Распечатать страницу
Главная \ База готовых работ \ Готовые работы по экономическим дисциплинам \ Маркетинг \ 1733. Лабораторна робота №1, Дослідження цінової еластичності

Лабораторна робота №1, Дослідження цінової еластичності

« Назад

Код роботи: 1733

Вид роботи: Лабораторна робота

Предмет: Маркетинг

Тема: №1, Дослідження цінової еластичності

Кількість сторінок: 1

Дата виконання: 2016

Мова написання: українська

Ціна: 200 грн (за файл-Excel)

Завдання до лабораторної роботи

Використовуючи висхідну інформацію свого варіанту розрахувати скориговану цінову еластичність та проаналізувати отримані результати з розрахунком цінової еластичності без коригування

Теоретична частина

Одним з методів дослідження цінової еластичності є проведення експериментальних досліджень у магазинах. Проведення таких експериментів у всіх випадках повинне починатися з визначення вихідного стану, тобто фактичних даних про продажі в даному магазині при раніше сформованих цінах. Далі експериментатор змінює ціни досліджуваного товару і вивчає дані про зміну продажів. Якщо зміни відбуваються, то їх можна співставити новим рівням цін і так знайти міру чутливості купівельного попиту до цін. Однак при такій найпростішій організації експерименту існує небезпека одержати не цілком достовірні висновки. Причиною тому може бути збіг експерименту за часом зі зміною в рівнях якихось зовнішніх факторів, здатних вплинути на поведінку всієї сукупності покупців і тим самим на результати експерименту. Тому більш правильною є інша організація магазинних експериментів. Вона припускає як перший крок дослідження фактичних даних про продажі в декількох подібних магазинах. У підсумку обробки інформації (теоретично для цього її досить збирати протягом одного тижня) виявляється пара магазинів, у яких структури продажів і коливання їхніх обсягів найбільш подібні. Потім один магазин стає полем для експерименту пов'язаного з варіюванням цін, а другий слугує контрольним об'єктом, тобто там збирається звичайна інформація про продажі при стандартних цінах. Якщо в контрольному магазині відбуваються зміни звичайної картини продажів, то це дає підстави експериментатору припустити, що на ринкову поведінку всієї сукупності покупців у цей період вплинули не ціни, а якийсь інший фактор. Щоб очистити експериментально отримані дані від впливу цього зовнішнього фактора, треба скорегувати дані про продажі в експериментальному магазині в тій же пропорції, що змінилися продажі в контрольному магазині, і тільки потім використовувати скоректовані дані для оцінки міри чутливості покупців до змін ціни.

Хід роботи

Наприклад, для експерименту були відібрані два магазини, контрольний і експериментальний, у яких результати продажів характеризуються наступними даними (у чисельнику — до, у знаменнику — під час експерименту):

 

Контрольний

Експериментальний

Ціна, грн/кг

25/25

25/20

Обсяг продажів, кг

100/105

100/110

Таким чином, зниження ціни в експериментальному магазині на 5 грн (20%) супроводжувалося ростом місячного обсягу продажів на 10 кг (10%). Однак і в контрольному магазині обсяг продажів у тім же місяці збільшився до 105 кг тобто на 5 кг. У цьому випадку треба скорегувати прийнятий для розрахунків обсяг продажів у контрольному магазині, віднявши з 10 кг приросту продажів в експериментальному магазині приріст продажів у контрольному магазині, рівний у нашому прикладі 5 кг. Відповідно для оцінки чутливості до цін у даному експерименті буде використовуватися приріст продажів не в 10 а у 5 кг. І тоді, скориставшись стандартною формулою розрахунку коефіцієнта еластичності попиту за ціною:

Б1733, 1

де D0 , D1 величини попиту відповідно при старій і при новій ціні; P0, P1 відповідно стара і нова ціни, ми одержимо коефіцієнт еластичності попиту, рівний 0,2195. Якщо ж би ми не провели вищеописаного коректування, то за підсумками експерименту прийшли б до висновку, що коефіцієнт еластичності попиту для даного товару дорівнює 0,4286. Таким чином, помилка у визначенні коефіцієнта еластичності склала б більш 90% (0,4286/0,2195=1,95).