Курсова робота Розвиток інтересів у перехідному віці
Код роботи: 2828
Вид роботи: Курсова робота
Предмет: Вікова психологія
Тема: Розвиток інтересів у перехідному віці
Кількість сторінок: 40
Дата виконання: 2017
Мова написання: українська
Ціна: 450 грн
Вступ
Розділ 1. Розвиток та формування інтересів підлітків
1.1. Характеристика особистості підлітка
1.2. Інтерес, як частина спрямованості особистості
1.3. Особливості розвитку інтересів в підлітковому віці
Висновки до першого розділу
Розділ 2. Дослідження розвитку інтересів у підлітковому віці
2.1. Методики та організація дослідження
2.2. Аналіз та інтерпретація результатів дослідження
2.3. Особливості розвитку сфери інтересів в підлітковому віці (вправи)
Висновки до другого розділу
Загальні висновки
Список використаних джерел
Підлітковий вік – це одна із найважливіший період у формуванні інтересів людини. Підлітковий вік знаменує перехід від дитини до дорослого у всіх сферах життєдіяльності. При цьому переході важливе значення має мікросередовище, відносини, які складаються у підлітка, в першу чергу з батьками та однолітками. Важливим компонентом у структурі спрямованості особистості є інтерес. Висловлюючи загальну спрямованість особистості, інтерес спрямовує всі психічні процеси в виді діяльності за певним руслом, активізує діяльність особистості, відповідну її інтересам.
Різноманіття інтересів в підлітковий період дуже велике: вони можуть бути пізнавальними, громадськими, трудовими, спортивними, естетичними, читацькими і навіть матеріальними. Величезну важливість для підлітка у формуванні інтересів набуває оцінка тієї чи іншої діяльності та її результатів не тільки батьками, але і вчителями, і колективом, і окремими лідерами.
Вивченням інтересів у підлітковому віці займалися наступні автори: Л. Столяренко, Р. Каверіна, А. Реан, С. Рубінштейн, О. Дарвіш, Л. Божович, Б. Волков, І. Кулагіна та інші.
У підлітковому віці вирішується питання про подальше життя: що робити – продовжити навчання або влаштуватися на роботу, яку спеціальність обрати. При цьому вони повинні розібратися у власних здібностях і схильностях, мати уявлення про майбутню професію і про конкретні способи досягнення професійної майстерності в обраній області. Тому визначення інтересів дитиною у підлітковому віці дуже важливо. На цьому і засновується актуальність обраної теми.
Мета дослідження: аналіз і опис особливостей формування та розвитку інтересів у підлітковому віці.
Гіпотеза дослідження: полягає у припущенні, що інтереси підлітків будуть залежати не тільки від розвитку пізнавальних процесів, але і від схильностей , які проявляються у дитини протягом її підліткового віку.
Об’єкт дослідження: розвиток особистості в підлітковому віці.
Предмет дослідження: розвиток інтересів у підлітковому віці.
Поставлена мета реалізується в наступних дослідницьких завданнях:
1. Вивчити і проаналізувати літературу з даної теми.
2. Проаналізувати види інтересів та їх характеристику.
3. Визначити роль пізнавальних і навчальних інтересів у підлітковому віці.
4. Провести діагностичне дослідження.
Для вирішення поставлених завдань застосовувалися наступні методи: аналіз психолого-педагогічної література; методи психодіагностики (спостереження, анкетування, тестування).