Распечатать страницу

Дайте характеристику зовнішньому аналізу організації

« Назад

Під зовнішнім аналізом розуміють процес оцінки зовнішніх щодо підприємства факторів. Зовнішніми є ті умови, які підприє-мець не може змінити, які об’єктивно складаються в середовищі функціонування підприємства.

Мета такого аналізу — визначити сприятливі можливості і небезпеки, які загрожують підприємству, а також ідентифікувати ключові фактори успіху в даній сфері бізнесу. Як правило, для визначення вшіиву факторів зовнішнього середовища їх розділяють на три групи: загальноекономічні, галузеві фактори і конкуренти.

Макроекономічні показники: темпи зростання ВВП, інфлщія, доходи населення, безробіття.

Соціально - демографічна ситуація: чисельність зайнятих, структура зайнятих, етика праці, участь у профспілках.

Державна регуляція: оподаткування, валютний режим, державна підтримка.

Технологія: зрілість, складність, патенти і авторські права та ін.

Дещо легше підлягають прогнозуванню і оцінці галузеві фактори. До них належать: кількість, розміри і типи підприємств, що діють в даній галузі; динаміка основних економічних показників в галузі (темпи зростання і зниження обсягів виробництва, рівень витрат на виробництво продукції, рентабельність і т.п.); динаміка попиту на продукцію галузі; основні постачальники сировини, матеріалів, устаткування; основні групи споживачів продукції галузі.

Існують фактори, що визначають можливість і здатність підприємства конкурувати на своєму ринку. Такі фактори називаються ключовими, ними можуть бути вартісні (собівартість одиниці продукції, питомі капітальні вкладення, витрати на реалізацію одиниці продукції), а також якісні показники (якість продукції, рівень обслуговування, місцезнаходження підприємства).