Задачі з курсу Оподаткування суб’єктів господарювання - 10 штук
Код роботи: 6107
Вид роботи: Задачі
Предмет: Оподаткування суб’єктів господарювання
Тема: 10 штук
Кількість сторінок: 38
Дата виконання: 2016
Мова написання: українська
Ціна: 1000 грн за все (або по 150 грн за задачу)
ППП (теорія)
Не буде у витратах:
- виплачені дивіденди;
- сплачене ПДфО;
- сплачено постачальнику аванс за сировину;
- сплачено з поточного рахунку штраф;
- сплачено підприємству Релакс-неплатнику пдв, за організацію та проведення презентації;
- виплачено роялті нерезиденту;
- сума погашення основної суми кредиту;
- списано з поточного рахунку нерезиденту, що має офшорний статус кошти за комплектуючі (витрати не виникають).
Буде:
- визнано втрати від курсових різниць;
- отримано раніше оплачені рекламні послуги від нерезидента (обмеження 4% ВР, податок 20%);
- перераховано благодійну допомогу обєднанню співвласників багатоквартирних житлових будинків (обмеження 4% від ОП попер зв року);
- сплачено за транспортування товарів на склад підприємству-перевізнику;
- надано послуги на добровільних засадах неприбутковій організації;
- списано кошти на оплату послуг аудиторської компанії;
- відсотки за користування кредитом;
- собівартість виготовленої продукції;
- по 70%виготовленої продукції визнано доходи від реалізації продукції;
- сплачено ліцензію місцевим органам влади;
- виплачено зп;
- сплачено єдиний соціальний внесок;
- перераховано заповіднику цільовий внесок на охорону культурної спадщини (10% ОП попереднього звітного року);
- сплачено орендну плату за оренду торгівельних приміщень;
- виявлено витрати минулих под. періодів;
- отримано та оприбутковано комплектуючі від нерезидента – витрати;
- перераховано кошти благодійній організації;
- списано з поточного рахунку кошти на ремонт основних засобів 10% вартості ОЗ.
Умови
Завдання 1
Підприємство є платником податку на прибуток підприємств на загальній системі оподаткування і зареєстровано платником ПДВ. Протягом звітного періоду підприємство має наступні показники для обчислення доходів:
№ |
Дата |
Зміст господарської операції |
Сума, грн. |
1. |
06.01 |
Відвантажено товари покупцю, що підтверджено первинними документами (визнано перехід прав власності) |
240 000 (з ПДВ) |
01.02 |
Зарахування коштів від покупця за відвантажений товар (банківська виписка від 01.02) |
||
2. |
04.03 |
Отримано пеню, згідно порушеного договору підприємством “Крокус” (банківська виписка від 01.11) |
5 000 |
3. |
10.03 |
Зарахування коштів отриманої безповоротної фінансової допомоги (банківська виписка від 10.03) |
10 000 |
4. |
15.03 |
Зарахування коштів: дивіденди, отримані від резидента (банківська виписка від 15.03) |
4 000 |
5. |
26.03 |
Зарахування коштів отриманої поворотної фінансової допомоги від підприємства, що не є платником податку на прибуток (банківська виписка від 26.03) |
40 000 |
10.06 |
Повернення коштів отриманої поворотної фінансової допомоги від підприємства, що не є платником податку на прибуток (платіжне доручення від 10.06) |
Завдання 2
Підприємство є платником податку на прибуток підприємств на загальній системі оподаткування і зареєстровано платником ПДВ. Протягом звітного періоду на підприємстві були здійснені наступні господарські операції:
№ |
Дата |
Зміст господарської операції |
Сума, грн., долар США |
|
|
Оподатковуваний прибуток попереднього звітного року |
500 000 |
|
|
Показники для обчислення витрат: |
|
1. |
09.04. |
Придбано сировину для виробництва продукції “С”, що підтверджено первинними документами (весь обсяг виготовленої продукції було реалізовано 20.04 (підтверджуючі документи свідчать про перехід права власності) |
60 000 (з ПДВ) |
2 |
20.04 |
Виявлено витрати минулих податкових періодів, що не були враховані та які підтверджено первинними документи |
15 000 |
3 |
20.05 |
Перераховано аванс за сировину для господарської діяльності (платіжне доручення від 20.05) |
120 000 (з ПДВ) |
4. |
25.06. |
Списано з поточного рахунку нерезиденту, що має офшорний статус кошти за комплектуючі для використання у господарській діяльності (платіжне доручення від 25.06) |
20 000 дол. США при митному оформленні по цій операції був сплачений ПДВ у сумі 36 000 грн. |
28.06 |
