Распечатать страницу
Главная \ База готовых работ \ Готовые работы по экономическим дисциплинам \ Маркетинг \ 3823. Курсова робота Аналіз ринку, маркетинговий, фінансовий та виробничий план ТОВ «LinkUp»

Курсова робота Аналіз ринку, маркетинговий, фінансовий та виробничий план ТОВ «LinkUp»

« Назад

Код роботи: 3823

Вид роботи: Курсова робота

Предмет: Маркетинг

Тема: Аналіз ринку, маркетинговий, фінансовий та виробничий план ТОВ «LinkUp»

Кількість сторінок: 29

Дата виконання: 2011

Мова написання: українська

Ціна: безкоштовно

1. Резюме

2. Загальна характеристика підприємства

3. Аналіз ринку

3.1. Ринок збуту

3.2. Характеристика конкурентного середовища

3.3. Аналіз цін

4. План маркетингу

4.1. Характеристика кінцевих споживачів і задоволення їх вимог щодо продукції

4.2. Організація збуту

4.3. Рекламна кампанія

5. Виробничий план

5.1. Організація виробництва

5.2. Закупівля обладнання

5.3. Прогнозування обсягів продаж підприємства

5.4. Собівартість продукції

5.4.1. Розрахунок змінних витрат

5.4.2. Розрахунок постійних витрат

6. Фінансовий план

6.1. Прогнозування фінансових результатів

6.2. Розрахунок ефективності бізнес-плану

6.3. Оцінка ризиків і страхування

Висновки та пропозиції

Список використаних джерел

Додатки

1. Астахова / Маркетинг: Навчальний посібник/Харківський національний економічний університет. - X.: Вид. ХНЕУ, 2006. - 208 с.

2. Брассингтон Ф., Петтитт С. Основи маркетингу — Д. Баланс Бизнес Букс, 2007. - 768 с.

3. Котлер Ф. Маркетинг. Менеджмент — СПб.: Петербург 2003. - 800 с.

4. Скибінський С.В. Маркетинг: Підручник для студ. вищих навч. закл. / Львівська комерційна академія. — Л., 2000. — 640 с.

5. Примак Т.О. Маркетингові комунікації в системі управління підприємством. — К.: Експерт, 2001. — 384 с.

6. Нагапетьянц Р.Н. Маркетинг в сфере производства и обращения. — М.: ЮНИТИ-Дана, 2007 – 240 с.

7. Смит П., Бэрри К., Пулфорд А. Коммуникации стратегического маркетинга. — М.: ЮНИТИ. 2000. - 415 с.

8. Петруня Ю.Є., Маркетинг: Навч. посібник. — К.: Знання, 2007. - 325 с.

9. Парсяк В.И., Маркетинг: від теорії до практики: Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. — К.: Наукова думка, 2007. - 256с.

10. Шевчук, Д.А. Бизнес-планирование: учеб. пособие / Д.А. Шевчук. — Ростов н/Д.: Феникс, 2010. – 208 с.

1. Резюме

Засновником та керівником ТОВ «LinkUp» є Петров Петро Петрович.

Метою створення підприємства по виготовленню солодких напоїв є випуск якісної і натуральної продукції та отримання прибутку. Підприємство передбачає випуск солодких напоїв з подальшою оптовою реалізацією. Оптимальна організаційно-правова форма організації бізнесу – приватний підприємець. Це не тільки дозволить скоротити податкові виплати, а й спростить роботу підприємства і отримання деяких документів. Підприємство працюватиме з використанням найманої праці і з двозмінним режимом діяльності з 08-00 до 20-00 (без вихідних).

За рахунок помірних цін та реклами в обраному регіоні в нас є шанс конкурувати з досить сильними конкурентами на ринку. Весь асортимент продукції буде поділений за двома видами – 0,5 та 1,0 літра. Продукція продаватиметься гуртом та в роздріб. Розмаїття смаків приверне увагу споживачів. Хороше та дороге обладнання дозволить експлуатувати його на повну потужність не даючи збоїв.

Згідно фінансового плану, основними витратами підприємства за рік є витрати на рекламу, на устаткування, та витрати на заробітну плату працівникам. Враховуючи всі витрати, підприємство в силах погасити кредит за 9,8 місяців та отримати прибуток.

