Курсова робота Захист немайнових прав
Код роботи: 4959
Вид роботи: Курсова робота
Предмет: Право власності
Тема: Захист немайнових прав
Кількість сторінок: 34
Дата виконання: 2011
Мова написання: українська
Ціна: 150 грн
Вступ
Розділ 1. Поняття цивільно-правового захисту
1.1. Дискусійний підхід до визначення сутності цивільно-правового захисту
1.2. Відмінність правового захисту і правової охорони
1.3. Способи і засоби захисту цивільних прав
Розділ 2. Особливості захисту особистих немайнових прав
2.1. Передумови і правові відносини основи захисту особистих немайнових прав в Україні
2.2. Характеристика способів захисту особистих немайнових прав
Розділ 3. Цивільно-правові проблеми захисту особистих і майнових прав громадян в Україні та можливі шляхи її подалання
Висновки
Список використаних джерел
Актуальність дослідження. Цивілізоване суспільство не можливо уявити без наявності певних прав і свобод кожного його учасника, що забезпечують кожному можливість бути самостійним суб’єктом суспільного життя. Держава зобов’язана забезпечити реалізацію і захист суб’єктивних прав.
В умовах побудови правової держави однією з гарантій прав і свобод учасників цивільних відносин є правовий захист.
Об’єктом даної роботи виступають ті права та обов’язки, які виникають процесі захисту немайнових прав.
Предметом курсової роботи є система чинних нормативно-правових актів України, законодавство інших країн, що визначають поняття захисту немайнових прав.
Метою даної роботи є висвітлення питання цивільно-правового захисту особистих немайнових прав громадян, реалізація права захисту в сучасних умовах, проблеми, пов’язані з такою реалізацією, і можливі шляхи їх подолання.
Основними завданнями для розкриття мети роботи стануть:
1. Визначення сутності цивільно-правового захисту і правової охорони взагалі, грунтуючись на думки з цього приводу багатьох вчених.
2. Характеристика основних способів і засобів захисту особистих немайнових прав громадян.
3. Розгляд цивільно-правового захисту особистих немайнових прав, що діє в сучасних умовах в Україні.
4. Аналіз реальних проблем, що торкаються недосконалості правового режиму захисту цивільних прав громадян України, і вивчення можливих шляхів їх подолання.
Для того, щоб розглянути поставлені питання будемо керуватися діючою нормативно – правовою базою з цих питань, зокрема будемо порівнювати якість їх висвітлення в діючому Цивільному кодексі України і пропозиції, висвітлені в проекті Цивільного кодексу, розглянемо якість спеціального законодавства з питань цивільно-правового захисту і судово – арбітражної практики; вивчимо думки експертів з цих питань на основі наукової літератури і періодичних видань, таких як журнали “Право України”, “Український правовий часопис”, “Підприємство, господарство, право”, газет “Бізнес-інформ”, “Дзеркало тижня”, “Юридичний вісник” тощо.
Практичне значення дослідження полягає в тому, що положення та висновки даного дослідження можуть бути використані у правозастосовній діяльності деякі результати дослідження можуть бути корисними як для науковців, що працюють у сфері цивільного права та процесу, так і для практиків в даній сфері знань.
1. Закон України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30 жовтня 1996 року [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua.
2. Закон України «Про захист прав споживачів» від 12 травня 1991 року № 1023-XII [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua.
3. Закон України «Про зовнішньоекономічну діяльність» № 959-XII від 16.04.1991 року [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua.
4. Закон України «Про цінні папери та фондову біржу» від 18 червня 1991 року № 1201-ХII [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua.
5. Зобов’язальне право: теорія і практика. Навч. посібн. Для студентів юрид. Вузів і фак. ун-ів / О. В. Дзера, Н. С. Кузнєцова, В. В. Луць та інші; За ред. О. В. Дзери. – К.: Юрінком Інтер, 2010. – 912 с.
