Распечатать страницу
Главная \ База готовых работ \ Готовые работы по компьютерным дисциплинам \ Разработка программного обеспечения \ 2603. Дипломна робота Розробка програмного забезпечення для реалізації транспортної логістики в системі 1С:Підприємство

Дипломна робота Розробка програмного забезпечення для реалізації транспортної логістики в системі 1С:Підприємство

« Назад

Код роботи: 2603

Вид роботи: Дипломна робота

Предмет: Розробка програмного забезпечення

Тема: Розробка програмного забезпечення для реалізації транспортної логістики в системі 1С:Підприємство

Кількість сторінок: 41

Дата виконання: 2017

Мова написання: українська

Ціна: 800 грн

Вступ

Постановка задачі

1. Використання математичних методів для вирішення задач транспортної логістики

1.1. Задачі транспортної логістики

1.2. Методи вирішення задачі комівояжера

1.3. Застосування методу генетичних алгоритмів для розв’язання поставленої задачі

2. Використання комп’ютерних технологій для вирішення задач транспортної логістики

2.1. Передумови розвитку програм для розв'язання задач транспортної логістики

2.2. Характеристики та можливості програмних продуктів

2.3. Опис обраного інструменту - 1С:Підприємство

3. Розробка програмного забезпечення

3.1. Створення векторних мап у форматі, підтримуваному системою 1С:Підприємство

3.2. Підключення векторних мап та створення інтерфейсу робочого місця логіста

3.3. Вивід результату роботи програми в зручному для подальшого використання вигляді

Висновки

Список використаної літератури

Додаток 1. Лістинг програми

На даний момент логістика як практична діяльність стійко зайняла свою нішу в керуванні сучасними підприємствами. Логістичний підхід до об'єкта керування, інструменти й методи логістики застосовуються у різних областях менеджменту. Наявність підрозділу логістики в компанії вже не є чимсь незвичайним, а розглядається як обов'язкова складова оргструктури успішного підприємства. Область компетенції фахівців у сфері логістики охоплює керування самими різними об'єктами - документообіг, людські потоки, інформаційні, фінансові й, звичайно, товарно-матеріальні. Саме керування товарно-матеріальними потоками, їхня оптимізація є найпоширенішими завданнями менеджменту в середовищі комерційних підприємств.

Логістика як сфера діяльності неоднорідна - розділяють логістику закупівель і продажів, логістику складування й запасів, транспортну логістику, виробничу логістику й логістику ланцюгів поставок (керування ланцюгами поставок). Остання область знань логістики - SCM (Supply Chain Management) - може розглядатися як інтегруюча для інших перерахованих вище розділів логістики руху ТМЦ [1].

Очевидно, що в ідеалі кожне підприємство, що застосовує логістичний підхід у своїй діяльності, повинне прагнути до створення налагодженого механізму SCM. Наявність працюючої системи керування ланцюжками поставок дозволяє повністю контролювати весь потік товарно-матеріальних цінностей - від постачальника до покупця, - оптимізувати кожний крок на шляху руху товарів, інформації й фінансів, досягаючи значної економії ресурсів підприємства. Однак, дана технологія пред'являє дуже високі вимоги до інформаційної оснащеності компаній, до рівня розвитку й стандартизації взаємозв'язків між організаціями - ланками ланцюжка поставок. Тому для більшості підприємств у нашій країні SCM є поки що цільовою перспективою, у напрямку якої відбувається поступовий рух. У першу чергу - це рішення завдання по організації єдиного інформаційного простору усередині компанії, автоматизація процесів і аналіз одержуваної інформації.

Важливою складовою процесу керування ланцюжками поставок є керування перевезеннями, що включає в себе керування як власним автопарком (для підприємств, що мають свій транспорт), так і процесом транспортування, що є присутнім у бізнес-процесі будь-якої компанії, незалежно від використовуваного типу транспорту. Темпи росту обсягів вантажопотоків і об'єктивна необхідність підвищення рівня обслуговування контрагентів приводять підприємства до розуміння необхідності мінімізувати витрати, пов'язані з перевезенням вантажів. Мінімізація таких витрат досягається за допомогою організаційних заходів у комплексі з впровадженням автоматизованих систем керування перевезеннями. Сучасні програмні засоби дозволяють вирішити наступні завдання даної області логістики:

- оптимізувати підбір типів і моделей транспортних засобів для перевезення вантажів компанії з урахуванням максимального використання вантажопідйомних характеристик;

- оптимізувати маршрутизацію транспортних засобів, мінімізувати пробіг транспорту;

- забезпечити контроль за місцем розташування транспортного засобу й станом вантажу в процесі перевезення;

- забезпечити своєчасний обмін вичерпною інформацією між підрозділами компанії, що беруть участь у процесі перевезення;

- забезпечити формування актуальної звітності для оцінки ефективності і якості виконуваних робіт з метою прийняття необхідних управлінських рішень.

У результаті застосування автоматичних систем керування перевезеннями підприємство зможе збільшити обсяги перевезених вантажів, знизити питому вартість одиниці перевезеного вантажу, зменшити частку холостих пробігів, підвищити якість і точність виконання замовлень на перевезення, скоротити виграти на персонал.

