилося б важко. Жодного дня ми не можемо обійтися без нього. Тому людина приручила його.
Вчитель 2: Але, якщо він потрапив у невмілі руки, то може стати грізним ворогом.
Отже, сьогодні на уроці ми поговоримо про вогонь, про наслідки вогню - пожежу, причини її виникнення, правила пожежної безпеки, будемо вчитись правильно діяти під час пожежі, перемагати її.
Вчитель 1: Дійсно, вогонь – є другом людини, і в той же час і ворогом. Найстрашніша у світі стихія, тому що вона практично нічого живим не залишає на своєму шляху. Створюється надзвичайно висока температура, від якої все спалахує, вода миттєво випаровується, а вогонь усе спопеляє. Поширюється їдкий дим, що наповнює всі приміщення і не дає дихнути, бо наповнює легені чадним димом. Це дуже страшна стихія, з якою важко впоратися. Вогонь – це і ворог людини.
Іноді він виходить з-під контролю. Як тоді бути? Як з вогнем боротися, коли вже щось горить? Сьогодні ми з вами будемо вчитись діяти в тій чи іншій ситуації під час пожежі.
Вчитель 2: Пожежа — слово, що викликає тривогу, настороження, страх, біль. (Запитує дітей)
- Як ви думаєте, що таке пожежа?
Пожежа – це не контрольований процес горіння, який загрожує життю людей і тварин, знищує природні багатства і матеріальні цінності.
Вчитель 1: (Запитує дітей) А які причини виникнення пожежі? (Називає правильні відповіді)
- Аварії на підприємствах;
- підпали;
- від удару блискавки,
- виверження вулканів;
- самозаймання торфу.
Вчитель 1 та Вчитель 2 проводять фізкультхвилинку.
Вчитель 2: (Говорить вголос слова вірша, а Вчитель 1 в той час показує що потрібно робити).
На галявині вогнище
Полум‘я стелиться низько-низько(присідають)
Далі багаття розгорається(піднімаються)
І полум’я коливається( показують руками)
Ми взяли водичку прямо із кринички (нахил)
Полили, загребли (піднімаються)
І з галявини пішли. (імітують ходьбу)
Вчитель 1: Кожного дня на центральних пунктах зв'язку пожежної оборони лунають дзвінки. І поспішають червоні автомобілі до місць пригоди, щоб зберегти від вогню майно громадян, народне багатство, а нерідко — і життя.
- Щороку у світі трапляється близько 5 млн. пожеж.
- В Україні щодня трапляється 120 пожеж, у яких гине до семи чоловік.
Вчитель 2: Замисліться! Необережно кинутий сірник, увімкнений кип’ятильник, залишений без нагляду, білизна, яка сушиться над газовою плитою…Все це може привести до пожежі. І саме тоді, коли ви знатимете, як поводитись в тій чи іншій ситуації, ви впораєтесь з цим лихом – пожежею.
Вчитель 1: Розглянемо дії людей під час пожежі. Уявіть собі: Пожежа у сусідній квартирі багатоповерхового будинку. Що ви будете робити, якими будуть ваші дії?
(Слайд перемикають, коли усі діти висловлять свої пропозиції щодо ситуації)
1. Евакуація.
2. Виходити швидко, без метушні, паніки.
3. Не користуватися ліфтом.
4. Чітко виконувати накази, розпорядження дорослих.
5. Допомагати тим, хто потребує твоєї допомоги
Вчитель 2: 1-м пунктом того, що потрібно було зробити – це евакуюватися. (Запитує дітей) Хто знає, що таке евакуація?
(Слайд перемикають, коли усі діти висловлять свої пропозиції щодо ситуації)
- Що таке евакуація?
Евакуація — це організований вихід усіх людей з небезпечного місця на вулицю.
Вчитель 1: Діти, а чи знаєте ви, як та чим правильно гасити пожежі?
(Перемикаємо слайд після того, як діти відповіли на запитання)
1. Можуть бути використані пісок, земля, шматки грубого сукна, різні вогнегасники, вода.
2. Осередок пожежі закидають піском або землею за допомогою совка чи лопати, при цьому відбувається охолодження поверхні, що горить, зменшити доступ повітря до неї.
3. Вогнегасники охолоджують поверхню, яка горить, розбавляють концентрацію кисню в повітрі.
4. Якщо використовуємо сукно, то палаюча речовина ізолюється від доступу кисню і горіння припиняється.
5. Воду не можна застосовувати для гасіння легкозаймистих рідин (бензин, гас, масла), бо нагромаджуючись внизу цих рідин, вода збільшує поверхню горіння. Вода не зможе погасити і електроустановки під напругою.
Вчитель 2: Діти, а чи знаєте ви, Як допомогти людям, на яких загорівся одяг?
(Перемикаємо слайд після того, як діти відповіли на запитання)
1. Накрити покривалом. Але не з головою.
2. Качатись по землі, якщо покривала немає.
Вчитель 1: Діти, а чи знаєте ви, як потрібно правильно дихати під час пожежі?
(Перемикаємо слайд після того, як діти відповіли на запитання)
Багато дітей гине від отруйного диму, що утворюється від згорання синтетичних, пластмасових речей, побутової хімії та від гарячого повітря.
Отже, голову тримають ближче до підлоги (дим легший від повітря, тому він піднімається вгору), рот і ніс бажано затулити змоченою у воді хустиночкою (тканиною). Щоб не втратити в задимленому приміщенні орієнтир, пересуватись потрібно вздовж стін.(показують).