Практична робота №2, Сегментування ринку за групами споживачів
Код роботи: 5738
Вид роботи: Практична робота
Предмет: Маркетинг
Тема: №2, Сегментування ринку за групами споживачів
Кількість сторінок: 5
Дата виконання: 2017
Мова написання: українська
Ціна: безкоштовно
Мета: здобути навички статистичного дослідження ринкової ситуації споживачів банківських послуг в м. Києві.
Вихідні для розрахунків: Дані статистичних обстежень 50-ти споживачів послуг банку по сегментаційних перемінних: за територіальною ознакою, за рівнем доходів, за віком.
Етапи виконання роботи:
1. Побудувати матриці суміщення сегментів ринку.
2. Визначити кількість ринкових сегментів, на яких присутній банк.
3. Скласти сегментарний рейтинг ринкових пріоритетів банку.
4. Узагальнити отримані результати, визначитись з наявним положенням банку на ринку банківських послуг.
5. Сформулювати рекомендації менеджменту банку щодо перспективної маркетингової поведінки на цільових ринках.
Кожен етап роботи складається з номера етапу, розрахунків і висновків.
Індивідуальні завдання: варіант ринкової ситуації за сегментами а), в) (перша цифра двозначного номера варіанту) і с) (- друга цифра):
Варіант |
а) Сегментація за територіальною ознакою |
|
в) Сегментація за рівнем доходів, тис. $ |
|||||||
|
Печерськ |
Оболонь |
Подол |
Дарниця |
ДО 1 |
до 5 |
ДО 10 |
до 100 |
понад 100 |
|
|
Кількість споживачів |
Кількість споживачів |
||||||||
3 |
12 |
8 |
20 |
10 |
2 |
13 |
10 |
20 |
5 |
Варіан |
с) Сегментація за віком, |
Роки |
|||
|
до 20 |
до 30 |
до 40 |
до 50 |
понад 50 |
|
Кількість споживачів |
||||
3 |
2 |
14 |
15 |
8 |
11 |
1. Побудова матриць суміщення сегментів ринку (здійснюється довільним підбором цифр за дотримання балансу "шахматки").
Таблиця 1 - Суміщення сегментів а) і в)
а) Сегментація за територіальною ознакою |
в) Сегментація за рівнем доходів, тис. $ |
Разом |
||||
|
до 1 |
до 5 |
до 10 |
до 100 |
понад 100 |
|
Печерськ |
2 |
4 |
4 |
0 |
2 |
12 |
Оболонь |
1 |
3 |
0 |
2 |
2 |
8 |
Подол |
1 |
1 |
15 |
3 |
0 |
20 |
Дарниця |
2 |
0 |
0 |
3 |
5 |
10 |
Разом |
6 |
8 |
19 |
8 |
9 |
50 |
Таблиця 2 - Повне суміщення сегментів а), в) і с), (фрагмент)
а) Сегментація за територіальною ознакою і в) - за рівнем доходів |
с) Сегментація за віком, роки |
Разом |
||||
|
до 20 |
до 30 |
до 40 |
до 50 |
понад 50 |
|
Печерськ до 1 тис. $ |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Печерськ до 5 тис. $ |
0 |
4 |
0 |
0 |
0 |
4 |
Печерськ до 10 тис. $ |
0 |
0 |
0 |
4 |
0 |
4 |
Печерськ до 100 тис. $ |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Печерськ понад 100 тис. $ |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
2 |
Оболонь до 1 тис. $ |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
1 |
Оболонь до 5 тис. $ |
0 |
0 |
0 |
0 |
3 |
3 |
Оболонь до 10 тис. $ |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Оболонь до 100 тис. $ |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Оболонь понад 100 тис. $ |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Подол до 1 тис. $ |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Подол до 5 тис. $ |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
1 |
Подол до 10 тис. $ |
0 |
0 |
15 |
0 |
0 |
15 |
Подол до 100 тис. $ |
0 |
3 |
0 |
0 |
0 |
3 |
Подол понад 100 тис. $ |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Дарниця до 1 тис. $ |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Дарниця до 5 тис. $ |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Дарниця до 10 тис. $ |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Дарниця до 100 тис. $ |
0 |
0 |
0 |
0 |
3 |
3 |
Дарниця понад 100 тис. $ |
0 |
0 |
0 |
0 |
5 |
5 |
Разом |
2 |
14 |
15 |
8 |
11 |
50 |
2. Визначення кількості ринкових сегментів, на яких присутній банк.
Весь аналіз здійснюється за даними табл. 2. Надається попереднє узагальнення.
Кількість сегментів за даними таблиці = 15, найбільшими з яких є люди від 30 до 40 років що обслуговуються на території Подолу із доходом до 10 тис. $
Скласти сегментарний рейтинг ринкових пріоритетів банку.
Будуються таблиці, графіки, діаграми за обраними пріоритетами наявних сегментів, наприклад:
Таблиця 3 - Рейтинг сегментів за кількістю споживачів
Місце |
Сегмент |
Показник |
1 |
Подол до 10 тис. $ до 40 |
15 |
2 |
Дарниця понад 100 тис. $ понад 50 |
5 |
3 |
Печерськ до 5 тис. $ до 30 |
4 |
|
Печерськ до 5 тис. $ до 50 |
4 |
4 |
Оболонь до 5 тис. $ понад 50 |
3 |
|
Подол до 100 тис. $ до 30 |
3 |
|
Дарниця до 100 тис. $ понад 50 |
3 |
5 |
Печерськ понад 100 тис. $ до 50 |
2 |
|
Оболонь до 100 тис. $ до 30 |
2 |
|
Оболонь понад 100 тис. $ до 30 |
2 |
|
Дарниця до 1 тис. $ до 30 |
2 |
|
Печерськ до 1 тис. $ до 20 |
2 |
6 |
Оболонь до 1 тис. $ до 50 |
1 |
|
Подол до 1 тис. $ до 30 |
1 |
|
Подол до 5 тис. $ до 50 |
1 |
Узагальнити отримані результати, визначитись з наявним положенням банку на ринку банківських послуг.
Параметри пріоритетних сегментів вказують на те, що споживачами банківських послуг переважно є люди від 30 до 40 років що обслуговуються на території Подолу із доходом до 10 тис. $
Загальний стан банку можна охарактеризувати як задовільний, так як банк надає послуги всім віковим категоріям населення, та майже за всім спектром доходів, крім людей з доходом до 100 тис. $ на Печерську і Подолі, людей з доходом до 10 тис. $ на Оболоні і Дарниці, та людей з доходом понад 5 тис. $ на Дарниці.
Сформулювати рекомендації менеджменту банку щодо перспективної маркетингової поведінки на цільових ринках.
Засилля маркетингової служби банку слід зосередити на всіх територіях, а особливо на Дарниці, збільшивши кількість відділень банку на цих сегментах, більшу увагу приділяти молоді та студентам вікової групи споживачів до 20 років та людям до 50 років.