Курсова робота Юридичні конфлікти у сфері оподаткування та їх вирішення
Код роботи: 5034
Вид роботи: Курсова робота
Предмет: Судові експертизи в оподаткуванні
Тема: Юридичні конфлікти у сфері оподаткування та їх вирішення
Кількість сторінок: 26
Дата виконання: 2013
Мова написання: українська
Ціна: 250 грн
Вступ
1. Поняття, зміст та загальна характеристика податкових конфліктів
2. Учасники податкових конфліктів, їх права та обов’язки
3. Податковий конфлікт: юридична природа, перспективи врегулювання
Висновок
Список використаних джерел
На думку більшості вчених побудова ефективного механізму держави, відповідне забезпечення основних її функцій можливо завдяки стабільному та ефективному формуванню бюджетних доходів, де невід’ємною складовою є податки. Варто погодитись, з думкою Поколодної О.В., що кожен громадянин зацікавлений, щоб податки не перешкоджали покращанню його добробуту, а їх кількість і розміри були якомога меншими. Зазначена дихотомія призводить до певного конфлікту інтересів між державою та громадянами.
В умовах відсутності усталених традицій функціонування системи оподаткування в сучасних ринкових відносинах в Україні, невисокого рівня життя населення, даний конфлікт призводить до того, що органи податкової служби сприймаються громадськістю переважно негативно, розглядаються здебільшого як органи примусу, а не як інституція, що виконує важливе державне та суспільне завдання.
Проблема подолання відчуженості у відносинах між органами податкової служби та платниками податків потребує першочергової уваги дослідників багатьох наукових галузей, зокрема, правової (щодо вдосконалення чинного податкового законодавства), економічної (перегляд структури та кількості податків), соціологічної та філософської (зміна соціальних моделей поведінки громадян у сфері оподаткування). Потребують окремого розгляду, також питання пов’язані з вирішенням справ у судах за участю платників податків та податкових органів.
На сьогодні одним із можливих способів вирішення конфліктів, що виникають між платниками податків та податковими органами є їх судовий розгляд який являє собою етап врегулювання індивідуальних податкових спорів відповідно до чинного законодавства. Закінчується судовий розгляд моментом оголошення судового рішення, а у випадках його оскарження – включає строк розгляду справи у вищестоящому суді, аж до Верховного Суду.
Останнім часом у науковій літературі абсолютно справедливо зазначається, що успіх державно-правових реформ, які проводяться сьогодні, певною мірою пов’язаний, а можливо, і прямо залежить від того, наскільки їх програми, плани враховують вітчизняний історичний та зарубіжний досвід і уроки минулих кардинальних змін економіко-правових інститутів та систем у цілому. Слід зазначити, що не варто обмежуватися національними рамками та ігнорувати зарубіжний досвід, але далеко не у всьому світовий досвід можна використовувати в Україні, та деякі елементи корисно було б запозичити.
Підсумовуючи наведене, зазначимо, що вирізнення окремих видів конфлікту має на меті більш глибоке осмислення цієї категорії, а системне вивчення природи і закономірностей конфлікту в його специфічних проявах, історія дослідження явища конфлікту, аналіз сучасних конфліктологічних концепцій, а також зіставлення різних видів соціального конфлікту дають підстави виокремити для більш детального вивчення ті види конфліктів, що є актуальними у різних сферах життя, зокрема у податкових правовідносинах.
Суб’єктами податкових правовідносин, а отже, і учасником податкових конфліктів, може бути будь-яка особа, поведінка якої регулюється нормами податкового права і яка виступає носієм суб’єктивних прав та обов’язків. Учасники податкових правовідносин повинні мати податкову правосуб’єктність, що передбачена нормами права і характеризується можливістю бути учасником правовідносин, пов’язаних зі встановленням, зміною, скасуванням податкових платежів, і володіти суб’єктивними правами й обов’язками.
В умовах проведення багатьох реформ важливим залишається виховання високої правової і податкової культури та законослухняності, практичне мислення у спілкуванні з метою вирішення конфліктів та досягнення компромісу при налагодженні ефективної взаємодії органів виконавчої влади з інститутами громадського суспільства
Ефективність норм права і його реалізації, якість актів правозастосування є умовою і засобом врегулювання конфліктів, але не завжди юридичне врегулювання спору означає вирішення соціального конфлікту (неоподатковуваний мінімум доходів громадян, спрощена система оподаткування, податкова застава). І саме наявність у правовій природі податкового конфлікту зазначених вище елементів диспозитивності встановлює рівність сторін конфлікту, надаючи таким чином змогу розв’язати даний конфлікт без звернення до органу, що наділений повноваженнями стосовно таких конфліктів.
1. Конституція України прийнята на п'ятій сесії ВР України 28 червня 1996 року.
2. Податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI.
3. Закон України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21 грудня 2000 року № 2181-ІІ.
4. Закон України «Про державну податкову службу в Україні» від 4 грудня 1990 року № 509-ХІІ.
5. Іванов В. М., Іванова О. В. Юридична конфліктологія Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. — К.: МАУП, 2004.
6. Конфліктологія: Підручник для студ. вищих навч. закладів юрид. спец. / Г. Ю. Васильєв [та ін.]; Національна юридична академія України ім. Ярослава Мудрого. - Х.: Право, 2002.
7. Податкові конфлікти: особливості вирішення: навч. посіб. // за заг. ред. Л. В. Трофімової. – К.: КНТ, 2011.