Отримано та оприбутковано комплектуючі від нерезидента (вантажна митна декларація від 28.06.) |
||
5. |
30.06 |
Продано основні засоби, що підтверджено первинними документами. Первісна вартість проданих основних засобів 25 000 грн., накопичена сума зносу 10 000 грн.) |
10 000 (без ПДВ) |
6. |
30.06 |
Надано послуги на добровільних засадах неприбутковій організації (акт приймання-передачі наданих послуг від 30.06) |
12 000 (без ПДВ) |
Завдання 3
Підприємство є платником податку на прибуток підприємств на загальній системі оподаткування і зареєстровано платником ПДВ. Протягом звітного періоду на підприємстві були здійснені наступні господарські операції:
№ |
Дата |
Зміст господарської операції |
Сума, грн. |
1. |
05.01 |
Відвантажено товари ТОВ “Арніка”, що підтверджено первинними документами (визнано перехід прав власності) |
180 000 (з ПДВ) |
01.02 |
Зараховано кошти на рахунок від покупця за відвантажений товар (банківська виписка від 01.02) |
||
2. |
20.02 |
Сплачено за ліцензію місцевим органам влади (платіжне доручення від 20.02). Термін дії ліцензії становить 1 рік |
2 000 |
3. |
22.03 |
Отримано на рахунок кошти поворотної фінансової допомоги від підприємства “Зета”, платника податку на прибуток на загальній системі оподаткування (банківська виписка від 22.03) |
200 000 |
09.08 |
Повернута сума поворотної фінансової допомоги підприємству “Зета” (банківська виписка від 09.08) |
||
4. |
01.01-31.03 |
Нарахована амортизація за звітний квартал. 60% амортизації включається до собівартості реалізованих товарів, по яких у звітному періоді визнано перехід права власності; 40% - амортизація основних засобів загальногосподарського використання. |
24 000 |
5. |
25.03 |
Сплачено орендну плату за використання складського приміщення для загально-виробничих цілей відповідно до договору оренди (платіжне доручення від 25.03) |
3600 (без ПДВ) |
6. |
30.03. |
Повернуто неякісні товари, які 20.12 були оплачені і відвантажені підприємству “Океан”, що підтверджено документами |
5000 (без ПДВ) |
Завдання 4
Підприємство є платником податку на прибуток підприємств на загальних підставах і зареєстровано платником ПДВ. За 9 місяців звітного року підприємство відобразило збиток в сумі 2000 грн.
Протягом четвертого кварталу звітного року на підприємстві були здійснені наступні господарські операції:
№ |
Дата |
Зміст господарської операції |
Сума, грн. |
1. |
01.10 |
Відвантажено 80% виготовленої продукції “А” ТОВу “Бріз”, що підтверджено первинними документами (визнано перехід прав власності покупцю) |
500 000 |
|
Собівартість виготовленої продукції “А” включає: - вартість придбаної сировини та напівфабрикатів; - вартість послуг підприємства “Люкс” за доставку придбаної сировини на склад (акт приймання-передачі наданих послуг від 05.10); - заробітна плата працівників, зайнятих виробництвом продукції, з нарахуваннями; - амортизація основних засобів, що використовуються в операційній діяльності (за звітний період). |
200 000 50 000
63 000
8 000 |
|
По 80% виготовленої продукції визнано доходи від реалізації |
|
||
2. |
09.10 |
Придбано товари “Б” (для подальшого продажу). Вартість придбання підтверджена первинними документами |
84 000 (з ПДВ) |
15.10 |
Реалізовано товари “Б” підприємству - платнику податку на прибуток на загальній системі оподаткування, що підтверджено документами (визнано перехід прав власності на товари) |
120000 (з ПДВ)
|
|
3. |
22.10 |
Зарахування коштів дивідендів, отриманих від нерезидента (курс НБУ на дату зарахування коштів на рахунок становив 8грн./ за 1 долар США), банківська виписка від 22.10 |
5 250 дол США
|
4. |
01.11 |
Сплачено з поточного рахунку суму штрафу, визначеного за рішенням арбітражного суду (банківська виписка від 01.11) |
25 000 |
5. |
01.10-31.12 |
Нарахована заробітна плата адміністративно-господарському персоналу (з нарахуваннями) |
245 000 |
6. |
19.12 |
Перераховано податок на доходи фізичних осіб до бюджету (платіжне доручення від 19.12) |
27 600
|
Завдання 5
Підприємство є платником податку на прибуток підприємств на загальній системі оподаткування і зареєстровано платником ПДВ. За перше півріччя звітного року оподатковуваний дохід платника становив 220 тис грн, а сума сплаченого податку на прибуток – 46,2 грн. Протягом звітного періоду здійснило наступні операції:
№ |
Дата |
Зміст господарської операції |
Сума, грн. |
|
|
Сукупна балансова вартість всіх груп основних засобів, що підлягають амортизації, на початок звітного року становить |
150 000 |
1. |
21.07 |
Відвантажено продукцію підприємству “Орбіта” (платнику податку на прибуток на загальній системі оподаткування), що підтверджено документами про перехід прав власності |
168 000 (з ПДВ) |
2. |
25.07 |
Витрати на утримання материнській компанії, яка є окремою юридичною особою (платіжне доручення від 25.07) |
30 000 |
3 |
20.08 |
Списано з поточного рахунку кошти за ремонт основних засобів (службового автомобіля) сторонній організації. Автомобіль використовується для господарської діяльності (платіжне доручення від 20.08; акт приймання-передачі наданих послуг від 10.09) |
36 000 (з ПДВ) |
4. |
25.08 |
Безоплатно отримано товари від підприємства “Алмаз”, що підтверджено документами (звичайна ціна товарів складає 60 000грн). |
50 000 (без ПДВ) |
5. |
15.09 |
Сплачено підприємству “Релакс” - неплатнику ПДВ, за організацію та проведення презентації, пов’язаної з просуванням на ринок нових зразків продукції відповідно до договору (платіжне доручення від 15.09) |
20 000 |
6. |
01.07-30.09 |
Нарахована амортизація за звітний квартал: - 55% амортизації включається до собівартості відвантажених товарів, по яких станом на 30.09 не визнано перехід права власності; - 45% - амортизація основних засобів загальногосподарського використання. |
10 000 |
Завдання 6
Підприємство є платником податку на прибуток підприємств на загальній системі оподаткування і зареєстровано платником ПДВ. На балансі підприємства є комп’ютери (10 шт), що використовуються в господарській діяльності. Всі комп’ютери були придбані у грудні попереднього року.
Первісна вартість кожного комп’ютера становить 5 000 грн., ліквідаційна вартість – 500 грн., очікуваний термін корисного використання 2 роки.
В обліковій політиці підприємства зазначено, що для 4 групи обрано кумулятивний метод нарахування амортизації.
Необхідно:
1. Визначити вартість, що амортизується, місячну та річну суму амортизаційних відрахувань для кожного комп’ютера за весь термін експлуатації.
2. Заповнити розрахунок суми амортизації з використанням кумулятивного методу за наступним зразком:
Рік корисної експлуатації |
Вартість |
Кумулятивний коефіцієнт |
Річна сума амортизації |
Залишкова вартість на кінець року, грн. |
|
Первісна, грн. |
що амортизується, грн. |
|
|||
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
На дату придбання 0 |
5000 |
ПервіснаВарт-Ліквід Варт |
- |
4*5- |
5000 |
Перший рік експлуатації 1 |
5000 |
4500 |
2/3 |
3000 |
7-6 2000 |
Другий рік експлуатації 2 |
5000 |
4500 |
1/3 |
1500 |
500 |
Завдання 7
Підприємство є платником податку на прибуток підприємств на загальній системі оподаткування і зареєстровано платником ПДВ. Підприємство має на балансі офісні меблі, первісна вартість яких становить 10 000грн., ліквідаційна вартість - 1000 грн., очікуваний термін корисного використання 4 роки. В обліковій політиці підприємства зазначено, що для 6 групи основних засобів обрано прямолінійний метод нарахування амортизації.
Необхідно:
1. Визначити вартість, що амортизується; місячну та річну суму амортизаційних відрахувань.
2. Заповнити розрахунок суми амортизації з використанням прямолінійного методу за наступним зразком:
Рік корисної експлуатації |
Розрахунок річної суми амортизації |
Сума зносу з початку експлуатації об'єкта, грн. |
Залишкова вартість об'єкта (гр.3 - гр.6),грн. |
|
|
Первісна вартість, грн. |
Очікуваний термін корисної експлуатації, років |
Річна сума амортизації |
|
|
|
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
На дату придбання |
10 000 |
- |
- |
- |
10 000 |
На кінець 1-го року |
10 000 |
4 |
2250 |
2250 |
7750 |
На кінець 2-го року |
10 000 |
4 |
2250 |
4500 |
5500 |
На кінець 3-го року |
10 000 |
4 |
2250 |
6750 |
3250 |
На кінець 4-го року |
10 000 |
4 |
2250 |
9000 |
1000 |
Завдання 8
ТзОВ “Добробут” займається діяльністю у сфері будівництва та торгівлі.
За підсумками звітного періоду на загальних зборах засновників прийнято рішення, що отриману суму прибутку спрямувати на виплату дивідендів у звітному році у розмірі 90 000 грн.