Таким чином, загальна вартість проекту складатиме 3 380 261 грн. Грошовий внесок засновника становить 3 230 261 грн, частка кредиту – 150 000 грн. На повну окупність проекту ТОВ «LinkUp» піде 10 років.

Щодо ризиків, можна з упевненістю сказати що серед потенційних факторів загрозою для підприємства може стати тільки соціальний ризик.

2. Загальна характеристика підприємства

Товариство з обмеженою відповідальністю «LinkUp» було засноване в грудні 2016р. і створене відповідно до Господарського та Цивільного кодексів, і інших нормативних актів України.

ТОВ «LinkUp» знаходиться за адресою – Україна, Івано-франківська обл., м. Коломия, вул. Лугова 69.

Майно підприємства складають виробничі і невиробничі фонди, а також інші цінності, вартість яких відображається в самостійному балансі підприємства.

Підприємство ТОВ «LinkUp»:

- самостійно здійснює господарську діяльність, розпоряджається прибутком;

- самостійно планує свою діяльність і визначає перспективи розвитку, виходячи з реального споживчого попиту, необхідності соціального забезпечення розвитку підприємства, підвищення особистого прибутку його працівників;

- несе повну відповідальність за дотримання кредитних договорів і розрахункових дисциплін;

- надає послуги з цін, встановлених самостійно або на договірній основі.

Джерела формування майна підприємства:

- грошові і матеріальні внески засновників підприємства;

- доходи, отримані від реалізації продукції;

- кредити банків і інших кредиторів;

- доходи від цінних паперів.

Підприємство по виготовленню солодких напоїв «LinkUp» буде надавати наступний перелік послуг, ємністю 0,5 та 1,0 л:

- «LinkUp» вишня, виноград;

- «LinkUp» ананас, ківі;

- «LinkUp» апельсин, маракуйя;

- «LinkUp» лимонад та прянощі;

- «LinkUp» ягідний коктейль;

- «LinkUp» мохіто;

- «LinkUp» лічі, манго;

- «LinkUp» банан полуниця.

Щоб отримати хороший дохід від продукції, обсяг продажу на підприємстві в базовому періоді повинен складати 200 000 шт.

Потреба в персоналі на заробітна плата відносяться до розрахунку постійних витрат. Загальна чисельність персоналу, зайнятого в основній та неосновній діяльності складає 16 осіб. Спеціалісти і службовці отримуватимуть в місять заробітну плату в розмірі 2 100 грн., робітники допоміжного виробництва – 1 800 грн., робітники основного виробництва – 2 600 грн.

Планується також придбати якісне обладнання за рахунок кредиту.

Завдяки рекламі, хорошим цінам, приємному смаку та великому обсягу продажу, виручка від реалізації складає 1 360 000 грн., прибуток в базовому періоді –200 000 грн. З урахуванням податку на прибуток в розмірі 36 000 грн., чистий прибуток буде складати 164 000 грн., це дозволить нам швидко погасити кредит та надалі працювати.

3. Аналіз ринку

Аналіз ринку — комплекс дій, спрямованих на вивчення усіх факторів, умов, ситуацій, які впливають на стан і розвиток ринку, на зміни його обсягів, структури, масштабу. Аналіз ринку здійснюється з метою дослідити стан конкурентного середовища на певному товарному ринку, оцінити його й визначити умови щодо обмеження або ослаблення конкуренції на ньому. Аналіз ринкових можливостей допоможе нам одержати об’активну інформацію про ситуацію на ринку та визначити своє місце в ньому, адже на сьогоднішній день є дуже багато різноманітних напоїв, з якими складно конкурувати.

3.1. Ринок збуту

Підприємство «Linkup» бери за мету випуск натуральних та смачних солодких напоїв за доступними цінами. Оскільки багато товарів на ринку випускаються з домішками та барвниками, ми пропонуємо своїм споживачам напій на натуральних екстрактах та без консервантів, який можна вживати навіть дітям, не хвилююсь про шкоду для здоров’я. Ці якості дозволять компанії зайняти досить хорошу ринкову нішу.

Найбільш характерними задачами виходу підприємства на внутрішній ринок є:

- Збільшити обсяг продажу продукції, що випускається.

- Отримати прибуток від продажу.

- Визначити реальну потребу внутрішнього ринку.

