Распечатать страницу

Курсова робота Сліди дороджньо-транспортних злочинів

« Назад

Код роботи: 5081

Вид роботи: Курсова робота

Предмет: Правові основи розслідування та експертизи дорожньо-транспортних пригод

Тема: Сліди дороджньо-транспортних злочинів

Кількість сторінок: 37

Дата виконання: 2010

Мова написання: українська

Ціна: 150 грн

Вступ

Розділ 1. Особливості розслідування дорожньо-транспортних злочинів

1.1. Криміналістичний аспект слідів дорожньо-транспортних пригод

1.2. Обставини що підлягають встановленню і доведенню при розслідуванні слідів дорожньо-транспортних пригод

1.3. Особливості розслідування слідів при наїзді на пішоходів

1.4. Особливості розслідування слідів при ДТП пов'язаних з загибеллю дітей гибелью детей

Розділ 2. Початкові слідчі дії

2.1. Огляд місця ДТП, транспорту і трупа

2.2. Допит свідків і потерпілих

2.3. Допит підозрюваного

2.4. Судові експертизи

Висновки

Список використаних джерел

Про актуальність цієї теми свідчить обстановка у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху на області й інший світ. У розробленому ГУДАІ МВС проекту Концепції подальшого розвитку та вдосконалення діяльності Державтоінспекції на період 1997-2005 р. відзначається: Обстановка із забезпеченням безпеки дорожнього руху залишається складною. Щодня у дорожньо-транспортних подіях гинуть понад 30 тисяч й отримують поранення понад 180 тисяч жителів. Понад 70% із загальної кількості - смертельно травмовані. Кількість потерпілих у ДТП набагато перевищує число постраждалих усіма іншими видами транспорту.

Протягом 5 років зниження основних показників аварійності не справила істотно зміну загального багаторічного зростання кількості ДТП і кількості потерпілих у них людей.

Високі темпи автомобілізації створюють додаткові передумови погіршення у сфері безпеки дорожнього руху. До останнього часу щорічний приріст автопарку становить близько 1,3 мільйонів одиниць. Ця стадія є складовою процесу автомобілізації і характеризується різким ускладненням обстановки із забезпеченням безпеки руху, зростанням дорожньо-транспортного травматизму. До цього слід додати, що вулично-дорожня частка країни відповідає фактичної інтенсивності транспортних потоків. Основні магістралі перевантажені в 2-3 рази.

Щільність дорожньої мережі у містах, котра, за нормам повинна складати 2,2-2,3 кілометра на кв. км території, фактично виявилася лише на рівні 1970-1980 рр. в більшості міст вбирається у 1,5- 1,6 кілометра на кв. км території. Не відповідають встановленим вимогам, і технічний стан більшості автошляхів. Залишається незадовільним стан транспортної дисципліни учасників дорожнього руху. Широкого розповсюдження набули порушення, пов'язані з свідомим невиконанням встановлених правил.

Проблема безпеки дорожнього руху гостра в усьому світі. Щороку до дорожньо-транспортних пригодах в усьому світі гине близько 300 тисяч чоловік близько 9 мільйонів отримують поранення. Щороку матеріальні збитки дорожньо-транспортних події становить США – 50 млд. доларів, до ФРН – 7 млд. марок, мови у Франції – 140 млд. марок.

Розслідування ДТП одна із основних елементів роботи за підвищення безпеки дорожнього руху, і тому розгляд даної теми є актуальним. В цій роботі розглядаються особливості розслідування ДТП у вітчизняній правової науці, і слідчої практиці. Враховуючи велику громадську значимість питання безпеки дорожнього руху, і розслідування дорожньо-транспортних пригод і різнобічно розглядалася у науковій, навчальної та спеціальної літературі, але значною мірою вона морально застаріла.

У цій роботі розглядаються основні проблеми з якими зіштовхується слідчий під час розгляду ДТП, деякі види на роботі слідчих організацій із розслідування ДТП. Чільну увагу приділено розкриття теми дослідження – особливості розслідування ДТП, тому робота носить практичний характер. Розглядається виявлення причини і умов ДТП, їх систематизація і узагальнення, аналіз, визначення ступеня впливу механізму ДТП, які багато важать для профілактики та розслідування ДТП. Виробляється аналіз методики розслідування окремих видів ДТП, порядок призначення слідчим різних видів експертиз, послідовність проведення різних слідчих действий.

