Задачі з предмету Міжнародні економічні відносини - 21 задача
Код роботи: 291
Вид роботи: Задачі
Предмет: Міжнародні економічні відносини
Тема: 21 задача
Кількість сторінок: 16
Дата виконання: 2015
Мова написання: українська
Ціна: 1000 грн
Задача 1. Країна А може виробляти 1т пшениці чи 4т вугілля, використовуючи одну одиницю ресурсів. Країна В може виробляти 2т пшениці чи 5т вугілля, використовуючи також одну одиницю ресурсів. На виробництві якого продукту доцільно спеціалізуватись країні А (країні В)? Доведіть.
Задача 2. Національна економіка налічує 1400 одиниць праці. Вона може виробляти два товари: картоплю і помідори. Трудовитрати на одиницю продукції у виробництві картоплі складають 2, помідорів - 4.
А. Побудуйте межу виробничих можливостей національної економіки
Б. Які альтернативні витрати виробництва картоплі і помідорів?
В. За умов відсутності торгівлі якою буде ціна картоплі в одиницях помідорів?
Задача 3. Витрати праці (в годинах) на виробництво принтерів та сканерів в Японії та Кореї такі:
Країна Товар |
Принтери |
Сканери |
Японія |
1 |
4 |
Корея |
6 |
2 |
А. У виробництві якого товару Японія має переваги і чому?
Б. Розрахуйте альтернативну ціну сканерів, виражену через ціну принтерів, для Японії і Кореї.
Задача 4. Латвія та Естонія виробляють по два товари кожна: окуляри та люстерка. В Латвії загальна кількість праці, що витрачається на їх виробництво, складає 1800 годин, а в Естонії - 2100. В Латвії потрібно витратити 6 годин на виробництво одних окулярів та дві години - на кожне люстерко. В Естонії і для окулярів і для люстерки потрібно по 3 години. А. Побудуйте межу виробничих можливостей окремо для Латвії та Естонії. Б. Покажіть на цих графіках розширення можливостей споживання і окулярів і люстерок в Латвії та Естонії в результаті торгівлі.
Товар Країна |
Окуляри |
Люстерка |
Латвія |
6 |
2 |
Естонія |
3 |
3 |
Задача 5. Витрати робочого часу в країні Х та У на виробництво яблук, бананів, фініків та радіоприймачів такі:
|
Х |
У |
Банани |
1 |
12 |
Яблука |
2 |
18 |
Фініки |
4 |
24 |
Радіоприймачі |
15 |
30 |
А. На яких товарах країна Х має найбільшу й найменшу абсолютну перевагу над країною У?
Б. Якщо заробітна плата в країні Х в 8 разів вища, ніж в країні У, на виробництві яких товарів буде спеціалізуватись країна Х? Країна У?
В. Чи зміниться торгівля, якщо різниця в зарплатах скоротиться до 6 разів?
Задача 6. Протягом тривалого періоду Україна мала високі темпи інфляції. Як це вплине на показники економічної діяльності України? Поясніть відповідь.
|
Зростає |
Скорочується |
Не змінюється |
1. Дефіцит платіжного балансу |
+ |
|
|
2. Обсяг експорту |
+ |
|
|
3. Обсяг імпорту |
|
+ |
|
4. Попит на гривні за валюти партнерів |
|
+ |
|
5. Пропозиція гривень за валюту |
+ |
|
|
Задача 7. Очікуваний темп інфляції в країні А становить 9%, а в країні В - 5%. В країні А ставка проценту 12%. Якою має бути ставка проценту в країні В, щоб між цими країнами не відбувався рух капіталу?
Задача 8. За наведеними нижче даними складіть платіжний баланс країни А
Операція |
обсяг (млн. дол.) |
|
1.Купівля нерезидентами облігацій держ. позики країни А |
60 |
К+ |
2.Експорт товарів з А |
140 |
К+ |
3.Імпорт товарів до А |
190 |
Д- |
4.Експорт послуг з А |
70 |
К+ |
5.Імпорт послуг до А |
50 |
Д- |
6.Грошові перекази в країну А з-за кордону |
25 |
К+ |
Задача 9. Уряд одержав позику від іноземних кредиторів у сумі $2 млрд. під 8% річних. Використання цієї позики для розвитку виробництва дозволяє щорічно забезпечити зростання ВНП у розмірі 500 млн. дол. США.
а) чи спричинить ця позика зростання державного боргу, в якому розмірі;
б) коли борг може бути сплачений?