Місткість ринку безпосередньо залежить від економічної ситуації в країні, виду й призначення продукції. Місткість ринку споживчих товарів оцінюється з допомогою аналізу факторів, що безпосередньо впливають на попит покупців. Можливість контролювання частки ринкового потенціалу досягається поєднанням високих техніко-економічних характеристик товару з престижем виробу та іміджем його продуцента. Велике значення мають також ціна товару і витрати на його рекламування. Співвідношення всіх вищезгаданих ознак говорять про те, що підприємство може досить добре почувати себе на ринку та змагатись з конкурентами.

Сегмент ринку – одне з ключових понять концепції маркетингу, що зорієнтована на попит. За показниками сегментації, а саме такими як: якість товару, доступність цін, ширина та глибина асортименту, можна сказати що попит буде досить великим, оскільки поєднання цих показників притаманне нашому товару. Фактором, що може стримувати попит на даний вид продукції є зміна сезону на холодний, оскільки напій йде освіжаючим, і найбільш бажаним є саме в спеку.

3.2. Характеристика конкурентного середовища

Стан конкурентного середовища характеризується спектром факторів і показників, що відображають діяльність конкурентів з кількісної і якісної сторони.

Для підприємства по виготовленню солодких напоїв є 3 основних конкуренти.

Таблиця 1

Структура пропозиції солодких напоїв в Івано-франківській області

з\п

Конкуренти

Вид продукції

Обсяги продажу у 2016р. (шт.)

Частка ринку,

%

1

«Росинка»

Солодкі напої

190 000

10

2

«Караван»

Солодкі напої

245 000

25

3

«Біола»

Солодкі напої

230 000

20

Разом

565 000

55

Більш детально розглянути яку частку ринку займають конкуренти можна на діаграмі.

Б3823, Діаграма 1 - Частка ринку, яку займають конкуренти

Діаграма 1 - Частка ринку, яку займають конкуренти

Таблиця 2

Аналіз якісних показників продукції

з\п

Критерії характеристики

Конкурентної продукції

Продукція (сильного конкурента) з виробництва

Імпортна продукція

Продукція

Вашого підприємства

1

Якість продукції

Висока

Середня

Висока

2

Привабливість упаковки

Приваблива

Приваблива

Приваблива

3

Обсяги продажів шт\рік

245 000

230 000

200 000

4

Частка ринку, %

25

20

18

5

Стабільність продажів

Стабільний

Нестабільний

Стабільний

Як бачимо, солодкі напої «Караван» наразі є найсильнішим конкурентом для підприємства.

3.3. Аналіз цін

Важливою складовою будь-якого товару є його ціна. Головним для ціни солодкого напою є те, що вона повинна бути помірною, та доступною споживачу, і водночас приносити прибуток підприємству.

Таблиця 3

Гуртові та роздрібні ціни на солодкі напої на ринку Івано-Франківської області у поточному (базовому) році

з\п

Продукція

Гуртові ціни

грн./шт.

Роздрібні ціни

грн./шт.

1

Продукція (сильного конкурента) та інших підприємств з виробництва

 

 

0,5л

4,50

5,75

1,0л

9,75

10,50

2

Продукція вашого підприємства

 

 

0,5л

4,50

5,00

1,0л

8,00

9,00

Згідно таблиці, ми бачимо що наш товар є дешевшим для споживача, проте не гіршим, по споживчих якостях. Такі ціни підвищать попит на продукцію та дозволять підприємству отримувати хороші прибутки за рахунок такого попиту.

Гуртова ціна – ціна, за якою підприємства й організації реалізують вироблену ними продукцію іншим підприємствам та організаціям. Прийнятна гуртова ціна – запорука великого обсягу товару постачальникам, й подальшої співпраці.

Таблиця 4

Прогнозований рівень цін на продукцію підприємства

Вид продукції

Періоди

Гуртові ціни

грн.\шт.

Роздрібні ціни

грн\шт.

0,5л

Базовий рік

4,50

5,00

1 плановий рік

4,50

5,00

2 плановий рік

5,00

5,50

1,0л

Базовий рік

8,50

9,00

1 плановий рік

8,50

9,00

2 плановий рік

9,00

9,50

4. План маркетингу

Будь-якому підприємству необхідна спеціально навчена людина, чи окрема служба, яка займається маркетинговою роботою. Для підприємства по виготовленню солодких напоїв «LinkUp» цю функцію буде виконувати керівник.

