Распечатать страницу
Главная \ База готовых работ \ Готовые работы по правовым дисциплинам \ Право социального обеспечения \ 5029. Магістерська робота Законодавче забезпечення соціальних замовлень в Україні

Магістерська робота Законодавче забезпечення соціальних замовлень в Україні

« Назад

Код роботи: 5029

Вид роботи: Магістерська робота

Предмет: Право соціального забезпечення

Тема: Законодавче забезпечення соціальних замовлень в Україні

Кількість сторінок: 110

Дата виконання: 2018

Мова написання: українська

Ціна: 2000 грн

Вступ

Розділ 1. Соціальне замовлення як науково-практична проблема

1.1. Історичний аспект розвитку соціального замовлення

1.2. Аналіз сучасного стану питання соціального замовлення

Розділ 2. Практика і досвід законодавчого забезпечення соціальних замовлень у країнах світу

2.1. Сфери розвитку і втілення соціального замовлення

2.2. Сучасний досвід застосування механізмів формування та виконання соціального замовлення

2.3. Альтернативні форми фінансування громадських організацій органами державної влади та місцевого самоврядування

Розділ 3. Нормативно-правові засади взаємодії державних та недержавних організацій у соціальних замовленнях

Розділ 4. Шляхи і засоби вирішення проблеми соціального замовлення в Україні

Висновки

Список використаної літератури

Актуальність теми дослідження. Пройшло вже майже десять років з моменту утворення незалежної держави Україна, який співпав із початком докорінного реформування політичної, соціальної та економічної систем у країні. Проте теперішній стан справ в Україні далекий від стабільності і не створює умов для покращання ситуації. Труднощі, які заважають нормальному розвиткові ринкового середовища, пояснюються сукупністю тих проблем, що накопичилися в економіці за кілька десятиліть існування планової системи. Але навіть за умови впровадження нормальної ринкової системи існуватиме “природний” рівень економічної невизначеності і незахищеності, притаманний життю. Про успіх чи провал переходу до ринку, врешті-решт, судитимуть за рівнем життя населення після проведення реформ.

Активна соціальна політика, спрямована на боротьбу зі злиденністю, сприятиме і економічному зростанню, і соціальній справедливості, і політичній стабільності. Тому, ми солідарні з думкою про те, що соціальна політика - не вимушена “надбудова” над комплексом економічних реформ, а їх активна складова, що суттєво впливає на успіх ринкових перетворень в цілому. Це передусім проблема соціальної справедливості, забезпечення нормального розвитку економіки.

Мета і завдання дослідження. Мета дослідження полягає у розгляді теоретичних та практичних проблем, пов’язаних з діяльністю неприбуткових організацій в соціальній сфері, виявлення їх ролі в удосконалені надання соціальних послуг населенню і їх розвитку, враховуючи досвід економічно розвинених країн та ступінь готовності України до реформ соціальної сфери.

Завданнями роботи було визначено:

- вивчення історії та особливостей системи соціального захисту в Україні на різних етапах її розвитку;

- розгляд законодавчих основ функціонування системи соціального захисту та головні функції держави і ГО у соціальній сфері.

- дослідження особливостей соціального замовлення в розвинених країнах світу;

- напрацювання теоретичної основи організаційно-правового забезпечення функціонування органів державного управління для визначення пріоритетів державної соціальної політики;

- аналізу законодавства у сфері надання соціальних послуг населенню, виявлення та обґрунтування перспектив в цьому напрямку;

- з’ясування механізмів формування пакетів соціальних замовлень, порядок їх розміщення на конкурсних засадах та контролю виконання державного соціального замовлення;

- дослідження загальнотеоретичних проблем взаємодії об’єднань громадян і державної влади в аспекті надання соціальних послуг;

- дослідження позитивного і негативного досвіду запровадження соціальних замовлень зарубіжними країнами;

- аналіз головних функцій держави і ГО у соціальній сфері;

- визначення шляхів та засобів підтримки соціальних замовлень та контроль за їх використанням і реформування даної сфери у майбутньому.

