Распечатать страницу

Розкрийте сутність менеджменту як системи наукових знань

« Назад

Менеджмент (управління) існував у яких-небудь формах завжди там, де люди працювали групами. Три сфери застосування управління:

– політична - встановлення і підтримка порядку в групах;

– економічна - пошук, виробництво і  розподіл ресурсів;

– оборонна - захист від ворогів.

Менеджмент – це:

1) галузь людських знань,

2) сфера прийняття управлінських рішень,

3) орган управління.

Суть менеджменту найчастіше розглядається як сукупність діяльності, пов'язаної з керівництвом людьми, використанням їх праці, інтелектуальних здібностей, мотивів із визначенням цілей і завдань бізнесу, створенням механізму управління, розробкою планів, формулюванням відповідних правил і процедур, визначенням не лише того, що і коли робити, а й як саме і хто виконуватиме намічене.

На думку спеціалістів з менеджменту, його складовими є теорія керівництва, мистецтво управління і практичний досвід управління. Можна розглядати як систему (єдине ціле), що складається з частин (елементів).

Такими частинами є:

- мета і принципи менеджменту;

- функції управління;

- методи менеджменту;

- кадри менеджерів;

- структура управління бізнесом;

- техніка і технологія управління;

- інформація в менеджменті.

Основне завдання менеджменту — зробити людей здатними до спільних дій постановкою єдиних цілей, наділенням цінностями, правильною структурою організації, вихованням необхідних трудових навичок і забезпеченням професійного розвитку.

В залежності від сфери дії, виділяються різні види менеджменту: загальний, або адміністративний менеджмент, галузевий, організаційний, функціональний, підприємницький, міжнародний та інші.