4.1. Характеристика кінцевих споживачів і задоволення їх вимог щодо продукції

Сегментація ринку споживачів солодких напоїв в Івано-Франківській області проводиться за двома ознаками:

- за рівнем прибутковості;

- за споживчими ознаками.

Під рівнем прибутковості мається на увазі те, як впливає дохід споживача на попит на продукцію підприємства. За описом цін (табл. 4), можна сказати, що наш товар доступний всім споживачам, та навіть є дещо дешевшим за інші напої, які є на ринку.

Споживчі якості формують споживчу вартість товару, що також є для нас плюсом. Приємний на смак, корисний та зручний у використанні напій буде радувати споживача та приносити прибуток.

Таблиця 5

Сегментація ринку споживачів Івано-франківської області

Споживчі якості

За рівнем прибутковості

Високий

Середній

Низький

Вимогливий смак

 

+

 

Невимогливий смак

+

 

 

4.2. Організація збуту

Багато збутових філій відіграють значну роль у системі товароруху продукції від виробника до споживача. На підприємстві по виготовленню солодких буде діяти найбільш ефективний – дворівневий канал збуту. Він включає в себе послідовно оптового та роздрібного продавця, що буде найкращим варіантом для нас.

Свою продукцію підприємство «LinkUp» буде продавати в супермаркетах, мінімаркетах та закладах харчування. Всього з нашою продукцією буде 8 супермаркетів, 18 мінімаркетів та 6 закладів харчування.

Таблиця 6

Канали збуту на підприємстві

№ з/п

Канали збуту

Обсяг продажу, шт./рік

1

Супермаркети

70 000

2

Мінімаркети

120 000

3

Заклади харчування

10 000

Разом

200 000

4.3. Рекламна кампанія

Одним із головних засобів посування товару на ринок є реклама. Рекламна кампанія – цілеспрямована система ретельно спланованих заходів з реклами та просування на ринок якогось товару. Її завданням є донести рекламне повідомлення до кінцевого споживача за допомогою найбільш підходящих рекламних носіїв. Засобами поширення інформації можуть бути реклами на телебаченні, радіо, транспорти, журнали та газети.

Стимулювати продаж товару підприємство «LinkUp» буде за допомогою реклами на транспортних засобах, та в засобах масової інформації. Це дозволить якомога більшій кількості споживачів дізнатись про наш товар. Також ми будем використовувати в якості реклами наші візитівки (додаток «А»), флаєра (додаток «Б») та сайт, з детальною інформацією про продукцію (додаток «В»).

Таблиця 7

Витрати на рекламу в засобах масової інформації на місяць

№ з/п

Канали розміщення реклами

Періодичність розміщення реклами/день

Частота показу реклами/місяць

Вартість розміщення реклами, грн

Сума витрат, грн

Податок на рекламу, грн

1

Відеоролик на телеканалі «НТК»

3

93

200

18 600

93

2

Реклама на радіохвилі 106.8

2

62

100

6 200

65

3

Реклама в газеті «ЗР»

1

4

150

600

3

4

Реклама в газеті «Галичина»

1

4

180

720

3,60

Разом

630

26 120

164,5

Таблиця 8

Витрати на рекламу в транспортних засобах

№ з/п

Термін розміщення реклами на 1 транспортному засобі

Вартість, грн

 

Кількість задіяних транспортних засобів

Всього витрат, грн

Податок на рекламу,

грн

1

Терміном на 1 місяць

1 100

2

2 200

11

2

Терміном на 6 місяців

1 700

3

5 100

42,50

3

Терміном на 8 місяців

3 050

2

6 100

60,75

4

Терміном на 12 місяців

9 500

1

9 500

105

Разом

17 550

12

22 900

221,25

Загалом на рекламу підприємству буде потрібно 49 020 грн.

5. Виробничий план

5.1. Організація виробництва

Підприємство по виготовленню солодких напоїв «LinkUp» випускатиме 2 види продукції – напої ємністю 0,5 та 1,0 літри. В базовому періоді обсяг продукції разом склав 200 000 шт. В 1 плановому періоді ми плануємо збільшити обсяг до 225 000 шт, та в 2 плановому періоді – до 260 000 шт.