Автомобільний транспорт, взаємодіючи з людиною і природою, надає ними негативний вплив: використовуються енергетичні і сировинні ресурси, забруднюється атмосфера, земля і водойми, багато споживаються кисень з атмосфери і вібрації завдають великої шкоди здоров'ю людини, тварин і птахам. Попри це автомобільний транспорт був і залишається найважливішим виглядом транспорту, заміни якому поки не знайдено й якого поки що організувати неможливо виробництво матеріальних цінностей. Тому з головних завдань нині є вдосконалення його праці та його опасности.

Питаннями координації робіт з гарантуванню безпеки дорожнього руху, які вироблялися різних країнах, займаються понад 30 різних відділу міжнародних організацій. У межах ООН питання безпеки дорожнього руху ставляться до компетенції Комітету з внутрішньому транспорту Європейської економічної комісії. Найчастіше розробка заходів, вкладених у підвищення безпеки дорожнього руху, виходить з ретельному аналізі про причини і умов виникнення ДТП прогнозуванню розвитку, і навіть визначенню найефективніших напрямів боротьби з аварійністью.

Дорожній рух годі було розглядати лише як діяльність розрізнених індивідумів, оскільки це передусім процес функціонування єдиної дорожньо-транспортною системи, єдиної системи забезпечення потреб дорожнього руху. Множинність учасників дорожнього руху свідчить у тому, що у ньому торкаються одна одної й іноді зіштовхуються інтереси людей, громадських організацій і суспільства взагалі. Це призводить необхідність управління рухом як областю громадських отношений.

Під безпекою руху розуміється стан цього процесу, що відбиває ступінь захищеності його від ДТП та його наслідків. Таємними безпекою руху, отже, і ДТП є: автомобілізація країни, стрімке підвищення інтенсивності дорожнього руху (відсутність мостів, розвилок тощо.), збільшення серед водіїв частки водії молодих, недосвідчених. До загальних проблем безпеки дорожнього руху ставляться також психологічні можливості людини, як водія і оператора, управляючого технічних засобів. До загальних проблем, що впливають на безпеку дорожнього руху, можна віднести й економічні причини, такі як стрімке зростання цін на автомобілі та запчастини до них. Людина, яка пересувається на старому і найчастіше несправному автомобілі (через неможливість придбати запчастини), частіше стає суб'єктом ДТП.

У заключній мірі це пояснюється відсутністю належної взаємодії підрозділів слідства ДАІ, карного розшуку, низьким рівнем науково-технічного забезпечення процесу розкриття і розслідування ДТП.

Серйозною вадою залишається низький рівень професійної підготовки співробітників ДАІ, що спеціалізуються з розкритті і розслідуванні цього виду злочинів, одній з причин якої є достатньої кількості довідкової літератури з питанням розслідування ДТП.

Фундаментом правової системи діяльності з гарантуванню безпеки дорожнього руху є закон «Про безпеку дорожнього руху», який змінив правові основи забезпечення безпеки дорожнього руху, звідси пріоритет інтересам не держави, а охороні життя, здоров'я та майно громадян, в захисті їхніх прав і законних інтересів. За підсумками даного запиту проблема запобігання ДТП сприймається як комплексна, потребує для свого рішення зусиль всіх міністерств, відомств, державні органи, багатьох підприємств і организацій.

Список використаних джерел

1. Воробйова І. Б., Маланьіна Н. І. Сліди на місці злочину. - Саратов, 2006.

2. Грановський Г. Л. Основи трасології. Загальна частина, - М.: 2006.

3. Грановський Г. Л. Основи трасології / особлива частина /. М., 1974. трасологія і трасологічна експертиза. Підручник. - ІМЦ ГУК МВС Росії, 2008. – 376 с.

4. Дорожньо-транспортна та трасологічна експертиза при розслідуванні автодорожніх пригод. Саратов, СГУ. 2008.

