Курсова робота Особливості прояву страху у дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку
Код роботи: 2804
Вид роботи: Курсова робота
Предмет: Вікова психологія
Тема: Особливості прояву страху у дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку
Кількість сторінок: 35
Дата виконання: 2017
Мова написання: українська
Ціна: 500 грн
Вступ
Розділ 1. Теоретичне вивчення проявів страху у дітей старшого дошкільного віку із затримкою психічного розвитку
1.1. Страхи як внутрішній стан у дітей старшого дошкільного віку
1.2. Особливості прояву та розвитку страхів у дітей із затримкою психічного розвитку
Розділ 2. Емпіричне дослідження особливостей прояву страху у дітей старшого дошкільного віку із затримкою психічного розвитку
2.1. Методи проведення дослідження
2.2. Інтерпретація та аналіз результатів дослідження
2.3. Педагогічні умови корекції страхів дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку
Висновок
Список використаної літератури
Великі області досліджень, присвячених страху, створюють прекрасні підстави для подальшого розуміння цієї важливої емоції. Літератури з даної проблеми розроблено небагато. Хоча проблема страхів в учнів дошкільного віку досить актуальна в даний час.
Проблемою страхів молодшого шкільного віку займалися досить багато вчених. Джон Боулбі, у своїх працях, широко розкрив причини дитячих страхів. Багато часу присвятив проблемі страхів Девід Дж. Речмен. Згідно з його «концепцією травматичного обумовлення» події або ситуації, які викликають біль, можуть викликати страх незалежно від наявного відчуття болю.
Багато методів і прийомів для зняття тривожності молодших школярів розроблено у роботах А.М. Прихожана. А.І. Захаров вперше у вітчизняній та світовій практиці розглянув причини виникнення та розвитку денних і нічних страхів. Привів статичні дані, що показують вплив різних чинників, у першу чергу сімейних взаємин, на формування цих страхів.
На думку фахівців-психологів, що займаються проблемою дитячих страхів (О.І.Захаров, В.В. Ковальов) для більшості дітей дошкільного віку характерна наявність тих чи інших страхів.
Ні в дитячому садку, ні в сім’ї практично ніякої допомоги дітям із страхами не надається, що вкрай негативно впливає на розвиток афективної та пізнавальної сфер психіки дитини. У зв’язку з цим існує необхідність у розробці та впровадженні у практичну діяльність педагогів-психологів, вихователів та батьків, схеми методичної роботи з подолання дитячих страхів.
Актуальність дослідження проблеми визначається ще й тим, що з віком у дітей змінюються мотиви поведінки, ставлення до навколишнього світу, дорослих, однолітків. І від того, чи зможуть батьки та педагоги вловити ці зміни, зрозуміти зміни, що відбуваються з дитиною, і відповідно з цим змінити свої відносини, буде залежати той позитивний емоційний контакт, який є основою нервово-психічного здоров'я дитини. Отже, ми вважаємо актуальною тему дослідження «Особливості прояву страху у дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку».
Гіпотеза дослідження: існує якісна та кількісна своєрідність між особливостями прояву страху у дітей дошкільного віку з діагнозом «затримка психічного розвитку», та у дітей, що його не мають.
Об’єктом дослідження є страхи у дітей старшого дошкільного віку.
Предметом дослідження є особливості страхів дітей із затримкою психічного розвитку.
Мета дослідження: вивчення особливостей якісної і кількісної своєрідності проявів страхів між дітьми дошкільного віку з діагнозом «затримка психічного розвитку», та дітьми, що його не мають.
Завдання дослідження:
1. Провести огляд літературних джерел з досліджуваної проблеми.
2. Вибрати методи дослідження.
3. Провести дослідження.
4. Обробити отримані результати, зробити висновок.