Таблиця 9

Виробнича програма підприємства

Вид продукції

Обсяг випуску продукції (шт.)

Базовий рік

1 плановий рік

2 плановий рік

0,5 л

110 000

120 000

135 000

1,0 л

90 000

105 000

125 000

Разом

200 000

225 000

260 000

З кожним роком обсяг продукції буде збільшуватись. Приваблива ціна та освіжаючий смак напоїв стимулюватиме споживачів до їх покупки, і відповідно випуск продукції зростатиме.

5.2. Закупівля обладнання

Для виробництва, на якому виготовляють солодкі напої, дуже важливим є наявність хорошого обладнання. Адже від обладнання залежить якість та час виготовлення продукції. Виходячи із потреб ринку в обсягах продукції, визначаються необхідні виробничі потужності та їх приріст.

Таблиця 10

Потреба в основних виробничих фондах

№ з/п

Основні фонди

Роки

Базовий рік

1 плановий рік

2 плановий рік

Діючі, тис.грн

Загальна потреба, тис.грн.

Приріст ОФ, тис.грн.

Загальна потреба, тис. грн.

Приріст ОФ, тис грн.

1

2

3

4

5

6

7

1

Споруда виробничого призначення

225

235

10

245

10

2

Транспортні засоби

80

85

5

85

-

3

Устаткування

150

155

5

155

-

4

ЕОМ

15

25

10

25

-

Разом

470

500

30

510

10

Збільшення виробничих потужностей підприємства здійснюється за рахунок введення додаткових основних виробничих фондів.

Основу нововведених потужностей складає технологічна лінія з виробництва MoReFa.UA.

Таблиця 11

Витрати з придбання устаткування

№ з/п

Специфікація устаткування

Ціна, тис.грн.

1

Устаткування для виготовлення пляшок

33

2

Устаткування для виготовлення напою

97,50

3

Устаткування складського приміщення

20,50

Разом

150

5.3. Прогнозування обсягів продаж підприємства

Прогноз збуту покаже нам, який обсяг продукції передбачається виробити і реалізувати в даному ринковому середовищі протягом визначеного часу. Із розробленого випуску продукції (табл. 9) та визначених цін (табл. 4) розраховуємо плановий обсяг реалізації продукції.

Таблиця 12

Плановий обсяг реалізації продукції

№ з/п

Вид продукції

Роки

Базовий рік

1 плановий рік

2 плановий рік

Обсяг випуску (шт.)

Ціна гурт., грн.

Обсяг продаж, грн.

Обсяг випуску (шт.)

Ціна гурт., грн.

Обсяг продаж, грн.

Обсяг випуску (шт.)

Ціна гурт., грн.

Обсяг продаж, грн.

1

0,5л

110 000

4,50

495 000

120 000

4,50

540 000

135 000

5,00

675 000

2

1,0л

90 000

8,50

765 000

105 000

8,50

892 500

125 000

9,00

1125000

5.4. Собівартість продукції

Собівартість продукції — являє собою грошовий вираз витрат на виробництво та реалізацію продукції. Від собівартості продукції залежить кінцевий показник діяльності підприємств — прибутковість. Собівартість визначається як сума сукупних витрат, поділених на кількість виробленої продукції, тобто як середні витрати на одиницю продукції.

5.4.1. Розрахунок змінних витрат

Змінні витрати – це витрати, величина яких змінюються залежно від зміни обсягу продукції. Вони складаються з витрат на сировину, заробітну плату, пальне, тобто містять усі витрати, які не належать до постійних. Розрахунки змінних витрат та витрат на виробництво одиниці продукції наведені нижче.

Таблиця 13

Витрати на виробництво 1 одиниці продукції

№ з/п

Вид продукції

Разом витрати, грн.

1

0,5л

4,00

2

1,0л

8,00

Разом

12,00

Таблиця 14

Розрахунок змінних витрат (на рік)

№ з/п

Призначення витрат

Баз.рік

1 пл.рік

2 пл.рік

Сума, грн.

Сума, грн.

Сума, грн.