6. Іваненко Л. М. Цивільно – правові засоби захисту прав споживачів (покупців). Монографія. / Л. М. Іваненко. – К.: Юмана, 2009. – 224 с.
7. Конституція України № 254к/96-ВР від 28 червня 1996 року [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua.
8. Наказ Міністерства зовнішніх економічних зв’язків і торгівлі України від 27 травня 1996 року № 294 «Про затвердження Правил продажу непродовольчих товарів» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua.
9. Науково-практичний коментар Цивільного Кодексу України / за редакцією Є. О. Харитонова. – Харків: Одіссей, 2008 – 1199 с.
10. Опришко В. Ф. Міжнародне економічне право: Підручник. / В. Ф. Опришко. – К.: Либідь, 2010. – 192 с.
11. Підопригора О. А., Боброва Д. В. Цивільне право. / О. А. Підопригора, Д. В. Боброва Ч. 2. – К.: 2010. – 410 с.
12. Постанова Кабінету Міністрів України від 8 лютого 1995 року № 108 «Про Порядок заняття торговельною діяльністю і правила торговельного обслуговування населення» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua.
13. Постанова Пленуму Верховного Суду України № 5 від 12.04.1996 року «Про практику розгляду цивільних справ за позовами про захист прав споживачів» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua.
14. Розенберг М. Г. Контракт международной купли-продажи. Современная практика заключения. Разрешение споров. / М. Г. Розенберг. – М.: Международный центр финансово – экономического развития, 2006. – 656 с.
15. Цивільне право України: Навчальний посібник / За заг. ред. І. А. Бірюкова, Ю. О. Засіки. – К.: Істина, 2004. - 224 с.
16. Цивільний кодекс України від 16 січня 2004 року [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua.
Висновки
На сучасному етапі розвитку нашої країни майже однією з найболючіших проблем є не гарантованість державного захисту прав і свобод громадян. Нові механізми ведення ринкової економіки, прагнення до реалізації найкращих прав світового досвіду, бажання інтеграції у Європейське співтовариство України ставить вирішення цих проблем на одне з перших місць.
Найбільше збентеження і навіть збурення викликає, те що прийняті законодавчі акти із захисту особистих і майнових прав не мають реальної практичної реалізації: не всі громадяни мають можливість відстояти свої права в судовому порядку. Зараз править принцип: хто сильніше – той і править, хто стоїть при владі, має більше фінансових можливостей – той реально може впливати на прийняті рішення. Пересічений громадян, який не знається на законах і юридичних тонкощах за таких обставин навіть не намагається відстоювати справедливість. Де ж реальна демократія?
Законодавче закріплення права приватної власності було історичною необхідністю при становленні ринкових відносин і мало велике значення при подальшому формуванні громадської свідомості, бо закріплювало почуття господаря. Держава дала можливість громадянам приватизації державного житлового фонду, дала можливість здійснювати підприємницьку діяльність, дала можливість вільно і на свій розсуд розпоряджатися своїм майном.
Це безперечно позитивні тенденції, але досвід минулих років і сьогодення говорить нам про наявність основної проблеми: законодавча гра на користь влади призводить до не можливості відстояти і захистити права приватної власності (згадаємо сумнозвісні ”фінансові піраміди” і ”трастовий бум”, неповернені внески до Ощадбанку СРСР).
Відсутність законодавства про захист держателів корпоративних прав, нетрадиційні форми фінансування малого бізнесу на основі тимчасовості передачі права користування або розпорядження при збережені права володіння (франчайзинг, лізбек, селенг), обігу цінних паперів, що несуть за собою зміну права власності в майбутньому надмірній податковий тягар, дорогі кредитні і орендні ресурси не дають можливості інвестиції у підприємницьку діяльність на основі приватної власності громадян і захисту цих прав.
Навіть, якщо громадянин на свій ризик і здійснює підприємницьку діяльність, то він все одно знаходиться в незахищеному середовищі від конкурентів, бо до цього часу не було прийнято таких важливих законів як закон “Про захист комерційної таємниці”, “Про місце походження товару”, “Про захист прав на фірмове найменування”.
