Распечатать страницу

Задачі з предмету Міжнародні економічні відносини - 21 задача

« Назад

Код роботи: 291

Вид роботи: Задачі

Предмет: Міжнародні економічні відносини

Тема: 21 задача

Кількість сторінок: 16

Дата виконання: 2015

Мова написання: українська

Ціна: 1000 грн

Задача 1. Країна А може виробляти 1т пшениці чи 4т вугілля, використовуючи одну одиницю ресурсів. Країна В може виробляти 2т пшениці чи 5т вугілля, використовуючи також одну одиницю ресурсів. На виробництві якого продукту доцільно спеціалізуватись країні А (країні В)? Доведіть.

Задача 2. Національна економіка налічує 1400 одиниць праці. Вона може виробляти два товари: картоплю і помідори. Трудовитрати на одиницю продукції у виробництві картоплі складають 2, помідорів - 4.

А. Побудуйте межу виробничих можливостей національної економіки

Б. Які альтернативні витрати виробництва картоплі і помідорів?

В. За умов відсутності торгівлі якою буде ціна картоплі в одиницях помідорів?

Задача 3. Витрати праці (в годинах) на виробництво принтерів та сканерів в Японії та Кореї такі:

Країна Товар

Принтери

Сканери

Японія

1

4

Корея

6

2

А. У виробництві якого товару Японія має переваги і чому?

Б. Розрахуйте альтернативну ціну сканерів, виражену через ціну принтерів, для Японії і Кореї.

Задача 4. Латвія та Естонія виробляють по два товари кожна: окуляри та люстерка. В Латвії загальна кількість праці, що витрачається на їх виробництво, складає 1800 годин, а в Естонії - 2100. В Латвії потрібно витратити 6 годин на виробництво одних окулярів та дві години - на кожне люстерко. В Естонії і для окулярів і для люстерки потрібно по 3 години. А. Побудуйте межу виробничих можливостей окремо для Латвії та Естонії. Б. Покажіть на цих графіках розширення можливостей споживання і окулярів і люстерок в Латвії та Естонії в результаті торгівлі.

 Товар

Країна

Окуляри

Люстерка

Латвія

6

2

Естонія

3

3

Задача 5. Витрати робочого часу в країні Х та У на виробництво яблук, бананів, фініків та радіоприймачів такі:

 

Х

У

Банани

1

12

Яблука

2

18

Фініки

4

24

Радіоприймачі

15

30

А. На яких товарах країна Х має найбільшу й найменшу абсолютну перевагу над країною У?

Б. Якщо заробітна плата в країні Х в 8 разів вища, ніж в країні У, на виробництві яких товарів буде спеціалізуватись країна Х? Країна У?

В. Чи зміниться торгівля, якщо різниця в зарплатах скоротиться до 6 разів?

Задача 6. Протягом тривалого періоду Україна мала високі темпи інфляції. Як це вплине на показники економічної діяльності України? Поясніть відповідь.

 

Зростає

Скорочується

Не змінюється

1. Дефіцит платіжного балансу

+

 

 

2. Обсяг експорту

+

 

 

3. Обсяг імпорту

 

+

 

4. Попит на гривні за валюти партнерів

 

+

 

5. Пропозиція гривень за валюту

+

 

 

Задача 7. Очікуваний темп інфляції в країні А становить 9%, а в країні В - 5%. В країні А ставка проценту 12%. Якою має бути ставка проценту в країні В, щоб між цими країнами не відбувався рух капіталу?

Задача 8. За наведеними нижче даними складіть платіжний баланс країни А

Операція

обсяг (млн. дол.)

 

1.Купівля нерезидентами облігацій держ. позики країни А

60

К+

2.Експорт товарів з А

140

К+

3.Імпорт товарів до А

190

Д-

4.Експорт послуг з А

70

К+

5.Імпорт послуг до А

50

Д-

6.Грошові перекази в країну А з-за кордону

25

К+

Задача 9. Уряд одержав позику від іноземних кредиторів у сумі $2 млрд. під 8% річних. Використання цієї позики для розвитку виробництва дозволяє щорічно забезпечити зростання ВНП у розмірі 500 млн. дол. США.

а) чи спричинить ця позика зростання державного боргу, в якому розмірі;

б) коли борг може бути сплачений?

