Розкрийте сутність менеджменту як системи наукових знань
« Назад Менеджмент (управління) існував у яких-небудь формах завжди там, де люди працювали групами. Три сфери застосування управління: – політична - встановлення і підтримка порядку в групах; – економічна - пошук, виробництво і розподіл ресурсів; – оборонна - захист від ворогів. Менеджмент – це: 1) галузь людських знань, 2) сфера прийняття управлінських рішень, 3) орган управління. Суть менеджменту найчастіше розглядається як сукупність діяльності, пов'язаної з керівництвом людьми, використанням їх праці, інтелектуальних здібностей, мотивів із визначенням цілей і завдань бізнесу, створенням механізму управління, розробкою планів, формулюванням відповідних правил і процедур, визначенням не лише того, що і коли робити, а й як саме і хто виконуватиме намічене. На думку спеціалістів з менеджменту, його складовими є теорія керівництва, мистецтво управління і практичний досвід управління. Можна розглядати як систему (єдине ціле), що складається з частин (елементів). Такими частинами є: - мета і принципи менеджменту; - функції управління; - методи менеджменту; - кадри менеджерів; - структура управління бізнесом; - техніка і технологія управління; - інформація в менеджменті. Основне завдання менеджменту — зробити людей здатними до спільних дій постановкою єдиних цілей, наділенням цінностями, правильною структурою організації, вихованням необхідних трудових навичок і забезпеченням професійного розвитку. В залежності від сфери дії, виділяються різні види менеджменту: загальний, або адміністративний менеджмент, галузевий, організаційний, функціональний, підприємницький, міжнародний та інші. |