Контрольна робота з курсу Міжнародне право - Варіант 8
Код роботи: 3017
Вид роботи: Контрольна робота
Предмет: Міжнародне право
Тема: Варіант 8
Кількість сторінок: 15
Дата виконання: 2017
Мова написання: українська
Ціна: 300 грн
1. На характер конституційної системи та конституціоналізму України впливає те, що територія України протягом тривалого часу (більше 350 років) входила до складу Росії, основою правової політики якої, за словами А. Саїдова, виступає ідеологія «суверенної демократії» (Саидов А. Х. Сравнительное правоведение /А. Х. Саидов. – М., 2002). Шляхом аналізу існуючих наукових розробок (наприклад, Иванов В. Суверенная демократия и sovereign democracy / В. Иванов // Известия. – 2006 – № 161; Джагарян А. Суверенная демократия как отображение конституционных ценностей в зеркале общенациональных интересов / А. Джигарян// СКО. – 2007. – № 4 (61); Саква Р. Суверенитет и демократия: конструкции и противоречия / Р. Савчин // СКО. – 2007. – № 3 (60)) з’ясуйте зміст концепції «суверенної демократії». Чи погоджуєтеся Ви із тим, що ця концепція не має нічого спільного з сучасною практикою конституціоналізму, а скоріше є формою легалізації авторитарного режиму? Які тенденції, що проявляються в Україні й призводять до колапсу ефективності влади, можна вважати наслідками запроваждення концепції «суверенної демократії»? Свої відповіді аргументуйте посиланнями на проаналізовані доктринальні позиції.
2. Залежно від того, які конституційні цінності є пріоритетними у суспільствах (зокрема, різних типів правових систем), вони будуються на засадах лібралізму або комунітаризму (солідаризму). Охарактеризуйте ці поняття. Ознайомтеся з Рішенням Конституційного Суду України № 9-рп/2009 від 28.04.2009 р. у справі про допомогу по безробіттю звільненим за угодою сторін і з’ясуйте, на засадах лібералізму чи комунітаризму воно прийняте? Чи можна простежити кореляцію цих понять, зокрема, в концепції «welfare state» та практиці Федерального конституційного суду Німеччини (Bundesverfassungsgericht)?
3. Конституціоналізм базується на ліберальних цінностях, і свобода розглядається як основоположна конституційна цінність. Згідно зі ст. 33 Конституції України кожному, хто на законних підставах перебуває на території України, гарантується свобода пересування, вільний вибір місця проживання. Рішенням Конституційного Суду України від 14 листопада 2001 р. № 15-рп/2001 (справа про прописку) було скасовано інститут прописки як такий, що суперечить конституційному положенню про свободу пересування та вільний вибір місця проживання. Але на сьогодні реалізація низки прав громадян, зокрема політичних – участь у виборах і референдумах, – обумовлюється місцем їхньої реєстрації. Через це під час останніх місцевих виборів внутрішньо переміщені з окупованих територій особи не мали змоги реалізувати свої виборчі права. З огляду на це проаналізуйте зазначене Рішення КСУ, Закон України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні», Закон України «Про місцеві вибори», Закон України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» і порівняйте інститути прописки і реєстрації, а також дайте аргументовану відповідь, чи був порушений під час місцевих виборів-2015 такий принцип, як загальне виборче право, і якщо так, за допомогою яких заходів цього можна було уникнути (законопроекти 2501А, 2501а-1, 2501а-2).