Задача 10. В країні Х у певному році був дефіцит балансу поточних операцій в розмірі $1,5 млрд. і додатнє сальдо балансу руху капіталу в розмірі $600 млн.

а) який був платіжний баланс країни Х у вказаному році;

б) іноземні банки придбали в даному році активи країни Х на суму $600млн. Яким за таких умов буде платіжний баланс?

Задача 11. Обмінний курс гривні до долара США на початку n-го року дорівнював 8,03 грн./дол. На початку (n+1) року рівень цін у США зріс у 1,4 рази, а в Україні - у 2 рази. Яким повинен бути на початку (n+1) року номінальний курс гривні до долара США, щоб реальний курс залишився без змін?

Задача 12. Припустимо, що в країнах А та В прийнятий «золотий стандарт». Одиниця валюти країни А дорівнює 1/20 унції золота (1унція=28,3г), а одиниця валюти країни В дорівнює 1/10 унції золота. Скільки коштує одиниця валюти А у валюті В; скільки коштує одиниця валюти В у валюті А.

Задача 13. Визначте: рівноважний валютний курс гривні; рівноважний валютний курс$. Яка кількість $ та гривень буде куплена на валютному ринку?

Ціна гривні (в дол. США)

Обсяг попиту на гривні (млн.)

Обсяг пропозиції гривень (млн.)

0.10

300

400

0.13

320

370

0.16

330

330

0.19

360

310

0.23

380

280

Задача 14. Припустимо, що Уряд України встановлює валютний курс 1грн.=$0.8. Сума гривень, що пропонуються за цим курсом, дорівнює 200млн. Залежність попиту на гривні від валютного курсу має вигляд:

Ціна грн у дол. США

0.70

0.80

0.90

1.0

Обсяг попиту (млн. грн.)

190

180

170

160

В цій ситуації уряд купує чи продає гривні? Яку кількість?

Задача 15. При вільному утворенні валютний курс є наслідком взаємодії попиту і пропозиції валюти. Назвіть економічні операції, в результаті яких збільшується (зменшується) пропозиція на ринку валюти. Проаналізуйте, за яких умов зростає попит на валюту.

Задача 16. Обмінний курс російського рубля до долара США в січні 2008р. становив 3500 руб/дол., а в січні 2011 р. - 5700 руб/дол. За цей же час рівень цін в США виріс в 1,2 рази, а в Росії - в 14,4 рази. Як змінився реальний обмінний курс рубля до долара?

Задача 17. Припустимо, що в певному році в Японії ВВП збільшився на 4%, а темп зростання грошової маси знизився до 2%. В тому ж році в США темп зростання ВВП становив 5%, а обсяг грошової маси виріс на 3%. Як це вплине на курс японської ієни по відношенню до долара США?

Задача 18. Сумська філія «Правекс-банку» 20.11.2005р. оголосила таке котирування валют: USD/UAH = 1:5,0; USD/EUR = 1:0,952. Визначте крос-курс купівлі-продажу EUR/UAH.

Задача 19. Припустимо, що в 1995р., коли курс 1$=2,5 DM американська фірма продала німецьким покупцям товар за 100тис.DM і одержала $40 тис. Скільки доларів за такий же фізичний обсяг продукції за рівністю інших умов одержала б американська фірма у 1999 році, якщо б курс долара США знизився до 1,8 DM? Яким в такому випадку був би валютний прибуток експортера?

Задача 20. З 2009 по 2010р. пропозиція грошей в США збільшилась з $570,3 до $641,0 млрд., в той же час як пропозиція грошей в Бразилії зросла з 24,4 до 106,1 млрд. крузадо. За той же період індекс цін США збільшився до 100 з рівня 96,6 в той час, як відповідний індекс для Бразилії збільшився до 100 з рівня лише 31. Розрахуйте темпи зростання пропозиції грошей за період з 2009 по 2010 р. для США та Бразилії відповідно. Як змінилися ціни у цих країнах?

Задача 21. Країна-імпортер оподатковує ровери, що коштують 20 тис. доларів, адвалерним митом у 10%. І окремо оподатковує 5-відсотковим адвалерним митом сталь, гум, як компоненти роверу (їх вартість – 14 тис. дол. у ціні роверу). Визначте ефективне мито.