Методологічну базу дослідження складає: діалектичний метод; теоретичні роботи, в яких розкрито загальнолюдські цінності, ідеї гуманізму, соціальної справедливості, демократії і т. ін. У роботі використано системний підхід, індуктивний та дедуктивний методи, соціологічний, структурно-функціональний, історичний, порівняльний аналіз.

Об'єктом дослідження магістерської роботи є теоретико – правові аспекти взаємодії органів виконавчої влади та об’єднання громадян в Україні при наданні соціальних послуг через соціальне замовлення.

Предметом є теоретично-правове дослідження поняття “соціальне замовлення” як форма взаємодії державної влади та ГО в Україні.

Наукова новизна дослідження полягає у тому, що у результаті дослідження вперше:

- зроблено системне дослідження проблеми соціального замовлення саме у законодавчому аспекті;

- науково обґрунтовано необхідність здійснення законотворчої роботи в Україні;

- визначено сприятливі форми взаємодії органів виконавчої влади та громадських організацій у соціальних замовленнях;

- визначено нормативно-правові засади, які позитивно впливають на розвиток системи соціальних замовлень;

- обґрунтовано шляхи вирішення проблеми соціального замовлення в Україні;

- проаналізовано проект закону про соціальні замовлення і внесено конкретні пропозиції.

Слід зауважити, що піднята проблема фактично не обговорювалася на науковому рівні в Україні, а тому навіть складно зробити посилання на певну монографію або існуючий правовий документ. Тому, при розгляді різних аспектів проблеми велика увага приділяється дослідженню позитивного і негативного досвіду, який є в практиці розвинених зарубіжних країн.

Таким чином, структура даної роботи включає три основні розділи.

Перший розділ, який складається із двох підрозділів, присвячений історичному аспекту розвитку соціального замовлення в Україні та його сучасний стан у країнах світу.

У другому розділі, який містить три підрозділи, проведено аналіз практики і досвіду законодавчого забезпечення соціального замовлення у країнах ОЄСР, а саме у Швеції, Німеччині та Сполучених Штатах Америки. Крім того, проведено розгляд сучасних механізмів формування та виконання соціального замовлення. Також приділено увагу джерелам фінансування соціальних замовлень та засобам контролю використання коштів.

Третій розділ присвячений розгляду нормативно-правових засад взаємодії державних та недержавних організацій. Тут розкрито найбільш вдалі форми співпраці між різними органами влади та громадськими об’єднаннями.

Четвертий розділ розкриває пріоритетні шляхи і засоби вирішення проблеми соціального замовлення в Україні. Таким вважається законодавче врегулювання даного питання та розвиток співпраці державних та недержавних організацій.

Крім цих чотирьох розділів, робота містить вступ, висновки, список використаної літератури.

Інформаційною базою даної роботи є матеріали Законів України “Про державний бюджет України” на 1997-2000 рр., інші законодавчі акти та нормативні документи України, Матеріали досліджень Світового банку, матеріали національних семінарів з питань реформування системи пенсійного забезпечення та системи соціального страхування, статистичні дані, дослідження українських вчених та урядовців, а також іноземних економістів, які проводили аналіз стану системи соціального захисту в нашій країні та країнах ОЕСР, матеріали періодичних видань.

Теоретична цінність роботи полягає у визначенні та узагальненні теоретичних основ сутності системи соціального захисту та її структурних елементів.

Практичне значення роботи полягає у:

- визначенні ролі і місця соціальних замовлень у здійснення соціальної політики в економічно розвинених країнах світу;

- широкому аналізі зарубіжного досвіду впровадження соціального замовлення для його адаптації до вітчизняних умов;

- розробці конкретних рекомендацій щодо впровадження в Україні дієвої системи соціальних замовлень.

Поєднання цих підходів є доцільними у покращанні роботи системи соціального захисту населення в Україні та у визначенні пріоритетних напрямів реформування її окремих секторів.