Шпора з предмету Мікроекономіка - 70 питань
Код роботи: 253
Вид роботи: Шпаргалка
Предмет: Мікроекономіка
Тема: 70 питань
Кількість сторінок: 105
Дата виконання: 2013
Мова написання: українська
Ціна: 400 грн
1. Концептуальні основи сучасної теоретичної економіки. Мікроекономіка як її складова частина
2. Предмет, суб’єкт і методологія мікроекономіки
3. Мета, роль і особливості функціонування мікросистем у ринковій економіці
4. Характеристика основних моделей ринкових структур
5. Поняття корисності блага; сукупна та гранична корисність; принцип спадаючої граничної корисності
6. Рівновага споживача: сутність та обгрунтування з кардиналістських позицій
7. Рівновага споживача: сутність та обгрунтування з ординалістських позицій
8. Бюджетне обмеження вибору споживача та його зміни під впливом зміни доходів та цін
9. Ефекти доходу та заміщення товарів як обґрунтування закону попиту
10. Залежність споживання благ від зміни доходу споживача. Лінія Енгеля
11. Залежність споживання від варіацій цін на блага. Побудова ліній “ціна-споживання” та “лінії попиту”
12. Визначення ефектів доходу та заміщення для різних благ
Ефект заміщення – це ефект, який вказує на те, що споживач у процесі споживання заміщує товаром, що став дешевшим (х), інші більш дорогі товари (у,…). Це показується рухом вздовж кривої байдужості Un
13. Зміст поняття “попит”. Індивідуальний та ринковий попит. Закон попиту ті обгрунтування його дії
14. Аналіз змін у попиті й у величині (обсязі) попиту. Чинники попиту
15. Цінова еластичність попиту: суть, методика обчислення, чинники
16. Вплив зміни цін на сукупну виручку товаровиробників за умов різної еластичності попиту
17. Еластичність попиту за доходом
18. Перехресна еластичність попиту: поняття, методи обчислення та сфери використання
19. Мікроекономічна модель підприємства. Поняття виробничих факторів
20. Виробнича функція: поняття і параметри. Сукупний, середній та граничний продукт
21. Віддача (продуктивність) змінного фактору виробництва: поняття, закономірності зміни, обгрунтування управлінських рішень щодо розширення та згортання виробництва
22. Характеристика виробничої функції з двома змінними факторами. Ізокванти та їх можливі конфігурації
23. Технічне заміщення факторів виробництва: допустимі межі, норма заміщення
24. Ефект від збільшення масштабу виробництва та цого відображення в характері виробничої функції та функції витрат
25. Концепція витрат “втрачених можливостей”. Поняття і склад альтернативних витрат. Сукупні, середні та граничні витрати
26. “Економічний” та “бухгалтерський” підходи до визначення витрат та прибутку підприємства
27. Типовий характер зміни витрат виробництва у короткостроковому періоді
28. Принцип неухильного зростання граничних витрат: сутність, графічна інтерпретація, значення в діяльності підприємства
29. Ізокоста: поняття, графічна побудова, зміна положення під впливом варіацій цін виробничих вакторів та бюджету
30. Обгрунтування рівноваги виробника на основі спільного аналізу виробничої функції та витрат
31. Типовий характер зміни витрат виробництва у довгостроковому періоді
32. Поняття нормальний прибуток, чистий кономічний прибуток. Вплив зміни їх кількісних значень на ділову активність підприємства
33. Рівновага виробника
34. Віддача від збільшення масштабів виробництва і структура галузі
35. Обгрунтування розширення виробничої діяльності підприємства в тривалому періоді. Графічна побудова лінії експансії
36. Поняття “пропозиція”. Індивідуальна ринкова пропозиція. Закон пропозиції та обгрунтування його дії
37. Аналіз змін у пропозиції й у розмірі (обсязі) пропопзиції: чинники пропозиції
38. Взаємодія попиту та пропозиції. Ринкова рівновага
39. Реакція ринку на одночасні одно- та різнонаправлені зміни попиту і пропозиції
40. Сутність і взаємозв’язок показників середньої граничної виручки з ціною продукції за умов досконалої конкуренції
40. Сутність і взаємозв’язок показників середньої граничної виручки з ціною продукції за умов досконалої конкуренції
41. Стратегія поведінки підприємства за умов досконалої конкуренції. Два підходи до максимізації прибутку
42. Стратегія поведінки конкурентної фірми за певних витрат виробництва та варіаціях ринкових цін на її продукцію
43. Рівновага фірми, галузі, ринку в тривалому періоді за умов досконалої конкуренції
44. Ефективність ринків досконалої конкуренції
45. Поняття і види монополії. Характеристика бар’єрів до вступу конкурентів у монополізовану галузь
46. Ринково-продуктова стратегія підприємства-монополіста (визначення ціни і обсягу виробництва). Деякі варіанти стану фірми-монополіста в короткому періоді
47. Цінова еластичність попиту і поведінка монополіста
48. Цінова дискримінація: поняття, умови, види
49. Економічна ефективність монополії
50. Ознаки і поширення монополістичної конкуренції. Визначення оптимального обсягу виробництва та цінова політика підприємства у короткостроковому періоді
51. Нецінова конкуренція на ринку монополістичної конкуренції
52. Механізм установлення рівноваги підприємства в довгостроковому періоді за умов монополістичної конкуренції (МК)
53. Олігополістична структура ринку і взаємообумовленість дій партнерів
54. Ціноутворення за олігополії: загальна характеристика
55. Можливі варіанти поведінки фірм за умови олігополістичного ринку. Причини і механізми “цінових війн”
56. Картельні угоди: визначення квот, умови реалізації, суперечності, ефективність
57. Похідний попит і принцип оплати факторів
59. Еластичність попиту на ринку ресурсів. Ефект доходу та ефект заміщення
60. Праця як фактор виробництва. Формування ціни праці у різних ринкових ситуаціях
61. Капітал, як фактор виробництва
62. Інвестування. Визначення поточної (дисконтованої) вартості активу довгострокового і безстрокового (довічного) володіння
63. Рівновага на ринку капітальних благ у коротко- і довгостроковому періодах
64. Земля як фактор виробництва. Економічна та земельна рента
65. Часткова і загальна рівновага ринкової економічної системи
66. Рівновага в економіці обміну
67. Рівновага у виробничій сфері
68. Проблеми оптимальності та загальна економічна рівновага
69. Інституціональна природа сучасної фірми. Загальні специфічні, інтерспецифічні ресурси фірми. Трансакційні витрати
70. Позаринкові ефекти. Їх регулювання