Проблеми охорони інтелектуальної власності в нашій країні залишаються на незахищеному рівні. Попри активізацію зусиль правоохоронних органів щодо захисту інтелектуальної власності, загальний рівень правопорушень у цій сфері залишається високим. Це є підставою для звинувачення України у низьких стандартах охорони інтелектуальної власності на міжнародному рівні. Тому, на нашу думку, необхідно:
- запровадити дієвій механізм управління і розвитку інфраструктури у сфері охорони інтелектуальної власності через створення відповідних Комітетів з охорони винахідництва і раціоналізаторства, секретних відділів з захисту комерційних таємниць на виробництві; Державних служб підтримки винахідників при органах місцевого самоврядування; Консультаційних органів державної і недержаної форми власності з приводу захисту інтелектуальної власності. Основними функціями цих органів є роз’яснення законодавства, порядку одержання патенту, надання кредитів на внесення плати за патент, надання представницьких і довірчих послуг при реалізації прав на інтелектуальну власність;
- підготовка і підвищення кваліфікації спеціалістів у сфері охорони інтелектуальної власності. Це можна реалізувати через відкриття факультетів, вищих навчальних закладів по всій території України, що будуть готувати спеціалістів з охорони інтелектуальної власності на високому рівні; проведення міжнародних семінарів, галузевих та регіональних конференції щодо захисту прав: друк навчально-методичної літератури з цього приводу;
- підготовка Закону України “Про патентних повірених” і створення Патентного суду для вирішення спорів з приводу захисту інтелектуальної власності;
- застосування каральних елементів у системі захисту інтелектуальної власності шляхом внесення змін у відповідні законодавчі акти –конфіскація матеріалів і устаткування, за допомогою яких було здійснено відтворення творів, виплата компенсацій, стягнення штрафу в прибуток бюджету, сувора відповідальність порушника, що ухиляється від виконання судового рішення, прийнятого за фактом порушення права інтелектуальної власності. За прострочення виконання рішення суду повинна бути встановлена система штрафів відносно до прогресивної шкали залежно від тривалості прострочення;
- законодавче закріплення можливості надання патентів і ліцензійних угод у спадок.
Цивільно-правовий захист особистих немайнових прав, які безпосередньо пов’язані з особою, знаходиться на дуже низькому рівні. На мою думку, основними шляхами розв’язання цієї проблеми є:
- закріпити у законі перш за все загальне право особи на усунення порушення будь-якого особистого немайнового права в судовому порядку і створити відповідну структурну процедуру захисту цих прав: спочатку вимагати захисту на рівні місцевого опорного пункту міліції, де можуть працювати і психологи, а при не можливості розв’язати цю проблему вже потім звертатися до суду;
- застосування у цій сфері такої форми відповідальності, як громадська догана, громадський осуд, публічне вибачення винного правопорушника, стягнення штрафу, звільнення з посади або заборона обіймати відповідні посади. При чому проблема мінімального і максимального розмірів штрафу в разі відмови від спростування, компенсації матеріальної та моральної шкоди має бути вирішена законодавчо;
- підвищення громадської свідомості і активності з приводу захисту особистих немайнових прав, що може проводитися за участю профспілок, діячів Рад народних депутатів на місцях, юристів, засобів масової інформації шляхом опублікування статей, видачі брошур, проведення мітингів, що б дало можливість осуджувати бездіяльність з цього приводу державних діячів, суддів і сприяти прийняттю неупереджених рішень.
Отже, розв’язання проблеми реального і гарантованого захисту особистих і майнових прав громадян безпосередньо пов’язані із складною економіко-політичною ситуацією в країні, із бездієвістю влади,із прийняттям за відомо недосконалих законів, які б працювали на правлячі кола, а не на народ із побоювання і не бажанням самого народу боротися за справедливість.