1

Витрати на основну сировину за рік

2 400 000

2 700 000

3 120 000

2

Витрати на матеріали первинного пакування за рік

4 000

4 500

5 200

3

Витрати на матеріали вторинного пакування за рік

10 000

11 250

13 000

4

Разом витрати на основну сировину та матеріали

2 414 000

2 715 750

3 138 200

5

Витрати на енергоресурси

57 153, 40

57 153, 40

57 153, 40

6

Витрати на освітлення

6 350, 40

6 350, 40

6 350, 40

7

Витрати на споживання води

7 560

7 560

7 560

8

Разом витрати на енергоресурси

63 503,80

63 503,80

63 503,80

9

Разом змінні витрати

2 542 217, 20

2 786 813,80

3 209 263,80

5.4.2. Розрахунок постійних витрат

Постійні витрати – це втрати, які спрямовані на виробництво і за відміну від змінних, не залежні від його обсягу. Під постійними витратами мається на увазі потреби в персоналі, розрахунок заробітної плати та кошторис витрат на рік.

Таблиця 15

Розрахунок потреби в персоналі та заробітної плати (на рік)

№ з/п

Категорії

Роки

Базовий рік

1 плановий рік

2 плановий рік

Продовження табл. 15

 

 

Потреба, чол.

Середня ЗП, грн

Витрати на ЗП, грн/рік

Нарахування на ЗП 37%, грн/рік

Потреба, чол.

Середня ЗП, грн

Витрати на ЗП, грн/рік

Нарахування на ЗП 37%, грн/рік

Потреба, чол.

1

Спеціалісти і службовці

2

4

000

96 000

35 520

3

4 000

144 000

53 280

3

2

Робітники допоміжного виробництва

4

1 800

86 400

31 968

4

1 800

86 400

7 992

4

3

Робітники основного виробництва

10

2 600

312 000

115 440

12

2 600

374 400

138 528

12

Всього за рік

16

8

400

494 000

182

928

19

8

400

604 800

196 800

19

Таблиця 16

Кошторис витрат (на рік)

№ з/п

Призначення витрат

Баз. рік

1 пл. рік

2 пл. рік

Сума, грн.

Сума, грн.

Сума, грн.

1

Заробітна плата персоналу (робітники основного та допоміжного виробництва), з них:

52 800

52 800

55 200

-фонд оплати плаці за рік

33 264

33 264

34 776

-нарахування на з/п (37%)

19 536

19 536

20 424

2

Загальні витрати на прибирання, з них за рік:

1 573,90

1 573,90

1 834,10

-витрати на прибирання миючих засобів за робочий місяць (21 доба)

90,30

90,30

120,40

-витрати на придбання миючих засобів за робочий рік (252 доби)

1 083,60

1 083,60

1 113,70

-інші витрати, пов’язані з прибиранням приміщення (робочих одяг, інструменти)

400

400

600

3

Транспортні витрати

12 200

12 200

12 200

4

Витрати на збереження сировини і готової продукції

5 350

5 350

5 350

5

Амортизаційні відрахування вартості основних фондів, які відносять на витрати, грн

5 000

5 000

5 000

6

Витрати на утримання апарату управління і бухгалтерії, з них:

67 480

73 665

82 324

-фонд оплати праці за рік

66 000

72 000

80 400

Нарахування на з/п (37%)

1 480

1 665

1 924

7

Витрати на рекламу і збут, грн

49 020

49 020

49 020

 

Усього постійні витрати, грн

193 423, 90

199 608, 90

209 928,90

 

Фінансові витрати (вартість кредиту) грн

150 000

150 000

150 000


6. Фінансовий план

Вихідні дані для розрахунку фінансового плату формуються на основі таких розділів:

- дослідження та аналіз ринків збуту продукції;

- характеристика конкурентного середовища на конкурентні переваги;

- план маркетингової діяльності;

- план виробничої діяльності підприємства.

6.1. Прогнозування фінансових результатів

На основі зазначених розділів у фінансовому плані здійснюється прогнозування фінансових результатів.

Таблиця 17

Прогноз фінансових результатів

№ з/п

Найменування показників

Роки

Базовий рік

1 плановий рік

2 плановий рік

Усього, тис.грн.

Усього, тис.грн.

Усього, тис.грн.