В протоколі про нарахування дивідендів від 25 січня поточного року зазначено, що дивіденди підлягають виплаті в грошовій формі.
Дивіденди нараховані і виплачені 20 квітня поточного року. Інформація про засновників ТзОВ “Добробут” та їх частки у статутному фонді наведені у таблиці:
Засновники |
Статус засновника |
Частка у статутному фонді, % |
Форма виплати дивідендів |
ТОВ „ “Макс” |
Юридична особа, резидент |
70 |
Безготівковий розрахунок |
Компанія “LTD-BEST”* |
Юридична особа, нерезидент (Польща) |
20 |
Безготівковий розрахунок |
Лукаш Добровський* |
Фізична особа, нерезидент (Польща) |
10 |
Готівковий розрахунок |
РАЗОМ |
|
100 |
|
* В конвенції про уникнення подвійного оподаткування між Україною та Польщею зазначено, що доходи, отримані від основної діяльності на території України можуть оподатковуватися у договірній державі (Україна), в якій вони виникають і оподатковуватися відповідно до законодавства України
Діяльність ТзОВ “Добробут” у звітних періодах характеризується такими показниками:
І квартал:
Доходи звітного періоду = 120 000 грн.
Витрати (операційні) звітного періоду = 29 000.
Інші витрати звітного періоду = 56 000 грн.
ІІ квартал:
Доходи звітного періоду = 160 000 грн.
Витрати (операційні) звітного періоду = 48 000.
Інші витрати звітного періоду = 46 000 грн.
Завдання 9
Підприємство перебуває на загальній системі оподаткування і зареєстровано платником ПДВ. Зведені показники, що характеризують господарську діяльність платника у звітному році, наведені в таблиці:
№ п/п |
Показники господарської діяльності |
Сума, грн. |
1. |
За 1 квартал звітного періоду підприємство має наступні показники: |
|
1.1. |
Доходи звітного періоду (первинні документи підтверджують перехід права власності на товари) |
1 200 000 |
1.2. |
Витрати звітного періоду, підтверджені первинними документами |
360 000 |
1.3. |
Собівартість товарів, по якій визнано доходи від реалізації |
320 000 |
2. |
За 2 квартал звітного періоду підприємство має наступні показники: |
|
2.1. |
Доходи звітного періоду (первинні документи підтверджують перехід права власності на товари) |
400 000 |
2.2. |
Витрати звітного періоду, підтверджені первинними документами |
200 000 |
2.3. |
Собівартість товарів, по якій визнано доходи від реалізації |
350 000 |
3. |
За 3 квартал звітного періоду підприємство має наступні показники: |
|
3.1. |
Доходи звітного періоду (первинні документи підтверджують перехід права власності на товари) |
600 000 |
3.2. |
Витрати звітного періоду, підтверджені первинними документами |
180 000 |
3.3. |
Собівартість товарів, по якій визнано доходи від реалізації |
120 000 |
4. |
За 4 квартал звітного періоду підприємство має наступні показники |
|
4.1. |
Доходи звітного періоду (первинні документи підтверджують перехід права власності на товари) |
800 000 |
4.2. |
Собівартість товарів, по якій визнано доходи від реалізації |
350 000 |
4.3. |
Витрати звітного періоду, підтверджені первинними документами |
200 000 |
5. |
За 1 квартал наступного періоду підприємство відобразило об’єкт оподаткування від усіх видів діяльності |
200 000 |
Завдання 10
Головне підприємство “Бета” розташоване в м. Києві та перебуває на загальній системі оподаткування. Підприємство має відокремлені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи: три філії (розташовані в м. Харків, м. Ужгород та м. Київ) та одне представництво (розташоване в м. Одеса).
За рішенням головного підприємства, відокремлені підрозділи сплачують податок на прибуток до бюджетів територіальних громад за своїм місцезнаходженням.
За результатами роботи за 1 квартал поточного року платник має наступні показники:
№п\п |
Підрозділи платника |
Сума витрат, грн. |
1. |
Підприємство “Бета” за консолідованою декларацією |
45 000 |
2. |
філія 1, розташована в м. Харків, відокремлений підрозділ 1 |
11 000 |
3. |
філія 2, розташована в м. Ужгород, відокремлений підрозділ 2 |
3 000 |
4. |
філія 3, розташована в м. Київ, відокремлений підрозділ 3 |
10 000 |
5. |
Представництво, розташоване в м. Одеса, відокремлений підрозділ 4 |
15 000 |
Загальна сума податку на прибуток, нарахована підприємством “Бета” за консолідованою декларацією за 1 квартал звітного року становить 60 000 грн.