Распечатать страницу
Главная \ База готовых работ \ Готовые работы по естественным дисциплинам \ Возрастная психология \ 5570. Курсова робота Психологічні особливості депресії у ранньому юнацтві

Курсова робота Психологічні особливості депресії у ранньому юнацтві

« Назад

Код роботи: 5570

Вид роботи: Курсова робота

Предмет: Вікова психологія

Тема: Психологічні особливості депресії у ранньому юнацтві

Кількість сторінок: 30

Дата виконання: 2018

Мова написання: українська

Ціна: 400 грн

Вступ

Розділ 1. Теоретичний аналіз проблеми депресії у ранньому юнацтві

1.1. Стандарти діагностики депресій у дітей різного віку

1.2. Причини депресії

1.3. Симптоми депресії

Розділ 2. Методи та методики дослідження

2.1. Методика Рівню невротизації Л.І. Вассермана

2.2. Методика диференційної діагностики депресивних станів Зунге, адаптована Т.Н. Балашовою

Розділ 3. Психотерапія депресивних розладів у ранньому юнацтві

3.1. Результати проведених досліджень

3.2. Психотерапія депресії

Висновок

Список використаної літератури

Актуальність дослідження: Депресія є мінливою комбінацією афектів і афективно-когнітивних взаємодій. Депресія – це навіть більш складний синдром, ніж тривожність: активується більше емоцій і існує більше можливостей для конфліктів в емоційній динаміці.

Фундаментальні емоції, пов’язані з депресією у ранньому юнацтві, - це страждання (ключова емоція), гнів, огида, презирство, страх, провина і сором’язливість. Передбачається, що гнів, огида, презирство виявляються як відносно себе так і відносно інших. Хоч фундаментальні емоції вважаються первинними і найбільш важливими елементами депресії у юнацтві, часто присутні і інші чинники – відчуття сексуальної потреби, погіршення фізичного стану і втомлюваність. Все це може вважатися безпосереднім афектом або побічним продуктом депресії. Ці явища в той же час впливають на інші компоненти депресії, на її течію.

Проблему дитячої та юнацької депресії досліджував E. Kraepelin, який писав про можливість виникнення депресії вже в 10 років. Частоту юнацьких депресій ілюструє у своїй праці J. Kashani співавтори (1981), Корніна М. описувала депресивні ідеї підлітків.

Теорія диференційних емоцій вважає, що фізичний стан гіршає від почуття слабості і рухової сповільненості, які є результатом емоційних конфліктів. Стома визначається частково витратою енергії на властиві юнацькій депресії емоційні конфлікти. Такий чи подібний стан спостерігається досить часто в наш час, особливо в Україні, яка знаходиться на етапі становлення держави та її основних інститутів.

Соціальна та економічна незахищеність людей, страх перед майбутнім – все це сприяє поширенню депресивних станів. Отже, актуальність дослідження полягає в необхідності теоретичного, психодіагностичного та колекційного вивчення депресії у віці раннього юнацтва.

Об’єкт дослідження: Об'єктом дослідження даної курсової роботи виступають депресивні стани.

Предмет дослідження: Предметом є психологічні особливості депресії у ранньому юнацтві.

Мета: вивчити проблему депресивних станів у ранньому юнацькому віці.

Гіпотеза: особливості переживання депресивних станів у ранньому юнацтві проявляються у комплексі індивідуальних, особистісних та суб’єктивних якостей конкретної людини.

Завдання: проаналізувати психологічний зміст проблеми.

Методи та організація дослідження: дослідження депресивних станів за допомогою методу Зунге – методика диференційної діагностики депресивних станів, адаптований Т.Н. Балашовой та методики діагностики рівня невротизації Л.І. Вассермана.

Надійність і вірогідність: надійність і вірогідність дослідження забезпечувалися репрезентативністю вибірки (23 особи), застосуванням методів, релевантних меті і завданням дослідження, поєднанням кількісного та якісного аналізу.

Депресія - психічне захворювання, що як правило виникає після негативних подій в житті людини, але часто розвивається без якої-небудь видимої причини.

Є порушенням афекту. Як психічне захворювання, депресія добре піддається лікуванню, більш ніж в 80 % випадків наступає повне одужання, проте, в даний час саме депресія - найбільш поширене психічне захворювання. Як правило, людина, страждаюча депресією, починає зловживати алкоголем (або іншими препаратами, що впливають на ЦНС), йде «з головою» в роботу.

З матеріалу курсової роботи та з результатів досліджень ми бачимо, що депресивні стани можуть проявлятись навіть у маленьких дітей, а тим більше у ранньому юнацтві. У 8.7% досліджуваних високий рівень невротизації, у 4.3 % субдепресивний стан або маскована депресія.

Отож, бережімо себе! Ведемо здоровий образ життя і депресія не зможе нас здолати.

1. Музика О. Л. Курсові роботи з психології: Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. – 2-ге вид., перероб. і доп. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2007. – 104 с.

2. Лэнге А. Дотянуться до жизни… Экзистенциальный анализ депрессии. – М.: Генезис, 2010.

3. Ивин А. А. Искусство правильно мыслить. - М., 1999.

4. Леви В. Везет же людям… М., 1988.

5. Оржеховська В. М. Крок до себе. - К., 1995.

6. Скотт Дж. Г. Сила розуму. - К., 2001.

7. Томан І. Як удосконалювати самого себе. - К., 2004.

8. Вацлавик П. Як стати нещасним без сторонньої допомоги. - К., 2000.

9. М. В. Савчин, Л. П. Василенко. Вікова психологія. - К., 2005.

10. Изард К. Э. Психология эмоций. – СПб.: Питер, 2009. – 464 с.

11. Бурлачук Л. Ф. Словарь-справочник по психодиагностике. 3-е изд. – СПб.: Питер, 2007. – 688 с.

12. Вікова психологія / За ред. Г. С. Костюка. – К.: Рад. школа, 1976.

13. Краткий психологический словарь / Под ред. А. В. Петровского, М. Г. Ярошевского. - М.: Политиздат, 1985.

14. Общая психодіагностика. М.: Изд-во Моск. ун-та, 1987.

15. Возрасная и педагогическая психология Под ред. М. В. Гамезо. – М., 1984.