Робота складається з таких розділів:

- постановка задачі;

- огляд предметної галузі: способи та методи вирішення задачі;

- використання математичних методів для оптимізації процесів та мінімізації витрат;

- наявність інструментів, програмних продуктів, аналіз їх переваг та недоліків;

- опис реалізації задачі в обраному середовищі;

- основні висновки та пояснення отриманих результатів;

- список літератури;

- додатки, що містять лістинг програми та деякі аспекти реалізації [2].

У даній роботі були вирішені такі проблеми:

- Розглянуті існуючі системи та методи вирішення задачі комівояжера, було обрано оптимальний метод – метод генетичних алгоритмів.

- Розглянуті переваги та недоліки існуючих програмних продуктів для вирішення задачі транспортної логістики та розроблено програмне забезпечення орієнтоване на базу існуючого підприємства ООО «Ласунка».

- Створені векторні мапи у форматі, підтримуваному системою 1С:Підприємство та вбудовані у дану систему.

- Створені зв'язки між мапами регіонів та мапами міст для побудови оптимальних маршрутів.

- Створений програмний продукт, який буде шукає оптимальний маршрут, має зручний для логіста інтерфейс, та зв'язок з корпоративною системою обліку.

- На основі отриманих маршрутів створюються транспортні листи.

- Використаний метод є ефективним для рішення поставленої задачі на знаходження оптимального маршруту в системі 1С:Підприємство.

1. А. М, Гаджинський Основи логістики: Навчальний посібник. – М.: ИВЦ Маркетинг, 1996. – 124 с.

2. М. П. Гордон, Е. М. Тишкін, Н. С. Усков Як організувати доставку товару вітчизняному споживачеві – М.: Транспорт, 1993. – 64 с.

3. А. А. Сміхов Вступ до логістики. – М.: Транспорт, 1993. – 112 с.

4. Транспортна логістика: Навчальний посібник. – М.: Бранусс, 1996. – 145 с.

5. О. Е. Акімов «Дискретна математика. Логіка, групи, графи», Москва, 2003, 376 с., ил., изд. дом «Лаборатория базовых знаний».

6. Ф. А. Новіков «Дискретна математика для програмістів» С.-Петербург, 2002 г. 304 с., ил., изд. дом «Питер».

7. Н. И. Самойленко, А. А. Володченко Методи вирішення задачі комівояжера великих розмірностей, М., 2005.

8. Е. А.Тишкин «Еврістичні алгоритми вирішення задачі комівояжера», Самара, 2003.

9. В. П. Сигорський. Математичний апарат інженера. - К., «Техніка», 1975, 768 с.

10. О. Н. Кузнецов, В. И. Кузубов, А. Б. Волощенко. Математичне програмування: навчальний посібник. 2-е вид. перероб. і доп. – М.; Вища школа, 1980, 300 с., ил.

11. Е. В. Маркова, А. Н. Лисенков. Комбінаторні плани в задачах багатофакторного експеримента. – М., Наука, 1979, 345 с.

12. www.topplan.ru

13. travelgps.com.ua

14. gps.kharkov.ua

15. 1С: «Опис вбудованої мови 1С:Підприємство 8.1».

РЕФЕРАТ

Дипломна робота: «Розробка програмного забезпечення для реалізації транспортної логістики в системі 1С:Підприємство».

Матеріалом для розробки програмного забезпечення є база даних контрагентів підприємства ООО «Ласунка» та векторні електронні карти України у форматі .rus.

Мета роботи: розглянути існуючі методи розв’язання задач транспортної логістики, обрати найефективніший метод та розробити програмне забезпечення для реалізації задачі комівояжера, використовуючи метод генетичних алгоритмів, у середовищі 1С:Підприємство.

Засобами виконання роботи є програми GPS Map Edit, Global Mapper та 1С:Підприємство версії 8.1, а також метод генетичних алгоритмів та вбудована мова 1С.

В процесі роботи було сконвертовано карту України спеціалізованими програмами у відповідний формат для інтеграції в 1С, карта була розбита на окремі області та звільнена від непотрібної інформації. Серед існуючих методів розв'язків задачі комівояжера був обраний метод, оптимальний для реалізації в системі 1С. Даний метод був запрограмований мовою 1С та створений зручний інтерфейс для використання в системі.

В результаті проведеної роботи отримані працюючий алгоритм пошуку оптимального маршруту по містах України по різним областям та країні в цілому та візуалізація маршрутів для наочності та зручності.

Ключові слова: 1С:Підприємство 8.1, задача комівояжера, методи оптимізації, метод генетичних алгоритмів, програмування, векторні карти.

ПОСТАНОВКА ЗАДАЧІ

Для виконання поставленої задачі потрібно вирішити такі проблеми:

- Розглянути існуючі системи та методи вирішення задачі комівояжера, обрати оптимальний метод.

- Розглянути переваги та недоліки існуючих програмних продуктів для вирішення задачі транспортної логістики та розробити програмне забезпечення.

- Створити векторні мапи у форматі, підтримуваному системою 1С:Підприємство та вбудувати в систему 1С.

- Створити зв'язки між мапами регіонів та мапами міст для побудови оптимальних маршрутів.

- Створити програмний продукт, який буде шукати оптимальний маршрут, мати зручний для логіста інтерфейс, та зв'язок з корпоративною системою обліку.

- На основі отриманих маршрутів створити транспортні листи.

- Зробити висновки щодо ефективності використання даного методу для цієї задачі.