Задача 10. В країні Х у певному році був дефіцит балансу поточних операцій в розмірі $1,5 млрд. і додатнє сальдо балансу руху капіталу в розмірі $600 млн.
а) який був платіжний баланс країни Х у вказаному році;
б) іноземні банки придбали в даному році активи країни Х на суму $600млн. Яким за таких умов буде платіжний баланс?
Задача 11. Обмінний курс гривні до долара США на початку n-го року дорівнював 8,03 грн./дол. На початку (n+1) року рівень цін у США зріс у 1,4 рази, а в Україні - у 2 рази. Яким повинен бути на початку (n+1) року номінальний курс гривні до долара США, щоб реальний курс залишився без змін?
Задача 12. Припустимо, що в країнах А та В прийнятий «золотий стандарт». Одиниця валюти країни А дорівнює 1/20 унції золота (1унція=28,3г), а одиниця валюти країни В дорівнює 1/10 унції золота. Скільки коштує одиниця валюти А у валюті В; скільки коштує одиниця валюти В у валюті А.
Задача 13. Визначте: рівноважний валютний курс гривні; рівноважний валютний курс$. Яка кількість $ та гривень буде куплена на валютному ринку?
Ціна гривні (в дол. США) |
Обсяг попиту на гривні (млн.) |
Обсяг пропозиції гривень (млн.) |
0.10 |
300 |
400 |
0.13 |
320 |
370 |
0.16 |
330 |
330 |
0.19 |
360 |
310 |
0.23 |
380 |
280 |
Задача 14. Припустимо, що Уряд України встановлює валютний курс 1грн.=$0.8. Сума гривень, що пропонуються за цим курсом, дорівнює 200млн. Залежність попиту на гривні від валютного курсу має вигляд:
Ціна грн у дол. США |
0.70 |
0.80 |
0.90 |
1.0 |
Обсяг попиту (млн. грн.) |
190 |
180 |
170 |
160 |
В цій ситуації уряд купує чи продає гривні? Яку кількість?
Задача 15. При вільному утворенні валютний курс є наслідком взаємодії попиту і пропозиції валюти. Назвіть економічні операції, в результаті яких збільшується (зменшується) пропозиція на ринку валюти. Проаналізуйте, за яких умов зростає попит на валюту.
Задача 16. Обмінний курс російського рубля до долара США в січні 2008р. становив 3500 руб/дол., а в січні 2011 р. - 5700 руб/дол. За цей же час рівень цін в США виріс в 1,2 рази, а в Росії - в 14,4 рази. Як змінився реальний обмінний курс рубля до долара?
Задача 17. Припустимо, що в певному році в Японії ВВП збільшився на 4%, а темп зростання грошової маси знизився до 2%. В тому ж році в США темп зростання ВВП становив 5%, а обсяг грошової маси виріс на 3%. Як це вплине на курс японської ієни по відношенню до долара США?
Задача 18. Сумська філія «Правекс-банку» 20.11.2005р. оголосила таке котирування валют: USD/UAH = 1:5,0; USD/EUR = 1:0,952. Визначте крос-курс купівлі-продажу EUR/UAH.
Задача 19. Припустимо, що в 1995р., коли курс 1$=2,5 DM американська фірма продала німецьким покупцям товар за 100тис.DM і одержала $40 тис. Скільки доларів за такий же фізичний обсяг продукції за рівністю інших умов одержала б американська фірма у 1999 році, якщо б курс долара США знизився до 1,8 DM? Яким в такому випадку був би валютний прибуток експортера?
Задача 20. З 2009 по 2010р. пропозиція грошей в США збільшилась з $570,3 до $641,0 млрд., в той же час як пропозиція грошей в Бразилії зросла з 24,4 до 106,1 млрд. крузадо. За той же період індекс цін США збільшився до 100 з рівня 96,6 в той час, як відповідний індекс для Бразилії збільшився до 100 з рівня лише 31. Розрахуйте темпи зростання пропозиції грошей за період з 2009 по 2010 р. для США та Бразилії відповідно. Як змінилися ціни у цих країнах?
Задача 21. Країна-імпортер оподатковує ровери, що коштують 20 тис. доларів, адвалерним митом у 10%. І окремо оподатковує 5-відсотковим адвалерним митом сталь, гум, як компоненти роверу (їх вартість – 14 тис. дол. у ціні роверу). Визначте ефективне мито.