1

Виручка від реалізації

1 360 000

1 545 500

1 930 000

2

ПДВ

312 000

281 100

360 000

3

Собівартість, усього

2 490 703,80

2 792 453,80

3 214 977,80

3.1

У тому числі:

Сировина і матеріали

2 414 000

2 715 750

3 138 200

3.2

Електрична та теплова енергія

63 503,80

63 503,80

63 503,80

3.3

Фонд заробітної плати працівників

2 772

2 772

2 772

3.4

Нарахування на фонд заробітної плати

1 628

1 628

1 702

3.5

Амортизація основних виробничих фондів

5 000

5 000

5 000

3.6

Інші витрати (витрати на збут)

3 800

3 800

3 800

4

Позареалізаційні операції

2 300

2 300

2 300

4.1

Дохід від цінних паперів

10 000

10 000

10 000

4.2

Податок на рекламу

242,80

242,85

242,85

5

Валовий прибуток

200 000

225 500

390 000

6

Податок на прибуток

36 000

40 590

70 200

7

Чистий прибуток

164 000

184 910

319 800

6.2. Розрахунок ефективності бізнес-плану

Після складання звіту про фінансові результату, наводимо обґрунтування витрат за допомогою таких показників:

- чистої приведеної вартості проекту;

- норми доходу;

- строку окупності кредиту.

Загальна вартість проекту складатиме 3 380 261 грн. Грошовий внесок засновника становить 3 230 261 грн, частка кредиту – 150 000 грн.

Розраховуємо чисту приведену вартість (NPV):

NPV = 164 000 – 150 000 = 14 000 грн.

Розраховуємо норму доходу (НП):

НП = 164 000 / 150 000 = 1,09 грн.

Визначаємо термін окупності проекту:

Сума кредиту 150 000 грн. За перший плановий рік діяльності підприємство отримує прибуток 184 910 грн, за другий – 319 800 грн. Велика сума прибутку дозволяє нам повернути весь кредит за один неповний рік, та навіть залишити в своєму розпорядженні 34 910 грн, які залишились.

Отже, термін погашення кредиту – 9,8 місяці.

Термін окупності проекту – 10 років.

6.3. Оцінка ризиків і страхування

Аналіз потенційних ризиків дозволяє прийняти рішення щодо реалізації бізнес-плану підприємства з урахуванням багатьох факторів:

- політичних;

- соціальних;

- технологічних;

- економічних;

- ринкових.

Ризик — це не лише ймовірність появи непевної (випадкової) події, а й імовірність настання негативного результату. При прийнятті рішення про доцільність бізнес-плану, всі фактори необхідно врахувати у формі непередбаченого ризику.

Ризик завжди притаманний економіці вільного підприємництва, оскільки бізнес передбачає обмірковане прийняття ризику з метою отримання бажаної віддачі. Уникнути економічних ризиків повністю неможливо. Вони існують через об'єктивні, притаманні економіці категорії конфліктності та невизначеності, відсутність повної інформації, неможливість здійснення точного прогнозу щодо багатьох параметрів економічних об'єктів та процесів.

Політичні ризики пов'язані з політичною ситуацією в країні і діяльністю держави, які для нас не являються головними та небезпечними.

Під соціальним ризиком сьогодні слід розуміти ймовірні події, які породжуються об’єктивними соціально-значимими причинами і призводять до втрати заробітку особи, зниження доходів нижче прожиткового мінімуму, необхідності в медичній допомозі та інших соціальних послуг. Для підприємства це може стати суттєвим ризиком, оскільки за втратою споживачем певних доходів, піде зменшення доходу та обсягу виробництва.

Технічними ризиками можуть бути ризики техногенних аварій, збільшення браку внаслідок порушень технології обробки сировини, фізичне і моральне зношення обладнання. Ці ризики підприємство буде намагатись уникнути шляхом чіткого планування і ефективного використання виробничих потужностей та купівлі хорошого обладнання, яке не повинне давати збоїв.

Основними властивостями економічного ризику є: суперечливість, альтернативність, правомірність, результативність та невизначеність. Жодна з цих ознак не є властива підприємству, а отже ризик являється не актуальним.

Ринковий ризик – це наявний або потенційний ризик для надходжень та капіталу, який виникає через несприятливі коливання вартості цінних паперів. Такий фактор ризику не може бути небезпечним, оскільки вартість цінних паперів та капіталу є стабільним.

Висновки та пропозиції

Підприємство по виготовленню солодких напоїв ТОВ «LinkUp» починає свою роботу з метою випуску якісної і натуральної продукції та отримання прибутку.