5. Дьягков М. В. Ідентифікаційне дослідження автотранспортних засобів. Саратов 2008.

6. Зінін A. M., Майліс Н. П. Судова експертиза. Підручник. - М.: 2007.

7. Зуєв Є. М., Капітонов В. Є. "Трасологические дослідження у справах про дорожньо-транспортних пришестя." Навчальний посібник ВНДІ МВС-М; 2006.

8. Івашов Л. В. Дорожньо-транспортні і трасологические експертизи з автодорожнім подій. Саратов 2008.

9. Ільченко Ю. І. Поняття сліду і класифікація слідів. // Проблеми криміналістичної та судової експертизи. АЛМА-АГА 2006.

10. Іщенко П. П. Орієнтування і розшук автотранспортного засобу за його слідах і порядок її заповнення. Волгоград - 2006.

11. Калякін А. В., Дьоміна Р. Є, Кисельов А. А. Зразки висновків трасологічної експертизи. Навчальний посібник СЮЇ МВС РФ, Саратов - 2007.

12. Калякін А. В., Морозов Б. М., Столбушкін В. А., Родіонова М. П. "Опис об'єктів трасологічної експертизи та зразки висновку експерта» Навчальний посібник. СЮЇ МВС Росії. Саратов – 2007 р.

13. Кисельов А. А. Можливості ідентифікації шин транспортних засобів за сукупністю малоінформативних слідів. Судова експертиза - 2006.

14. Контор І. В. Трасологія і трасологічна експертиза. М; ІМЦ МВС Росії. – 2007.

15. Корухов Ю. Г. Експертиза слідів при автодорожніх подіях / у випадку аварії і наїздів /. М., 2006.

16. Криміналістика. Під. ред. І. Ф. Пантелєєва, М., 2007.

17. Криміналістичне вчення про сліди // В. кн. крим. експертиза. Курс лекцій Вип. 1. Трасологічна експертиза / Під общ.ред. Б. П. Смагорінского: Волгоград, ВЮІ МВС Росії, 2006.

18. Крилов І. Ф. Криміналістичні вчення про сліди. М. 2006.

19. Кування В. В. Реконструкція при проведенні криміналістичних експертиз. Караганда, 2006.

20. Локара Е. Керівництво з криміналістики. - М.: ВИЮН НКЮ, 2007.

21. Майліс Н. П. Судова трасологія. Підручник для студентів юридичних вузів. - М.: Видавництво «Іспит». Право і закон. 2007. – 272 с.

22. Мороз Л. М. Деякі особливості, трасологічесіх експертиз по дорожньо-транспортних подій // Проблеми криміналістичної та судової експертизи. АЛМА-АГА, 2006.

23. Особливості дослідження деяких об'єктів традиційної криміналістичної експертизи. Навчальний посібник. Під ред. В. А. Снеткова. М., 2007.

24. Виявлення, фіксація і вилучення слідів: Довідник - М. ВНДІ МВС, 2009. - С. 31-32.

25. Основи судової експертизи. ч.1.Общая теорія. - М.: 2007.

26. Перепелкин В. І. Криміналістичні характеристики механізм следообразования в трасологічної експертизи М.: 2007.

27. Предмети експертного дослідження дорожньо-транспортної пришестя. Використання експертних висновків слідчим і судом. ВНДІ МВС-М.: 2008.

28. Пророків І. І. Криміналістична експертиза слідів шин транспортних засобів. - К.: 2006.

29. Россинская Є. Р. Професія - експерт (введення в юридичну спеціальність) - М.: «Юрист», 2009.

30. Сліди транспортних засобів, пристрій деяких видів шин та характеристика їх елементів. Довідник криміналіста. Т 2. Волгоград, 2007.

31. Сова Ф. П. Визначення типів моделей автотранспортних засобів слідами шин. М., 2008.

32. Сорокін В. С., Дворкін О. М. Виявлення і фіксація слідів. М.: 2006.

33. Судово-трасологічна експертіза. Випуск, М.: 1972.

34. Трасологія і трасологічна експертиза. Підручник. - М.: ІМЦ ГУК МВС Росії, 2002. – 376 с.