ТОВ «LinkUp» самостійно розпоряджається прибутком та планує свою діяльність. Більшість коштів є власними, а не залученими, що є дуже хорошим показником.

На чолі з засновником та керівником, підприємство працюватиме в дві зміни з щільним графіком. Продукція підприємства складається з двох видів – 0,5 та 1,0 літри, та великої кількості смаків. Все це безумовно повинно привернути увагу споживачів.

Серед всіх конкурентів на ринку, найсильнішим опинився ТОВ «Караван». Як показав аналіз якісних показників продукції, наш товар в порівнянні з напоями «Караван» та з імпортною продукцією конкурентоздатним. За аналізом цін продукція «LinkUp» встановила прийнятні ціни, які впливатимуть на попит продукції. Гуртові ціни від роздрібних відрізнятимуться в 0,50 копійок, що є хорошою ознакою для інших підприємств та організацій, які куплятимуть нашу продукцію у великих обсягах.

Вся маркетингова робота, в тому числі й сегментація ринку споживачів, пошук каналів збуту та рекламна кампанія лягає на плечі керівника. Для підприємства по виготовленню солодких напоїв каналами збуту є супермаркети, мінімаркети та заклади харчування.

В якості реклами підприємство вирішило роздавати візитівки (додаток «А»), флаєра (додаток «Б»), опублікувати свій сайт (додаток «В») та розмістити рекламу на транспортних засобах і в ЗМІ. Рекламна кампанія понесе за собою витрати у вигляді 49 020 грн.

Згідно виробничої програми, обсяги випуску на базовий рік склали 200 000 шт.

Щоб товар був хорошою якості і якомога швидше потрапляв на полиці магазинів потрібні зусилля та наявність хорошого обладнання. В загальному на придбання устаткування потрібно витратити 150 000 грн.

Щоб виготовити товар, потрібне не лише обладнання, а й сировина з якої цей товар буде виготовлятись, матеріали пакування, та енергоресурси. Всі ці витрати вважають змінними, оскільки вони змінюються, в залежності від обсягу продукції. В базовому періоді змінні витрати склали 2 542 217, 20 грн.

Після розрахунку змінних витрат, ми розрахували постійні витрати, які на відміну від змінних, не залежать від обсягу продукції. Під постійними витратами розуміють витрати на заробітну плату, та загальний кошторис витрат. Постійні витрати в базовому періоді складають 193 423, 90 грн.

На основі вже відомих цифр розрахунків підприємство здійснює прогноз фінансових результатів. В базовому році ТОВ «LinkUp» отримало 1 360 000 грн виручки від реалізації, та 164 000 чистого прибутку. Надалі ці числа зростатимуть з кожним роком. Наприклад, в 1 плановому році чистий прибуток зросте до 184 910 грн, та в 2 плановому році – до 319 800 грн. Згідно цього прогнозування ми визначили, що кредит, розміром 150 000 грн, підприємство віддасть за 9,8 місяців. Частина власних вкладень 3 380 261 грн окупиться на протязі 10 років.

Серед розглянутих потенційних ризиків актуальним для нас можна вважати лише соціальний ризик, оскільки з втратою доходів споживача, ми втратимо самого споживача і це може призвести до зменшення обсягів виробництва, а отже і прибутку. Також небезпечним є технічний ризик, який у випадку техногенної аварії призведе до певних затрат на відновлення роботи устаткування. Проте зараз для виробництва це не загроза, устаткування нове і не повинне давати збоїв.

Виходячи з висновків бізнес-плану, можна сказати, що підприємство досить добре «стоїть на ногах» і з кожним роком розвивається, тим самим виправдовуючи своє створення. Особливих пропозиції щодо даного проекту наразі немає.

Додатки

Додаток «А»

Link Up солодкі напої, Сторона 1

Б3823, Додаток А – Link Up солодкі напої, Сторона 1

Link Up солодкі напої, Сторона 2

Б3823, Додаток А – Link Up солодкі напої, Сторона 2

Додаток «Б»

Link Up солодкі напої, Радість життя в кожній краплі, Сторона 1

Б3823, Додаток Б – Link Up солодкі напої, Радість життя в кожній краплі, Сторона 1

Link Up солодкі напої, Радість життя в кожній краплі, Сторона 2

Б3823, Додаток Б – Link Up солодкі напої, Радість життя в кожній краплі, Сторона 2